Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Mi az a Linktree és hogyan használjam?

Tartalomjegyzék

Krisztina Szombati
2021.06.16.

Az Instagram felhasználók jól ismerik ezt a kifejezést: “link a bioban”. Aki készített már Instagram vagy Facebook profilt az jól tudja, hogy mindkét esetében, csak egy hivatkozást [linket] lehet megjeleníteni az oldalon, vagyis a Facebook névjegyben és az Instagram bioban. Valamint azt is tudjuk, hogy az Instagram bejegyzések szövegében nem tudunk “kattintható” linket elhelyezni. Erre használjuk a “link a bioban” kifejezést.

Ez arra utal, hogy az adott poszt témájáról, termékről, akcióról vagy szolgáltatásról a bioban található linkre kattintva tudunk további információt elérni.

Igen ám, de itt jön a csavar, ugyanis a social platformok esetében korlátozva van az URL-ek számának megjelenítése a profilokon. Így a több oldalból álló weboldalak esetén nem tudjuk az érdeklődést egy -az általunk választott téma- landoló oldalára irányítani, csak abban az esetben, ha a bioban található linket minden alkalommal a témához igazítjuk, azaz megváltoztatjuk a landoló oldal linkjét. De valójában ez sem megoldás, hiszen ha valaki egy régebbi posztban megjelölt téma után érdeklődik, akkor hiába kattint a bioba található linkre, ha az már -a poszt megjelenését követően- többször is változtatva volt.

A különböző social media felületek kiváló lehetőségeket nyújtanak arra, hogy egy jól felépített stratégia és hatékony kommunikáció segítségével a vállalkozások megismertessék a brandet, véleménycserét folytassanak a követőkkel, illetve elérjék a legfontosabb célt. Érdeklődőt, látogatót és vásárlót generáljanak a céloldalra, azaz a saját weboldalukra.

Ma már egyre több olyan webáruházzal találkozhatunk, ahol a sokezer termék, vagy a különböző szolgáltatások, kategóriák szerint vannak csoportosítva, így az adott weboldal több landing page oldallal rendelkezik.

Nézzünk egy példát a “link a bioban” kifejezésre:

Adott egy  elektronikai cikkeket árusító webáruház, ahol az egyik nap az áruház által akciózott fülhallgatókra fókuszálunk, így a poszt szövege és kreatívja is erre a termékkörre készült. A következő posztban viszont a kávéfőzőket szeretnénk fókuszban helyezni. Itt két külön termékcsoportról van szó, így nagy valószínűséggel a landoló oldalak is mások lesznek. Azaz a bioban található linket vagy az egyik, vagy a másik termékcsoportja tudjuk irányítani, illetve a főoldalra, de itt nagy a kockázat, hogy a látogató nem fogja megkeresni az adott terméket, hanem elhagyja az oldalt.

Ennek kiküszöbölése és a sok bosszankodás elkerülése érdekében fejlesztették ki 2016-ban  a Linktree alkalmazást, mely az Ausztrál Alex Zaccaria, Anthony Zaccaria valamint Nick Humphreys nevéhez fűződik.

Mi az a Linktree?

A Linktree egy olyan eszköz, aminek célja az, hogy a különböző közösségi platformokon (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Linkedin stb.) olyan személyre szabott, minden fontos hivatkozást tartalmazó oldalt hozzunk létre, amelyeket a követőinkkel meg szeretnénk osztani. 

Ugyan a profilban továbbra is csak egy link látható és erre az egy linkre tudunk kattintani, de a Linktree segítségével tárolni tudjuk például  a weboldalunk különböző oldalait, egyéb social elérhetőségünket, illetve további weboldalakat, ami a vállalkozásunk szempontjából fontos lehet. 

Itt szeretnénk megjegyezni, hogy a Linktree alkalmazás nem csak vállalkozások, webshopok vagy egyéb szolgáltatást nyújtó cége nézőpontjából lehet hasznos. Hétköznapi  felhasználók is létrehozhatnak különböző linktree eléréseket, így az ismerősök, követők számára egy kattintással elérhetők lesznek a social csatornák és e-mail elérhetőségek. (pl. Facebook, Instagram, Linkedin, Blog, stb.).

A Linktree sikere

A Linktree a legnépszerűbb “link a bioban” szolgáltatás, ami ma már több mint 12 millió felhasználóval büszkélkedhet. Ennek eredményeként számos versenytárs felbukkanása volt megfigyelhető (Shorby, Linking.bio és a legújabb Beacons) de a Linktree-nek még így is a piaci részesedés 88%-át sikerült megtartani.  Alex Zaccaria alapító, vezérigazgató állítása szerint sikerük az egyszerűségben és egyedi megjelenésben rejlik, amivel a felbukkanó új  alkalmazások nem tudták felvenni a versenyt. 

Érdekesség még, hogy az Instagram 2018-ban a közösségi normák megsértése miatt letiltotta a Linktree-t. A tilalmat feloldották és az Instagram elismerte, hogy hibázott. Legfrissebb információk szerint azóta szoros együttműködésben dolgoznak és tökéletesítik a felhasználói felületeket.

Példa

Vegyünk egy példát, ami nem más mint a Linktr.ee Instagram oldala , ahol jól látható a bioban elhelyezett egy darab URL.

forrás:https://www.instagram.com/linktr.ee/?hl=h

A bioban található linkre kattintva eljutunk a linktree oldalra

forrás: https://linktr.ee/linktr.ee

Itt láthatjuk azokat a témákat [linkeket], amit a felhasználó meg szeretne osztani velünk, azaz mi választhatjuk ki, hogy melyik témáról szeretnénk további információt olvasni.  Elég a téma nevére kattintani és már az adott landoló oldalon találjuk magunkat.

Témákon kivül lehetőségünk van a jól ismert social media logókat is megjeleníteni, így a saját, további közösségi csatornákra tudjuk irányítani az érdeklődőt.

(Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, Linkedin, e-mail stb.)

Mibe kerül ez nekem?

Mint a legtöbb alkalmazásnak, így a Linktree-nek is van ingyenes és prémium változata. Az ingyenes változat esetében bizonyos korlátok között mozoghatunk csak, de a prémium változat – aminek a jelenleg 6 dollár a havi díja – már korlátlan beállítási lehetőségeket kínál, illetve különböző elemzésekhez férhetünk hozzá, ami a vállalkozás számára fontos információkat nyújthat. Változtathatjuk a betűtípust, animált linkeket hozhatunk létre és különböző hátterek és gombok közül választhatunk.

Ingyenes verzió esetén is számtalan linket lehet megjeleníteni (QR kódot és videó linket egyaránt) viszont egyéb lehetőségek, mint például elemzések vagy dizájn funkciók – például a hátterek beállítási lehetősége – korlátozva van. Ettől független is mutatós és tökéletesen használható linktree elérést lehet összeállítani.

Hogyan hozhatom létre?

Ugyan bonyolultnak tűnhet, de a linktree-t alkalmazást pofonegyszerű megszerkeszteni. A https://linktr.ee oldalon létre kell hozni egy felhasználói fiókot, ami néhány percet vesz igénybe és már indulhat is a jól megtervezett stratégia felépítése. Az általunk megjeleníteni kívánt oldal linkjét elég bemásolni a “linkek” menüpont alá és már kész is a felület. Nagy segítség, hogy a már beállításra került linkek és egyéb funkciók előnézetben megjelennek, így egyből szemügyre veheted a végleges kinézetet. Ez a villámnézet folyamatosan látható, így minden változtatást ellenőrizni tudunk.

A program használat egyszerű, nincsenek bonyolult beállítási felületek. Az elkészült linket pedig egyből birtokba veheted. Másold ki az elkészült linket és illeszd be az adott social media felületeken. 

Top 5 új és ingyenes Linktree beállítási lehetőség.

Végezetül megosztjuk veletek a legújabb, ingyenes top 5 beállítási lehetőséget, amivel profi Linktree oldalt hozhattok létre. 

Top 1 –  Video linkek 

Ezentúl közvetlen beágyazhatsz YouTube, Facebook, TikTok és Twitch videó linkeket a Linktree alkalmazásba, így növelheted a videó megtekintések számát és az követők elköteleződését.

forrás: https://blog.linktr.ee/four-fresh-new-features-for-your-linktree

Top 2 – Adj nevet a profilnak

Nevezd el a profilt és adj meg további infót magadról. Erre a rövid üzenetre 80 karakternyi helyed van, így nemcsak a neved jelenik meg a Linktree alkalmazásban, hanem például egy rövid, frappáns üzenet, vagy egy szlogen.

https://blog.linktr.ee/new-linktree-free-features

Top 3 – Formáld a Linktree fejlécét

Rendezd a megosztott linkeket csoportokba, így könnyebben átlátható a megadott tartalom a látogatók számára. Kategorizáld őket például weboldalak, videok, blogok stb.

https://blog.linktr.ee/new-linktree-free-features

Top 4 – Használd a közösségi média logókat

Lehetőséged van az összes közösségi média elérhetőséged beállítására. Elég megadni a neved és a Linktree már el is helyezi a social csatornához tartozó ikont a felületen.

https://blog.linktr.ee/new-linktree-free-features

Top 5 – Használj ikonokat

Helyezz el ikonokat a linkek neve előtt, így megkönnyítheted a beazonosítást.

forrás: https://blog.linktr.ee/new-linktree-free-features

Ha elvégezted ezeket a beállításokat nincs más tennivaló, hiszen ezek a változások automatikusan frissülnek azokon a felületeket, ahol a Linktree linket elhelyeztük.

Bármikor módosítható, kiegészíthető vagy akár törölhető a Linktree-ben elhelyezett link, variálható a megjelenés vagy az ikon. Egy a lényeg, nem kell többé csak ezt az egy linket használnod.

Ugye milyen nagyszerű!? Készíts Te is saját linktreet!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet