Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Megszűnik a Facebook Analytics június 30-án

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.04.07.

2021. június 30-án leállítják a Facebook Analytics szolgáltatást, így a marketingszakembereknek kevesebb mint három hónap áll rendelkezésre az alternatívákhoz való alkalmazkodáshoz. 

Figyelembe véve, hogy a marketingszakemberek hogyan támaszkodnak a Facebook Analyticsre a konverziós adatok méréséhez, ez a bejelentés határozottan rövid időn belül érkezik.

A bejelentést, miszerint a Facebook Analytics megszűnik június végén, csendesen közzétették a Facebook for Business súgóban. Az analytics.facebook.com oldalra történő navigálás most átirányítja a felhasználókat a bejelentésre, amely így szól:

„A Facebook Analytics 2021. június 30. után már nem lesz elérhető. Addig továbbra is hozzáférhet a jelentésekhez, diagramok és táblázatok exportálásához, valamint a statisztikák felfedezéséhez. Ha adatokat szeretne exportálni CSV-fájlba az asztali Facebook Analytics szolgáltatásból, kattintson a nyílra az egyes diagramok vagy táblázatok jobb felső sarkában. “

A vállalat nem indokolja a Facebook Analytics bezárását. Ehelyett más üzleti eszközökre irányítja a felhasználókat, amelyek nem pontosan 1: 1 arányú alternatívák.

A Facebook a következő üzleti eszközökre hívja fel a felhasználókat az Analytics eltávolítása után:

  • Facebook Business Suite : Lehetővé teszi a felhasználók számára a Facebook és Instagram üzleti fiókok kezelését. Részletes betekintést nyújt a vállalkozás közönségére, tartalmára és trendjeire (de nem mindenki számára elérhető).
  • Ads Manager : Lehetővé teszi a vállalkozások számára a Facebook-kampányok és -hirdetések megtekintését, módosítását és eredményeinek megtekintését.
  • Eseménykezelő : Segíthet a felhasználóknak olyan Facebook üzleti eszközök beállításában és kezelésében, mint a Facebook pixel és a Conversions API. Beszámolót láthatunk a vállalkozás webhelyén, alkalmazásában és fizikai áruházában végrehajtott műveletekről is.

Ha a marketingszakemberek alkalmazkodni tudnak a fenti eszközök kombinációjához, akkor képesek lehetnek ugyanazokat a feladatokat végrehajtani, amelyeket a Facebook Analytics szolgáltatásban szoktak elvégezni.

Ezeket az adatokat a közelmúltban nehezebb nyomon követni bármilyen eszközzel – a Facebook Analytics segítségével vagy anélkül. Ennek oka az iOS 14 frissítése, amely megkérdezi a felhasználókat, hogy szeretnék-e nyomon követni az alkalmazásokat a telefonjukon.

Ha egy felhasználó azt mondja, hogy nem akarja, hogy a Facebook alkalmazás nyomon kövesse őt, akkor a marketingszakemberek nem kaphatnak ugyanazokat a konverziós adatokat a felhasználótól, mint korábban.

A Facebook megint nem adott okot az Analytics bezárására, így nem tudni, hogy a döntésnek van-e köze az iOS frissítéséhez.

A Facebooknak magasra törő céljai vannak azt illetően, hogy a Business Suite legyen az egyetlen felület, amelyre a vállalkozásoknak a Facebook, az Instagram és a Messenger szolgáltatásain keresztül van szükségük.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet