Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

16 YouTube trend a 2021-es évre

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.02.16.

A Youtube kétségkívül kikerülhetetlenné vált a videós tartalomgyártás megosztás terén. Ahhoz, hogy jól teljesítsünk ezen a platformon szükséges, hogy ismerjük a legfontosabb YouTube trendeket.

A következő kép számai meglehetősen beszédesen mutatják meg a jellemző irányokat, amiket cégtulajdonosként, piaci résztvevőként, influencerként és hirdetőként is érdemes figyelembe venni.

  1. A YouTube tovább növekszik

A járvány miatti korlátozások tovább segítették a YouTube növekedését. Percenként több, mint 400 órányi videó kerül feltöltésre, naponta 1 milliárd órát meghaladó videónézés történik. 

Hiteles, megbízható forrásnak tartják a felhasználók marketing és szórakoztatás területén is.

  1. YouTube és a járvány: küzdelem az álhírek és félretájékoztatás ellen

Válság esetén különösen felértékelődik a social médián keresztül elérhető információ. Ezzel párhuzamosan vannak jelen a hamis információk is.

A YouTube egyre inkább elkötelezett a hamis információk és félretájékoztatások elleni fellépésben. 

Külső, objektív forrásból származó információt is szolgáltat a járvánnyal kapcsolatban.

Több, mint 200.000 videót távolítottak el a felületről a COVID19 és oltásokkal kapcsolatos hamis információtartalom miatt.

  1. YouTube Live

A felhasználók leginkább azokat a videókat kedvelik, amik történetet mutatnak be.

Ezekre érdemes leginkább a livestream videókat használni:

  • Kérdezz-felelek session
  • Termékbemutató
  • A márka új influencerének bemutatása
  • A márka történetének bemutatása
  1. Lebilincselő termékvideók

Az online vásárlók 80%-a keres videót, hogy tájékozódjon megvásárolni kívánt termékekkel kapcsolatban.

Az elmúlt 2 évben megduplázódott a “melyik terméket válasszam” videók megtekintési ideje.

A márkáknak különösen ajánlott a termékbemutató és vásárlási útmutató tartalmú videók közzététele a saját, és együttműködő partneri csatornákon.

  1. Hogyan csináld videók (így készült…)

A “hogyan csináljam…” keresések találati listáján a YouTube videók jelentős részt foglalnak el a szöveges találatok mellett, és a YouTube-n nézett videók nagy hányadát alkotják. 

A cégünk marketing tevékenységének fókuszát oda kell helyeznünk, ami a vevőknek igazán számít. 

Az ilyen tartalmaknál különösen fontos a “customer insight”, vagyis a valós vevőktől érkező személyes nézőpontú visszajelzés megjelentetése. Hosszú távon ez a lehető legrelevánsabb tartalom, amit a brand építésére felhasználhatunk. 

  1. Felhasználók által választott tartalom

Az utóbbi időben egyre nagyobb versenyben kell a közönség figyelmét megszerezni, így a tartalomgyártók körében egyre gyakoribb, hogy megkérdezik a nézőket. A visszajelzések alapján határozzák meg a következő tartalmakat, vagy akár életük egy döntését.

A döntésért cserébe érdeklődést és elköteleződést kaphatunk a követőktől.

  1. Reggeli-esti rutint bemutató videók

Az elmúlt években 80%-kal nőtt az ilyen tartalmú videók nézettsége. 

Különösen érdemes ehhez a tartalom típushoz fordulni a szépségápolási és napi fogyasztási cikkek marketingjében, és együttműködő YouTuberek videóiban célzottan időt vásárolni.

  1. 360 fokos videók

Egyre többen használják ki ezt a lehetőséget, hogy minden oldalról, egyéni nézőpontokból mutassuk meg a termékeinket, mintha saját kezükbe vennék és megforgatnák.

Ez a formátum kiemelkedő érdeklődést és kötődést eredményezhet.

9. Youtube hirdetések A TV hirdetések felett 

Nem sokkal ezelőtt a televízió (TV) volt a választott csatorna az üzleti hirdetések számára. Azonban a közelmúltban a a vállalkozások kevesebb bevételt realizálnak a tévéhirdetésekből. Az internetes hullám elsöpörte a TV fő műsoridejét, és nem meglepő módon lassanként a vállalkozások eltávolodnak a tévéhirdetésektől.

A Google tanulmánya szerint  A fogyasztók elsősorban a YouTube-ot nézik mobilon főműsoridőben

  • A felnőttek 75% -a otthon nézi a YouTube-ot mobileszközökön.
  • A fizetős YouTube mobilhirdetés 84% ​​-kal nagyobb valószínűséggel vonzza a fogyasztók figyelmét, mint a tévéhirdetések.

10. Hírességek (celebek) csatornái 

A mainstream hírességek minden eddiginél közel akarnak lenni rajongóikhoz. tba rajongóikkal.

Az olyan funkciókkal, mint például az Instagram Stories, a hírességek könnyedén közzétették a rajongók elkötelezettségét és többre vágyó tartalmat.

Azonban az utóbbi időben a YouTube-csatorna trendje újrafogalmazza, hogy a hírességek hogyan lépnek kapcsolatba rajongóikkal. A YouTube-csatornán a hírességek mostantólhitelesebbnek tartott videotartalmat is szállíthatnak. A professzionálisan előállított tartalommal ellentétben a kulisszák mögötti tartalom új dimenziót hozott létre a hírességek videotartalmaival, így azokrelevánsabbá  váltak.

A hírességek YouTube csatornái személyiségközpontúak. Ez azt jelenti, hogy a hírességeknek ki kell “ugraniuk” a szakmai  világból, és a rajongóknak az élet másik oldalát kell megmutatniuk. Ez önmagában jól kiszámított lépés sok A-listás celeb számára, és sokan hajlandók megtenni a lépést. A lépés elhomályosította a határokat a hírességek és a közösségi média befolyásolása között. 

  • A márkák együttműködhetnek hírességekkel, és kihasználhatják a beépített követő bázist.
  • A népszerű YouTube-csatornákkal rendelkező hírességek beépített fogyasztói bázist biztosítanak a márkák számára.
  • Mivel a hírességek a kulisszák mögötti videókat mutatják be, új fogyasztókat is vonzanak.

11. Docuseries 

A „Docuseries” kapcsolódó, dokumentumfilm stílusú videók sorozatát jelenti szegmensenként. Ezek a videók napjainkban nagyon népszerűek, és az influencerek, valamint a független alkotók élik a hullámot. Néhány híresség ezen a trenden nagyon jól szerepel, mint például  Ariana Grande és Shane Dawson.

12. ASMR 

Az Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) videók nem a szokásos YouTube-tartalmak. Egyedülálló és professzionálisan készített videók, elsősorban bizonyos hangok és látvány megjelenítéséhez. A videók célja, hogy bizonyos érzéseket idézzenek elő, amelyek kielégítőek és megnyugtatják a nézőket.

Az ASMR videók általában olyan dolgokat tartalmaznak, mint a suttogás, a főzés, a könyvolvasás, a cosplay, az étkezés stb. A videó kategória sok néző szívét elnyerte, és az ASMRtists online közössége folyamatosan növekszik.

13. Youtube, mint keresőmotor

A videomarketing egyre növekszik, mivel egyre több marketingszakember igyekszik kihasználni annak előnyeit. Valójában a HubSpot State of Inbound tanulmánya szerint a marketingesek 45% -a többet költ a YouTube marketingjére, mint bármely a csatornára. A marketingesek beáramlása a YouTube-hoz azt jelenti, hogy a siker eléréséhez nem csak kreatív videofelvételi készségekre és ajánlott videoszerkesztő szoftverekre van szükség.

Ahhoz, hogy nagyobb konverziót és nagyobb megtérülést érjünk el a videomarketingből, alapos ismeretekre van szükség a YouTube keresőmotorjának optimalizálásáról. 

14. Ugly to beauty kihívás 

Az Ugly to Beauty kihívás videókat olyan alkotók készítik, akik nagy ismeretekkel rendelkeznek a szépségápolási és bőrápolási termékekről. Ahogy a neve is mutatja, a YouTube alkotói megosztják ezeket a videókat azzal a szándékkal, hogy segítséget nyújtsanak a nézőknek, különösen azoknak, akik először lépnek be a kozmetikába. Ez a kategória nagy elérést hozott az online környezetben, és megbízható közösségi média marketing stratégiának bizonyult a B2C vállalatok számára .

15. Fenntartható életmód 

Úgy tűnik, hogy a fogyasztók, különösen a szépség szekotrban, jól akarnak kinézni, ugyanakkor jó életet élni. Leegyszerűsítve: a mai fogyasztók fenntarthatóbb és minimalista életmódra vágynak. Ezek a videók életre kelnek a YouTube-on, miközben egyre több néző fordítja a figyelmet a környezetbarátabb termékekre és szolgáltatásokra. A trend nem új keletű, de mindenképp érdemes figyelni rá, különösen az ingatlan-, szépség- és vendéglátóipar márkáin.

Figyelemre méltóan szaporodnak a videók olyan kategóriákban, mint a „csomagolás mentes termékek”. Ebben a videókategóriában az alkotók olyan termékek felhasználásával örökítik meg magukat, amelyek fenntarthatóbb lehetőséget kínálnak. Egy másik kategória, amely hullámzást vált ki a YouTube-on, a minimalista életformát népszerűsítő videók, ahol az alkotók a nomád életmód érdekében kiköltöznek a szabadba és abszolút low budget megoldásokat alkalmaznak és kímélik a környezetet. 

16. A Gamerek átveszik az irányítást 

A játékok egyre népszerűbbek, mivel a konzolok és a PC-s platformok egyre hozzáférhetőbbek. Ez a játék streamingjét, kommentárjait és áttekintését a YouTube egyik népszerű tartalomformájává teszi. 2020 harmadik negyedévéig mintegy 910 000 egyedi csatorna volt a YouTube Gaming Live szolgáltatásban szerte a világon. A YouTube azonban nem a vezető platform. 2019-ben az internetezők több mint 9 milliárd órát sugároztak a Twitchen. A YouTube csak alig több mint 2,68 milliárd órát regisztrált. A YouTube Gaming azonban egyre nagyobb mértékben nő. A pandémiát megelőző növekedése + 16% volt, szemben a Twitch + 20% -ával. És sok népszerű játékcsatorna a YouTube-tól származik. Itt vannak a legnépszerűbb játékcsatornák az előfizetők száma szerint rangsorolva 2020-ban.

  1. PewDiePie – 107 millió
  2. Fernanfloo – 38,2 millió
  3. VEGETA777 – 31,3 millió
  4. Markiplier – 27,1 millió
  5. VanossGaming – 25,3 millió
  6. jacksepticeye – 25,2 millió
  7. Ninja – 24,1 millió
  8. DanTDM – 23,9 millió
  9. Talking Tom – 21,6 millió
  10. TheDonato – 20,2 millió

Az elkövetkező években, amikor a YouTube sokkal népszerűbbé válik, több játékcsatorna felbukkanására számíthatunk. És rengeteg partner van, ahol támogatási és tartalmi partnerségeket lehet elérni.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet