Az Apple bejelentette, hogy április 26-át követően a felülvizsgálatra benyújtott iOS-alkalmazásoknak meg kell felelniük az App Tracking Transparency (ATT) irányelveinek. Ez megköveteli a fejlesztőktől, hogy akkor is engedélyt kérjenek bizonyos, más cégek alkalmazásaiból vagy webhelyeiről származó információk hirdetési célokra való felhasználására, ha már megkapták a felhasználó hozzájárulását.
Annak érdekében, hogy könnyebben tudj alkalmazkodni és elérd kampánycéljaid az iOS rendszerben, megosztjuk a legfrissebb útmutatásokat, forrásokat és bevált módszereket.
Ismerd meg az ATT hatását a Google Click ID, a webhely és az offline konverziók kapcsán
A Google a továbbiakban már nem fogja elküldeni a Google kattintási azonosítót (GCLID) a Google-alkalmazásokban megjelenő hirdetések kapcsán, amelyek iOS 14-ből származnak. Ez nem érinti az egyéb Google-forrásokból származó forgalmat, melyekben továbbra is lesz a GCLID-azonosító.
Hogyan érint ez engem?
Egyes Google iOS-alkalmazások jelenleg olyan adatokat használnak (például az Apple IDFA-azonosítót), amelyek használatához ATT szükséges. Miután az Apple ATT-irányelvei érvénybe léptek, az Apple iránymutatásának megfelelően a Google többé nem használja fel ezt az információt, és így nem jeleníti meg az üzenetet az adott alkalmazásokban.
Ennek eredményeként kevesebb GCLID-azonosító lehet a céloldal URL-jeiben az érintett iOS-alkalmazásokból származó forgalomban. Csak az érintett forgalmat illetően:
- A &gclid={GCLID} paraméter nem kerül bele a hirdetéskattintásokba, és a {gclid} ValueTrack-paraméter üres szöveg „” értékre lesz állítva.
- Előfordulhat, hogy csökkenést tapasztalsz a jelentésekben szereplő webhelykonverziók számában.
- Előfordulhat, hogy csökkenést tapasztalsz a jelentésekben szereplő offline konverziók számában (kattintásokból importálva).
Milyen módon segít a Google?
2021 márciusától kezdődően a Google új URL-paramétert vezetett be annak érdekében, hogy elősegítse az Apple irányelveinek való megfelelést, és hogy segítsen megfelelően mérni a hirdetések iOS rendszeren elért eredményeit.
Ez az új paraméter segít abban, hogy a konverziókat visszarendelhesd a hirdetési kampányokhoz, és a konverziós modellezéssel együttműködve pontosabb mérést biztosít az iOS rendszeren.
Az új paraméter támogatásához a globális webhelycímke (gtag.js), a Google Címkekezelő (gtm.js) és a kapcsolt Google Ads-fiókkal rendelkező Google Analytics (analytics.js) új belső cookie-t állít be domain-jeiden az alapértelmezés szerint. Ezáltal a konverziók újból az ATT-irányelvek által érintett hirdetésekhez fognak tartozni.
De továbbra is leiratkozhatsz a belső cookie-k követéséről, ha a megfelelő konfigurációban letiltod a konverziók összekapcsolását.
Felkészülés az iOS 14 rendszert érintő változásokra
Javasoljuk a következő műveletek elvégzését:
- Győződj meg arról, hogy a globális webhelycímke (gTag.js és/vagy Google Címkekezelő) megfelelően van-e elhelyezve a webhelyeden.
- Habár a legtöbb hirdetőnek nem kell módosítania a webhelyét, előfordulhat, hogy a kampánymérés folytonosságának megőrzése érdekében engedélyezni kell a tetszőleges URL-paraméterek használatát a webhelyeden.
- A videó- és Discovery-kampányok esetén engedélyezni kell a közönségbővítést a remarketingnél és az Ügyfélegyezési kampányoknál, továbbá ki kell választani az összes hirdetéscsoportban a hasonló közönségek szerepeltetését.
Az érintett kampányokkal kapcsolatos ajánlattételi szempontok
Az Intelligens ajánlattételt használó kampányok továbbra is a rendelkezésre álló legpontosabb mérés alapján állítják be az ajánlatokat. Azonban azt javasoljuk, hogy készülj fel a fenti módosításokra azáltal, hogy figyelemmel követed az iOS-forgalmat használó összes kampányod teljesítményét és megjelenítését, valamint szükség esetén módosítsd a költségkeretet és az ajánlatokat a kampány céljainak elérése érdekében.
Segítség az alkalmazásfejlesztőknek
Ezen a linken találod azokat a lépéseket, amelyeket fejlesztőként meg kell tenned a zökkenőmentes átállás érdekében.
További információkért ajánljuk ezt a videót, az iOS 14-gyel kapcsolatos gyakran ismételt kérdések megtekintését, illetve korábbi cikkünket arról, hogy milyen változásokat hozhat az iOS14 a Facebook hirdetések célzásában.
Cikkünk forrása: