Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A megújult Preview Mód használata Tag Managerben

Tartalomjegyzék

Zsuzsanna Mohilla-Makó
2021.01.15.

A Google Tag Manager (továbbiakban GTM) a digitális marketing felbecsülhetetlenül fontos eszköze. Itt egy helyen kezelhetjük az összes mérési- és hirdetési követőkódot.

Októberben a Google megújította a Preview módot.

A Preview módban ellenőrizhetjük az egyes címkék megfelelő működését, mielőtt élesbe kapcsolunk bármilyen módosítást. 

Ha nem megfelelően működik a címkénk, az mérési hibát és a kapott adatok félreértelmezését eredményezheti.

A korábbi változatában az oldal alján találtuk, csak a működő címkéket jelezte, és azokat az interakciókat, amik az adott oldalon éppen történtek. Másik oldalra indításakor a panel újraindult, nem követte tovább a felhasználót.

Az új Előnézeti mód viszont új lapon nyílik meg, és a teljes session során követi a felhasználó tevékenységét, ezáltal sokkal komplexebb képet nyújtva a teljes folyamatról.

Ez egyben tartalmazza az eddig is gyakran használt Tag Assistant nevű Chrome bővítmény nyújtotta funkciókat is. Ha a Chrome bővítmény telepítve van, akkor az előnézeti móddal párhuzamosan több oldalon történő viselkedést is tudunk vizsgálni.

A következőkben végig haladunk a beállítás 4 fő lépésén:

1. Preview mód elérése

A Preview mód bekapcsolásához a GTM fejléc panel jobb felső sarkában található preview gombra kell kattintani, ahol a „Tag Assistant indítása” lehetőséget válasszuk ki.

Itt megadjuk a vizsgálandó az url-t, majd a START gomb megnyomásával a kért oldalra jutunk.

Itt 2 új lapunk lesz nyitva:

–   Egyik a Tag Assistant

–   Másik a vizsgált weboldal

Ahogy a vizsgált weboldalon végig haladunk és műveleteket végzünk, a Tag Assistant lapon párhuzamosan láthatjuk, ahogy az oldalhoz kapcsolódó címkék bekapcsolnak.

Ebből következően csak közzétett konténert tud vizsgálni a Tag Assistant, hiszen a vizsgálat első lépése a konténer betöltődésének ellenőrzése.

2. Címkék vizsgálata

A Tag Assistantben a címkékre rákattintva még több részletet ismerhetünk meg a bekapcsolt tagekről.

A bal oldalsávban látszik minden megvizsgált oldal, és a rajtuk történt események, amit a GTM követett.

A felső soron a megfelelő lapra kattintva pedig részletesen láthatjuk azt, hogy: 

  • Melyik címke mikor, milyen sorrendben kapcsolt be
  • Melyik címke nem kapcsolt be
  • Milyen változók társulnak hozzá
  • A Data Layerben megjelenő értékek
  • Észlelt hibák

3. Preview session vége

Ha néhány oldal ellenőrzését követően tiszta lappal szeretnénk indulni, csak rá kell kattintani a bal panelen a kuka ikonra az Összegzés/Summary mellett.

Ezzel az eddigi tevékenység törlődik.

Ha végére értünk az ellenőrzésnek, akkor így állíthatjuk le:

  • A Tag Assistant oldalon a “Stop debugging”-ra kattintva 
  • vagy a vizsgált weboldalon alul látható a „Debugger connected” panel bezárásával

4. Előző verziók áttekintése

A különböző verziók beállításait és működését bármikor összehasonlíthatjuk a „verziók” lapon kiválasztva. Az összehasonlítás segít eldönteni, hogy valóban azt állítottuk-e be, amit szerettünk volna.

Időről-időre felmerül a kérdés, hogy miért fontos ennyit ellenőrizni a mérések eredményét.

Statisztika nélkül döntést hozni olyan, mint a megérzésekre alapozott vakrepülés.

A mérési hibából adódó valótlan számok viszont hamis biztonságérzetet adnak, ezáltal még veszélyesebb helyzetbe sodorják a döntéshozót, nem valós képet adva a weboldal, webshopok esetén akár a teljes vállalkozás működéséről.

Cikkünk a SEJ írása alapján készült.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet