Korábban már írtunk arról, mekkora üzlet a Futball Világbajnokság az abban érdekelt cégek számára, és megvizsgáltuk azt is, hogy a nagy „reklámtortából” ez esetben mekkora szeletet hasít ki az online marketing.
A világ egyik legnagyobb sporteseménye ugyanis tökéletesen visszhangzik az online felületeken. Ha gól születik, pillanatokon belül az adott csapat szurkolói teleposztolják a közösségi oldalakat ennek hírével, az ellenkező oldalon ülők pedig nemtetszésüknek adnak hangot ugyanilyen módon.
Minden egyes hír és pletyka, ami a csapatokról, a játékosokról és az edzőkről napvilágot lát fénysebességgel járja be az internetet és vált ki azonnali interakciót az oldalakon. És ami a leginkább érdekes az az, hogy ugyanezen felületek teljesen elnémulnak (például egy tizenegyes rúgása előtt), ezzel is jelezve, hogy a szurkolók online jelenléte szinte együtt lélegzik tüdejükkel.
De mire keresnek a szurkolók és érdeklődők a világbajnokság időszaka alatt?
A Google természetesen nem hagy minket információ nélkül ez időszak alatt sem, és büszkén osztja meg a foci vb ideje alatt mért keresési trendeket. Mindez külön felületen, a következő oldalon érhető el: Google Trends
Ezen felületről íme néhány érdekesség (van bőven, érdemes böngészni), lássuk mire keres a világ és hogyan reagál az egyes eseményekre:
1. Mikor a legendás argentin edző, Alejandro Sabella majdnem hátraesett egy kihagyott gól után, Argentínából 50x annyian kerestek a nevére.
2. Hollandiából kétszer annyi keresés van a vb ideje alatt a „Hup Holland Hup” című futball dalra, mint a holland himnuszra.
3. Miután Columbia bejutott a negyeddöntőbe, állampolgárai kétszer annyit keresnek a csapat győzelmi táncára, mint korábban.
4. Miután Belgium Kevin De Bruyne góljával megverte az Egyesült Államok csapatát 2-1-re, 44x többen kerestek Harry Herceg nevére, akire nagyon hasonlít a focista.
5. Mikor Costa Rica csapata találkozott Görögország válogatottjával a bajnokság elején, 2,5x annyian kerestek a „Milyen nyelvet beszélnek Görögországban” kifejezésre.
6. Miután Columbia továbbjutott a negyeddöntőkbe James Rodriguez lett a világ legkeresettebb focistája a világon (legkeresettebb ez esetben a leginkább keresettet jelent).
További érdekességek: http://www.google.com/trends/worldcup#/en-us/