Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google Ads bevezeti a havi költési limitet

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.06.03.

A Google nemrég bejelentette, hogy június 1-jétől a hirdetők fiókszinten beállíthatják a havi költési limitet. Azoknak a kampánymenedzsereknek, akik több kampányt is futtatnak a fiókban, hasznos lesz ez az újítás, hiszen könnyebben tudják betartani a havi költségkeretet. 

Mi az a Google Ads havi költési limit?

Ez a funkció nagyon hasonlít a facebookon található élettartamra szóló költségkeret beállításra, amikor egy adott időtartamra tudjuk megadni, hogy pontosan mennyit szeretnénk költeni. A Google Ads havi költési limit lehetővé teszi, hogy egy fiókszintű költési limitet állítsunk be, a napi költségkeret tetejére. Azzal számolni kell, hogyha alacsony fiókszintű limitet állítunk be és több kampány is fut a fiókban, ezzel korlátozhatjuk a teljesítményt. 

Hogyan működött a Google Ads költés a havi költési limit előtt?

A havi költségkeret korlátozás előtt a Google Ads minden kampányának rendelkeznie kellett egy meghatározott napi költségkerettel. Az átlagos napi költségkeret az a naponként felhasználható átlagos összeg, amelyet beállítunk az egyes hirdetési kampányokhoz. Ez az érték jelzi, hogy hozzávetőleg mekkora összeget szeretnénk elkölteni a hónap egyes napjain.

Előfordult, hogy a kampány költségei megváltoztak, de soha nem kellett többet fizetni, mint a napi költséghatár egy adott napon (ez a legtöbb kampány esetében az átlagos napi költségkeret kétszerese) illetve a a havi költséghatár egy adott hónapban (ez a legtöbb kampány esetében az átlagos napi költségkeret 30,4-szerese).

A havi költési limit megvalósításához, továbbra is be kell állítani a napi költségkereteket. 

Hogyha nem vagyunk benne biztosak, hogy a havi költési korlát megfelelő megoldás lesz számunkra, akkor egy gyors összehasonlítással segítünk dönteni, hogy hogyan működnek a kampányok ezzel az új funkcióval és anélkül. 

Napi költségkeretek havi fiók költési limit nélkül

Ez az a megoldás, amit jelenleg is használunk, ismerünk és bizonyos esetekben szeretünk is. 

Előnyök:

  • Kevésbé korlátozott: Ezek a kampányok kevésbé korlátozottak, mint a havi ráfordítással rendelkező kampányok, hiszen a Google a napi költségkeret veszi figyelembe, ami enged neki mozgásteret. 
  • A napi költségkeret bármikor módosítható (ez egyébként a havi költési korlátokra is vonatkozik)
  • A havi korlátokkal ellentétben a napi költségkereteket kampányszinten határozzuk meg. Tehát kampányonként kezelhetjük a kiadásokat, ha az egyik elsőbbséget élvez a másikkal szemben. 

Hátrányok:

  • Mivel a napi költségvetést rugalmasan kezeli a rendszer, így nehezebb a kiadásokat kordában tartani.
  • Sokan kampányonként kezelik a költségkereteket, azonban ha nagyobb fiókkal rendelkezünk, akkor már nehéz lesz nyomon követni az egyes költségvetéseket.
  • A túl alacsonyra beállított napi költségkeret, ugyanolyan korlátozást jelent, mint az alacsony havi költési korlát, mivel ezek bármelyike miatt kampány kevesebb megjelenést eredményez és a költségkeret miatt a megjelenítési arány is csökken.

Napi költségkeretek havi fiók költési limittel 

A napi költségkeretek mellett, állítsuk be a fiók költési limitet is. Ez úgy működik, hogy a Google algoritmusa a napi költségkeretet használja a kampányszintű ráfordításhoz és ajánlatokhoz, miközben egyidejűleg követi a fiók összes kiadását, hogy tartsuk a havi költségkeret korlátot. 

Előnyök:

  • Végre kezelhetjük, hogy pontosan mennyi akarunk költeni Google Ads-ben
  • Akár egy, vagy több kampányt kezelünk, nem kell pontosan meghatározni, hogy hol merülnek fel a kiadások, hogy megállítsuk azt. 
  • Bizonyos szempontból a havi költési korlát extra biztonságérzetet ad, hogy biztosan nem lesz túlköltés a fiókban 
  • Hogyha eddig óvakodtunk attól, hogy a Google automatizált eszközeit használjuk, mint például az intelligens ajánlattételt vagy az intelligens kampányokat, az új fiókszintű havi költési korlát elérhetőbbé teszi ezeket a funkciókat, mivel tudjuk, hogy továbbra az összköltség marad a fókuszban.

Hátrányok:

  • Ha a költési korlát olyan alacsony, hogy a kampány a hónap felénél eléri, akkor a hirdetések a hónap hátralévő részére leállnak. 
  • Nehéz lehet nagyobb fiókoknál kezelni, ha több napi költségkeret is kell módosítani a havi kiadási korlát felett. 
  • Időt kell szánni a beállításra, mivel ez nem egy “beállítjuk és elfelejtjük” dolog. Érdemes ellenőrizni a korábbi kiadásokhoz képest, hogy nem túl magas-e a limit, vagy alacsony.

Hogyan állíthatjuk be a havi költési limitet a Google Ads szolgáltatásban

Mivel ez fiókszinten van megadva, így más helyen kell keresnünk, mint például a napi költségkereteket.

  1. A Google Ads felületén a jobb felső sarokban kattintsunk a  Számlázás ikonra
  2. A bal oldali menüben kattintsunk a Beállítások ikonra
  3. A beállításokon belül pedig látni fogjuk a havi költési korlát beállítás lehetőséget
Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet