A keresési eredmények oldalon (SERP) található lead űrlapok kattintás nélküli konverziót jelentenek a Google Ads- felhasználók számára.
A potenciális ügyfelek űrlap bővítmény elérhető a keresési, videós és discovery kampányoknál.
A korábban béta verzióban elérhető űrlapkitöltő bővítmény mostantól a direkten kattintott keresési, videós és discovery hirdetéseknél is megjelenik. Ha ez a funkció be van kapcsolva, akkor ez azt jelenti, hogy mostantól ha egy felhasználó egy hirdetés címsorára kattint, akkor a keresési eredményeknél megjelenik a űrlap, így a felhasználót nem kell a weboldalra vezetni. Az űrlap kitöltését követően dönthet úgy a felhasználó, hogy meglátogatja a webhelyet, vagy folytatja a keresést a Google felületén.
Előnyök: Az ezzel kapcsolatos további cikkek kimondják, hogy az előnyök között szerepel a konverziók növelése és a hirdetések elkötelezettségének javítása. “Miután a potenciális ügyfél lead űrlap kitöltését követően dönthet úgy a felhasználó, hogy meglátogatja az Ön webhelyét, vagy visszatér a keresési eredmény oldalra.” jelentette ki a frissített támogatói dokumentum.
Az adatok lehúzása: A Google kijelentette, hogy a hirdetők manuálisan letölthetik az elmúlt 30 nap adatait közvetlenül a Google Ads rendszeréből, vagy létrehozhatnak egy webhorgot(webhook), hogy az adatok közvetlenül a CRM rendszerbe kerüljenek. A béta tesztelők azt mondják a SEL-nek(Search Engine Land), hogy nagyon fontos egy ritmikus rendszer létrehozása a leadek és a sales között, ha nincsen webhook beállítva.
Ki tudja használni: A súgó dokumentumban meghatározza, hogy a hirdetőknek milyen követelményeknek kell megfelelniük az új bővítmény használatához. A követelmények között megtalálható az irányelvek betartása, az űrlapba beillesztett adatvédelmi irányelvek feltüntetése és egy alkalmas Ads fiók.
Azoknak, akik szeretnék ezt a bővítmény kihasználni 50 000 dollárt vagy annak megfelelő összeget kell költeni, hogy jogosultak legyenek erre.
Miért érdekes? Mivel több hirdetési platform is az automatizálás felé halad, amely kevesebb irányítást biztosít a hirdetők számára, különösen érdekes, hogy a Google további bővíti azt a lehetőséget, ahol a felhasználó nem hagyja el a keresési eredmények oldalt. Ez a kijelentés egy ideje aggodalomra ad okot a SEO szakemberek körében.
Az űrlap kitöltés bővítmény hasznos lehet egyes iparágak számára, vagy megcélozhatnak új, eddig ismeretlen kulcsszavakat. Például a Google szerint ilyen iparág az autóipar, ahol megnőhet az ilyen bővítmények iránti kereslet, míg másoknál fokozatos tesztelések mellett történhet meg az integrálás.
Kritikus pont továbbá meghatározni, hogy a felhasználó hol tart éppen a vásárlás útján.