Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Szpemmel-verés: mesterséges intelligenciával küzd a Google a spam ellen

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.05.13.

A Google mesterséges intelligenciára épülő algoritmusa 99%-os hatékonysággal gyomlálja ki a spam-es tartalmakat a találati listából.

A keresőóriás vélekedése szerint ez forradalmi változást hozhat magával. Főleg a különösen érzékeny témakörökben igyekszenek az ilyen jellegű tartalmakat blokkolni, például az orvosi tanácsokat tartalmazó weboldalakkal is kiemelten foglalkoztak. Az olyan spam-trendekkel szemben tudnak így sikeresen fellépni, mint az automatikusan, különböző algoritmusok által generált tartalom, de nem ússzák meg a “scraped content”-re, azaz más oldalak lemásolására épülő site-ok sem. 

A Google felhívta rá az emberek figyelmét, hogy az ilyen jellegű webszemét legnagyobb része egyébként teljesen validált oldalak meghackelése után keletkezik. Tehát hackerek feltörnek egy-egy teljesen hétköznapi honlapot, és szétspammelik, ezért mindenképp figyeljünk oda a honlapunk védelmére. A támadók a GSC-fiókunk felett is átvehetik az irányítást, érdemes arra is odafigyelnünk.

A spam blokkolása három területen történhet meg, feltérképezéskor, indexeléskor, és létezik manuális blokkolás is.

Az ezt segítő AI-eszközök egyébként már 2020-ban elkezdték a munkájukat. Arról nincs adat, hogy az elmúlt évben hogyan befolyásolták egyes oldalak rangsorolását a találati listában.

Cikkünk forrása: https://www.searchenginejournal.com/google-spam-fighting-ai/405682/#close 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet