Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google Ads továbbfejlesztette az intelligens ajánlattételi stratégia előrejelzéseit és statisztikáit

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.11.25.

A Google a napokban bejelentette az intelligens ajánlattétel algoritmusának továbbfejlesztését, amelynek a középpontjában a jelentési statisztikák és prediktív funkciók állnak. 

Az intelligens ajánlattétel számos automatizált ajánlattételi stratégiából áll, amelyek lehetővé teszik a Google számára, hogy valós időben kezelje az ajánlattételt a fiók historikus adatai és céljai alapján. 

  • Cél CPA
  • Cél ROAS
  • Konverziók maximalizálás
  • Konverziós érték maximalizálás
  • Intelligens CPC

Az intelligens ajánlattétel opciók a kampány szintjén választhatóak ki. 

Prediktív adatok  a költségvetéshez, a Cél CPA-hoz és Cél ROAS-hoz

A kampány-ajánlatszimulátorok segítenek megérteni, hogy a cél-CPA, a cél-ROAS és a költségkeret változásai hogyan befolyásolhatják a teljesítményt. A mai napig ezek a számítások a kampány utolsó 7 napján alapultak. Ez azt jelentette, hogy a szimulátorok megmutatták, mi történt a múltban, de nem feltétlenül a jövőben. Most már a rendszer képes lesz jobban előre jelezni a keresési kampányok teljesítményét. Ha a jövőben legfeljebb 90 napos dátumtartományt választunk, a szimulátorok beépítik a szezonalitást is, hogy jobban megjósolják, hogyan változhat a teljesítmény a költségvetés vagy a cél megváltozása után.

Az intelligens ajánlattételt használó kampányok előrejelző adatai megtekinthetők a költségvetés beállítása mellett megjelenő kis grafikon szimbólumra kattintva. 

Alább látható egy példa szimuláció, amely a jövőbeni 7 napos időszakra vonatkozó előrejelzett különbségeket  mutatja a cél CPA különböző szintjein. 

Az oszlopokban láthatók a várható kattintások, költségek, megjelenítések, a legfelső megjelenítések, a konverziók és azok értéke. A különböző dátumok kiválasztása frissíti az előrejelzéseket az oszlopokban.

További statisztikákat kaphatunk a jelentési fejlesztésekkel

A hirdetők mostantól ajánlásokat is láthatnak az intelligens ajánlattétel eredményeinek javítására, olyan kérdésekben, mint a kulcsszavak és a költségkeretek. A Google megjegyzi, hogy ezeket az ajánlásokat a jövőben más tényezőkre is kiterjesztik.

Az intelligens ajánlattétel teljesítményének nagyobb átláthatósága érdekében az ajánlattételi stratégia jelentés mostantól négy másik helyen is megosztja mutatóit egy Google Ads-fiókban:

  • Kampány lapon: Mostantól láthatjuk az átlagos cél-CPA-t és az átlagos cél-ROAS-t a Kampányok lapon. Ez segít meglátni, hogy mire optimalizáljuk a célzott intelligens ajánlattételt, figyelembe véve az eszköz szerinti ajánlatkorrekciókat, a hirdetéscsoport CPA-t és ROAS-célokat, valamint az általános CPA és ROAS-célok időbeli változását. Ezek már elérhetők a Keresési és a Shopping-kampányok számára, és hamarosan az alkalmazás kampányokhoz is elérhetők lesznek.
  • Szintén a kampány lapon: Hogyha a keresési kampányok kampányok lapján a konverziók fölé visszük az egérmutatót, akkor láthatjuk hogy, hány nap van hátra a konverziók jelentésének egy adott időszakra vonatkozóan. Ez segít előrejelezni a tényleges teljesítményt, a konverziók késése miatt. Ha egy kampánynak elegendő adat áll rendelkezésre, akkor megjelenik egy becslés is arról, hogy várhatóan hány konverzió érkezik az elkövetkezendő napokban. 
  • Az Áttekintés oldalon: A (top signals) legnépszerűbb jelek most az Áttekintés oldalon jelennek meg azoknál a keresési kampányoknál, amelyek cél-CPA-t és a Konverziók maximalizálása funkciót használják. Ez megkönnyíti az intelligens ajánlattétel által használt legfontosabb tényezők megértését a teljesítmény növelése érdekében.
  • Megosztott könyvtárban: Mostantól közvetlenül a Megosztott könyvtárból szerkeszthetjük a portfólió ajánlattételi stratégiák neveit, CPA-célkitűzéseit, ROAS-célkitűzéseit és Megjelenítési részesedés-célokat.
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet