A remarketing és retargeting kifejezést sokszor ugyanarra használják a hirdetők, pedig vannak olyan fő különbségek, amelyekkel tisztában kellene lenniük azoknak, akik fizetett hirdetéseket futtatnak. Tudjunk meg többet erről a két kifejezésről.
A remarketingnek és retargetinknek hasonló céljaik vannak, azonban technikailag és stratégiailag van különbség a két célzás között.
Mi az a Retargeting?
Az újbóli célzásnak többféle megközelítése lehet.
Amikor egy felhasználó meglátogatja a weboldalunkat, akkor egy cookie-t helyezünk el a böngészőjében. Ezt követően a felhasználó más weboldalakon is a mi hirdetéseinkkel találkozhat majd. Általában ezt akkor használjuk, ha egy felhasználó vásárlás nélkül távozott az oldalunkról és szeretnénk neki újra hirdetést megjeleníteni. Ezeket a hirdetéseket harmadik felek helyezik hel, mint pl: Google Display hálózat vagy Facebook.
A retargeting két kategóriába sorolható: “on-site” és “off site” események. Mindkettőnek más stratégiája van, az interakciók fajtájától függően.
A “On-Site” interakciók célzása
Ez az a kategória, ami gyakran társul az újbóli célzással. Olyan felhasználókat célzunk meg, akik már meglátogatták a webhelyünket.
Korábban már kapcsolatba léptek adott termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, de nem biztos, hogy befejezték a vásárlást.
Azok újbóli célzása, akiknek “On-Site” interakciója volt, növelheti a konverziók számát, illetve segíthet azok megtartásában is, akik már érdeklődést mutattak a márkánk iránt.
Rengeteg módja van az újbóli célzásnak.
Íme néhány módszer, amellyel megcélozhatjuk azokat a felhasználókat, akik “On-Site” interakcióban voltak.
- Olyan termék célzása, amellyel volt interakció, azonban nem vásárolták meg.
- Célozzunk az alapján, ahogy megtalálták a webhelyünket, mint pl: közösségia média, keresés vagy egyéb események alapján)
- Olyan e-mail listák alapján, akik érdeklődést mutattak a márkánk iránt, de még nem vásároltak.
Ezek a paraméterek különböző platformokon állíthatók be, mint pl:
- Google Ads
- Google Analytics
- Facebook Ads
- stb
A retargeting kampányok, szinte mindig magasabb elkötelezettséget és konverziót mutatnak, mint az általános kampányok. Ez arra a tényre vezethető vissza, hogy sokkal könnyebb azok számára hirdetni, akik már valamilyen érdeklődést mutattak a termékeinkkel kapcsolatban.
A “Off-Site” interakciók célzása
A retargeting célzás korábban eléggé a webhelyen való viselkedésre korlátozódott, ez azonban megváltozott, mivel több felhasználó, egyre több időt tölt a közösségi médiában.
A termék és márka információk, már nem csak egy helyen érhetőek el. A közönség több platformon végez interakciókat. A Facebookon is többféle elkötelezettség alapú célzás található.
Egy felhasználó különböző aktivitásokat végezhet egy facebook oldalon. A retargeting célzásba már beletartozik az is, akik “ Facebookos források használatával” lépett kapcsolatba velünk.
A gyakorlatban ezeknek a felhasználóknak a megcélzása továbbra is a retargeting kategóriába tartozik. Ezeket nevezzük “Off-Site” interakció célzásnak.
Mi az a Remarketing?
Ez kissé zavaros lesz és van némi átfedés az iparban.
Gyakran az újra célzást (retargeting) “remarketingnek” nevezik (annak ellenére, hogy valójában remarketing).
Erre jó példa a Google remarketing eszközei. Valójában ezek mind klasszikus újra célzási eszközök.
A remarketing inkább az ügyfelek e-mail útján történő újbóli megszólításról szól, amikor egy korábbi vásárlót vagy kosárelhagyót e-mail kampánnyal újra megcélzunk.
A retargeting célzás a “még nem ügyfelek” mozgatása a vásárlási úton.
A remarketing hagyományos példái, pl: e-mail küldése az ügyfélnek egy szolgáltatás megújításáról vagy egy kiegészítő termék ajánlása.
Ezek gyakran előfordulnak az e-mail marketingben is.
Az elmosódott határ a Remarketing & Retargeting között
Ezt a két stratégiát korábban külön kezelték és akik e-mail kampányokat használtak, azt egy külön platformról tették meg. Az évek alatt azonban ez felcserélhetővé vált, hiszen a Google Ads és Facebook rendszere is hozzáadta azt a lehetőséget, hogy ügyféllisták alapján célozzunk.
A facebook célzási lehetősége így néz ki:
A Google Ads pedig az alábbi felületet biztosítja:
Remarketing & Retargeting közötti különbség
A remarketing során tehát általában azt értjük, amikor a korábbi vásárlókat vagy kosárelhagyókat egy e-mail kampánnyal újracélozzuk.
A retargeting során pedig azt értjük, amikor olyan látógatót szólítunk meg hirdetéssel, aki esetleg csak járt a weboldalunkon, de nem vásárolt.
A két kifejezést gyakran használják felváltva. A két kifejezés az elmúlt években annyira összeforrt, hogy legtöbbször retargeting helyett is remarketinget használ mindenki.
Természetesen a remarketing és retargeting közös célja, hogy növeljük a konverziókat azokra vonatkozóan, akik már kapcsolatba léptek velünk és nagyobb az elköteleződés ezáltal felénk, mégis érdemes külön kezelni őket.