Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A YouTube hirdetéseket helyez el a nem monetizált csatornákon

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.11.30.

A YouTube hirdetéseket futtat nem monetizált csatornákon, de a tartalomkészítők nem szereznek ezzel bevételt. A változtatással kapcsolatban a tartalomgyártók felháborodásukat fejezik ki. A problémának nem magát a hirdetéselhelyezést, hanem a díjazás mellőzését tekintik.

Rendszerint a tartalomgyártóknak csatlakozniuk kell a YouTube Partner Programba, hogy engedélyezzék a hirdetéselhelyezést. Ennek fő előnye a jövedelemszerzés – ez egyeseknek mellékes bevételt, másoknak megélhetést jelent. Viszont a nem monetizált csatornáknak nem lesz lehetőségük erre.

Monetizálásra való jog

A YouTube egy új szakaszt ad az Általános Felhasználási Feltételeihez ,,Monetizálásra való jog’’ címen. A minden felhasználóra érvényes feltételekkel az ebben leírtakat is el kell fogadni. Íme egy rész belőle:

,,Jóváhagyja a YouTube-nak a Szolgáltatásra vonatkozóan a tartalmai monetizálásának jogát (és ez a monetizálás magába foglalja hirdetések elhelyezését a tartalmain vagy azokon belül, valamint díj felszámítását a felhasználóknak a hozzáférésért). Ez a Megegyezés nem biztosít az Ön számára semmilyen díjazást.’’

A cég szerint ezt a változtatást lassan vezetik be korlátozott számú videón, olyan csatornákon, amelyek nincsenek a YouTube Partner Programban.

Tehát minden tartalomgyártó számíthat arra, hogy bármikor elkezdhetnek hirdetések megjelenni a videóin. Amennyire az új Felhasználási Feltételek alapján erre következtetni lehet, a YouTube nem fogja figyelmeztetni erre a tartalmak tulajdonosait.

Az új szabályok egyértelműen leszögezik, hogy akik nincsenek a Partner Programban, azok nem részesülnek díjazásban. Azonban nem minden csatorna tud egyszerűen csak csatlakozni a programba.

A YouTube Partner Program (YPP)

Az egyetlen módja a hirdetések díjazásából való részesülésre a csatornák számára a YPP-ba való csatlakozás. Ennek több kritériuma is van, amelyek közül a következő kettőt a legnehezebb megugrani:

  1. Az elmúlt 12 hónapban 4000 órányi nyilvános megtekintéssel kell rendelkezni
  2. Több, mint 1000 feliratkozóval kell rendelkezni.

Tehát csak a kis csatornák látják kárát az új szabályozásnak, ami tovább növeli a megütközést körülötte.

A bejelentés óta sok tartalomgyártó töltött fel a változtatást kritizáló videót YouTube-ra. A fő érvük szerint a kis csatornáknak is kéne díjazásban részesülniük, ha már hirdetések megjelentetésére lesznek kényszerítve.

A tartalomkészítőkön kívül ez a döntés várhatóan a felhasználói élményt is negatívan érinti. Megvan a korlátja, hogy hány hirdetést hajlandóak a felhasználók tolerálni és a YouTube ezzel megközelítheti ezt a határt.

Egyfelől a YouTube több embert sarkallhat arra, hogy fizessen a hirdetésmentes Prémium szolgáltatásért. Másfelől nagyszámú ember csökkentheti a YouTube-on töltött idejét vagy bojkottálhatja egészében a jelenlétét a platformon.

Idővel kiderül, hogy a YouTube változtat-e az új irányelvein, de addig is azok bevezetésére kell felkészülni.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet