A Google új adatokat osztott meg arról, hogy az ünnepek közeledtével hogyan változik a vásárlók magatartása 2020-ban. Ezekből szemezgettünk.
Bár az ünnepek ebben az évben kissé másképp néznek majd ki, mégis ez a csúcsigény szezonja és egyben kritikus időszak a vállalkozások számára, hogy miként lépjenek kapcsolatba ügyfeleikkel. A Google 27 oldalas útmutatója több mint egy tucat hasznos adatpontot tartalmaz, amelyek segítenek a marketing szakembereknek elérni az idei legelkötelezettebb fogyasztókat.
Arról, hogy hogyan fogják a fizikai üzletek az online webáruházak malmára hajtani a vizet az idei ünnepi szezonban, korábban már készítettünk egy cikket, most viszont nézzük meg a keresési viselkedés statisztikáit.
Az ünnepi szezonban vásárlók Google keresési magatartása
Az útmutatóban a Google számos olyan keresési kifejezésre hivatkozik, amelyek népszerűsége kiemelkedő.
· A „legkedvezőbb árú” keresések száma éves szinten több mint 60% -kal nőtt.
· A keresés a „divat online vásárlás” kifejezésre akár 600%-kal nő évről-évre.
· Az „online ruházati üzletek” keresése éves szinten 100% -kal nőtt.
· A „elérhető a közelemben” kifejezésre keresések éves szinten 100% -kal nőttek.
· A „járdaszéles pickup” keresése éves szinten több mint 3000% -kal nőtt!
· A „helyi vállalkozásokat támogató” keresések több mint 20.000% -kal növekedtek a tavalyi évhez képest.
Tanulságok
· Ezek a statisztikák szemléltetik, hogy az ügyfelek özönlenek az online ruházati üzletekbe ebben az évben.
· Az adatok arra is utalhatnak, hogy az emberek mennyire vonakodnak (fizikai) boltban vásárolni.
· A ruházat hagyományosan olyan termék, amelyet az emberek szívesen látnak személyesen, mielőtt elkötelezik magukat a vásárlás mellett. A keresési adatok mégis azt mutatják, hogy a fogyasztóknak kényelmesebb a ruhák online vásárlása.
· Úgy tűnik, hogy a fogyasztók idén jobban tudatában vannak az árnak, amit a „legkedvezőbb árú” keresések növekedése is mutat.
· A legmegdöbbentőbb adat pedig az, hogy mennyire elkötelezettek az ügyfelek a helyi vállalkozások támogatásában. A keresések 20 000% -os növekedése ezt mutatja!
· Az ügyfelek szintén aktívan keresik a „közelemben elérhető” termékeket, és látszólag jól alkalmazkodnak az USA-ban „járdaszéles pickup”-ként elterjedő vásárlási módhoz, vagyis szívesen gyűjtik be a megrendelt csomagot úgy, hogy közben nem kell fizikai kontaktusba kerülniük.
· A helyi vállalkozásoknak ezt tudomásul kell venniük, mivel veszteségesek lehetnek az értékesítésben, ha nincs lehetőség pl. érintésmentes csomagátadásra.
Az ügyfelek helyi boltokban szeretnének vásárolni – de online akarják ezt megtenni, mindenféle kontaktust kerülendő. Könnyítsük meg ezt nekik!
Új szokások
A Google felmérési adatai szerint az ünnepekre készülő vásárlók 2020-ban alkalmazkodnak az új élethez.
· Az amerikai vásárlók 69% -a tervezi, hogy online vásárol az ünnepekre (ezzel együtt több ember keres és vásárol online életében először.)
· A megkérdezett amerikai vásárlók több mint 50% -a idén először próbálkozott új vásárlási szolgáltatással.
· Tízből több mint egy megkérdezett amerikai vásárló idén először próbált ki új vásárlási alkalmazást (app) .
· Az amerikai vásárlók 70% -a nyitott volt arra, hogy új kiskereskedőktől vásároljon.
Tanulságok
A mai vásárlók nem idegenkednek a változástól. Bár a járvány megzavarhatja a vásárlási élményt, de ez nem fogja megakadályozni, hogy az emberek új lehetőségeket találjanak.
Amint az adatok mutatják, az ügyfelek szívesen próbálják ki a különböző vásárlási szolgáltatásokat és alkalmazásokat. A legtöbben még teljesen új kiskereskedőtől is szívesen vásárolnak.
Ne felejtse, ha vállalkozása nem úgy fejlődik, hogy megfeleljen a mai vásárlók igényeinek, akkor azok örömmel mennek máshová!
Az ünnepi szezonban vásárlók megváltozott szokásai
A következő statisztikai gyűjtemény az ügyfelek szándékának jelentősebb változásaira összpontosít.
· Az amerikai vásárlók 62% -a korábban kezdi meg az ünnepi vásárlást, hogy elkerülje az árucikkek elfogyását.
· Az online amerikai vásárlók 46% -a elvárja, hogy a kiskereskedők kedvezményeket kínáljanak .
· Az Egyesült Államok vásárlóinak 77% -a azt mondta, hogy az ajándékötleteket már nem az üzletben, hanem az interneten böngészi .
· A megkérdezett amerikai vásárlók 46% -a egyetértett abban, hogy „vásárlásommal szándékosan erőfeszítéseket teszek az értékeimhez igazodó vállalkozások támogatására”.
· Az Egyesült Államokban az ünnepi szezonban vásárolni szándékozó fogyasztók 66% -a azt mondta, hogy többet vásárol a helyi kisvállalkozásoknál.
Tanulságok
A Google útmutatójában bemutatott adatokban visszatérő téma az ügyfelek szándékának elmozdulása a helyi vásárlás felé.
Az ügyfelek kétségkívül tisztában vannak a helyi vállalkozások nehézségeivel a világjárvány idején, és úgy tűnik, hogy keresik a módját támogatásuknak. Sok vásárló aktívan keres olyan üzleteket is, amelyek megfelelnek az értékeiknek.
Ez megerősíti egy erős márka létrehozásának szükségességét annak érdekében, hogy vonzóvá váljon a mai vásárlók számára.
Az akciók gyorsan elvárássá alakultak az online kiskereskedelemben. Ez nem azt jelenti, hogy mindenképp kedvezményt kell kínálnia – akár az ingyenes szállítás is nagyban hozzájárulhat ezen igény kielégítéséhez.De maga a Google is jobban kiemeli a legjobb vásárlási ajánlatokat a találati listában! Ha időd engedi, olvasd el erről szóló cikkünket is!