Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

6 költségvetést pazarló Facebook hirdetési hiba. Hogyan kerüld el?

Tartalomjegyzék

Ivett Mészáros
2021.06.23.

A Facebook Ads platform már közel egy évtizede létezik, és ez idő alatt számos változáson ment keresztül. A bevált gyakorlatok jönnek-mennek, folyamatosan új funkciókkal bővül, és minden eddiginél egyszerűbb olyan egyszerű hibát elkövetni, amelynek következtében hirdetési kampányok elmaradhatnak a kitűzött céloktól.

Forrás: https://freewaysocial.com/5-common-facebook-ad-mistakes-how-to-avoid-them/

Első pillantásra a rengeteg adat és célzási lehetőség miatt a Facebook hirdetések létrehozása nagyon egyszerű és könnyű feladatnak tűnhet. Ugyanakkor sok a hibalehetőség, amikor megpróbálunk Facebook hirdetési kampányt indítani.

Ebben a bejegyzésben hat általános hibát fogok bemutatni, amelyet a hirdetők elkövetnek a Facebook hirdetések futtatásakor:

  1. Ne futtassunk elavult hirdetéseket.
  2. Nem megfelelő célra történő optimalizálás.
  3. Költségkeret megfelelő beállítása.
  4. Közönségek túlszegmentálása.
  5. Közönségek átfedésének ellenőrzése.
  6. Elhelyezések ellenőrzése a testreszabás helyett.

Nézzük meg, hogyan kerülhetjük el ezeket a hibákat, és hogyan javíthatjuk őket!

1. Ne futtassunk elavult Facebook hirdetéseket

Mindannyiunknak volt már az az érzése a Facebookon, hogy ugyanazokat a hirdetéseket látjuk újra és újra. Ha számodra sem élvezetes, ne tedd ki ennek a közönségedet sem.

A hirdetések “fáradtsága” nemcsak az eszközök teljesítményének csökkenését okozhatja, hanem a potenciális ügyfelek számára negatív mentális asszociációk is kialakulnak a márkával kapcsolatban.

Noha az új kreatívok elkészítése valószínűleg az egyik legidőigényesebb művelet amikor Facebook hirdetést készítünk, a következő néhány módszer segít csökkenteni és hatékonyabbá tenni ezt az időt:

Nézz körül inspirációért

Nézzük szakmai szemmel a többi Facebook-hirdetés kreatívjait, melyek megtekintése, nagyszerű módja ötleteket meríteni egy új hirdetéshez. Nem is kell, hogy ugyanaz az iparág legyen, hiszen ötleteket, hangulatot, színeket, formákat, stb. keresünk. A Facebook-nak is van saját oldala, amely találóan Facebook Ads Inspiration névre hallgat, ahol ötleteket kapunk de rengeteg blogbejegyzés is található itt ügynökségektől, amelyeket egy egyszerű Google keresés segítségével találunk meg.

Stock képek használata

Az egyik tévhit az, hogy minden kreatívnak teljesen egyedinek kell lenni és egyedi módon kell létrehozni. Ne habozzunk stock fotókat használni kreatívjainkban, mert van néhány nagyon jó. Az oldalon minden esetben nézzük meg a licenc részt, hogy hogyan, miként használhatjuk fel a kiválasztott képeket.

Tervezőeszközök használata

Ha van időnk új hirdetések létrehozására, de fogalmunk sincs a Photoshop vagy az Adobe Illustrator használatáról, akkor is vannak lehetőségek. Az olyan webhelyek, mint a Canva lehetővé teszik, hogy a kész sablonok segítségével néhány gyors kattintással megtervezzük az új Facebook-hirdetéseket. A felület nagyon felhasználóbarát és rengeteg időt takaríthatunk meg.

2. Optimalizálás a rossz cél érdekében

A Facebook hirdetések segítségével számos módon optimalizálhatjuk céljainkat, amelyek sok esetben zavarosak.

A megfelelő kampánycél kiválasztása nagyon fontos. A hirdetési kampány célkitűzésével kapcsolatos döntés hatással lesz a célzásra, az optimalizálási lehetőségekre, a hirdetéstípusokra és a hirdetési eredményekre. Legmagasabb szinten a kampány célkitűzéseinek megvannak a saját tevékenységei, amelyekre optimalizáljuk ezeket. A kampányszintű műveletek mellett vannak optimalizálási és megjelenítési korrekciók is, amelyeket a hirdetések szintjén szinte az összes kampányhoz el lehet végezni.

Például egy Konverzió kampányban a fenti legördülő menüből választhatunk a hirdetés szintjének optimalizálásához. A keresett dolgok alapján győződjünk meg arról, hogy itt is a megfelelő műveleteket választjuk. 

Itt fontos megjegyezni, hogy sokan folyamatosan változtatják a hirdetések célját, költségkeretét vagy ajánlatát, azonban tudnunk kell, hogy ez nem fog jobb hirdetési teljesítményt eredményezni. Ami ilyenkor történik az az, hogy minden optimalizálás újraindítja a Facebook hirdetés rangsorolását, és visszavezeti azt a tanulási szakaszba. A hirdetések jó eredményéhez idő és türelem szükséges. 

3. A Facebook hirdetési költségkeret megfelelő beállítása

Ami a költségvetés-gazdálkodást illeti, a Facebook a digitális hirdetési tartományban a legszélesebb körű lehetőségekkel rendelkezik. Ezek a különböző lehetőségek kiváló eszközök a tapasztalt hirdetők számára, de azok számára, akik még nem ismerik őket, meglehetősen zavaróak lehetnek.

A napi költségkeret például segít a kiadások kiegyenlítésében, hogy a kampány napról napra következetes legyen. Bár a kampány továbbra is megpróbálja megszerezni a lehető legtöbb konverziós célt, az is használható, hogy a teljes költségkeretet minden nap elköltse a konverziós teljesítménytől függetlenül. 

Az egész időtartamra vonatkozó költés viszont segít napokon belül optimalizálni a célt, de nem mindig éri el minden nap a célra fordított kiadásokat, ami megnehezíti az előrehaladást.

Nem is beszélve a hirdetésütemezés és egyéb eszközök használatáról.

4. Közönségek túlszegmentálása

Ha van a keresési hirdetések terén tapasztalatunk, biztos vagyok benne, hogy a Facebook kampánystruktúránk is kellően felépített és szegmentált.

A túl nagy számú közönség használatának hátulütője, hogy számottevő nem releváns látogatót érünk el vele és égetni fogja a pénzünket. De néha a közönség túl szoros megfogása is káros lehet a Facebookon. Az objektív optimalizáláshoz nekünk is biztosítanunk kell elegendő adatot a Facebook számára a siker eléréséhez. 

Ha túlságosan szétszegmentáljuk a közönséget és különböző hirdetési halmazokba helyezzük őket, akkor valószínűleg soha nem kerülünk ki a Facebook hirdetési platform tanulási szakaszából.

Ez azt okozhatja, hogy hiányzik a KPI és alul szolgáljuk ki a közönség egészét.

Ezenkívül minél kisebb a közönségünk a Facebookon, annál magasabb CPM-et fogunk fizetni. Ez azt jelenti, hogy drágább elérni ugyanazt a közönséget, ha a célzási lehetőségeket 3-4 különböző helyett 10 különböző hirdetésre bontottuk.

Ahol lehetséges, próbáljuk logikusan tartani a közönség leképezését, de ne szűkítsük le őket túlságosan. Próbáljuk meg minél jobban belőni a célközönségünket, hiszen minél jobban ismerjük a  megcélzott közönséget, annál nagyobb eséllyel továbbítunk nekik hasznos és releváns információkat.

5. Közönségek átfedésének ellenőrzése

A Facebook összes különböző célzási lehetőségével könnyen, rengeteg különböző közönséget lehet felépíteni, megpróbálva ugyanazokat a felhasználókat elérni. A probléma az, hogy a felhasználók néha több különböző célzásba esnek, és a beállításaink alapján több különböző csoportban is megjelenhetnek.

Ez néhány okból problémákat okozhat:

  • Nem világos, hogy mely célzási lehetőségek működnek a legjobban. Az a felhasználó, aki képes konvertálni, a Facebook kiválasztja a legutóbbi közönséget, amelyben részt vett, hogy lássa a konverziót. Ez azonban nem mindig az, amely a legnagyobb hatást gyakorolta rá.
  • A hirdetési kreatívok sokkal könnyebben elfáradhatnak, ha több különböző hirdetésből vagy kampányból származó felhasználóknak jelenít meg hirdetéseket. Az általunk látott gyakorisági számok csak az adott hirdetéssel vagy kampánnyal állnak összefüggésben, így a telítettség gyorsabban előfordulhat.

A probléma elkerülése érdekében a Facebook rendelkezik a Közönségfedés nevű eszközzel, amely lehetővé teszi, hogy összehasonlítsuk a mentett, a hasonló és az egyedi közönségeket a Facebook közönségkezelőjében

6. Elhelyezések ellenőrzése a testreszabás helyett

A Facebook és az Instagram hálózata meglehetősen hatalmas, és ez azt jelenti, hogy a hirdetések az interneten számos elhelyezésen jelenhetnek meg.

Amikor a kampány beállításakor eljutunk az Elhelyezések részhez, nagyon csábító lehet kiválasztani, hogy minél több helyen jelenjen meg a hirdetés. De ez nem mindig a leghatékonyabb a számunkra.

A megcélzott közönség mindig ugyanaz lesz, függetlenül attól, hogy melyik elhelyezésből jeleníti meg hirdetéseinket a Facebook. Ne aggódjunk amiatt, hogy a hirdetések a Közönség Hálózaton történő megjelenítésével új felhasználókat fog megcélozni. A közönség mindig ugyanazokra a célzási lehetőségekre támaszkodik, mint bármely más.

Az elhelyezések eltávolítása kevesebb lehetőséget kínál a Facebook algoritmusnak, amellyel megpróbálja elérni a kívánt eredményt. Mivel a közönség azonos, a Facebook néha alacsonyabb mennyiségű, alacsonyabb költségű elhelyezéssel jeleníti meg a hirdetéseket a felhasználóknak, ami hozzájárulhat a növekvő bevételhez, tehát előnyünkre szolgál.

Először jelenjen meg a hirdetés az összes elhelyezésen, majd később optimalizáljuk az elhelyezéseket.

Érdemes lehet először minden lehetséges helyen megjeleníteni a hirdetéseket és kihasználni azokat a Facebook-eszközöket, amelyek lehetővé teszik a hirdetések testreszabását az egyes elhelyezések szerint. Ez biztosítja, hogy a kreatívok jól nézzenek ki, függetlenül attól, hogy hol jelennek meg, és lehetővé teszi, hogy adatközpontú döntést hozzunk arról, hogy mely elhelyezéseket kell megtartani és melyeket kerülni.

Összegzés

A Facebookon meglehetősen sok dolog jelenthet elsőre problémát, de szinte mindig vannak egyszerű megoldások is.

Ha úgy látod, hogy a Facebook-kampányaid nem mennek olyan jól, mint szeretnéd, győződj meg róla, hogy nem követed el a fenti hibákat.

Cikkünk forrása:https://www.wordstream.com/blog/ws/2021/05/05/facebook-ad-mistakes

(Hibázni bármely felületen lehetséges, ezért is tartjuk fontosnak, hogy felhívjuk a figyelmet a legnagyobb és leggyakoribb hiba lehetőségekre. Ezen a linken a Google Shopping hibákat segítünk elkerülni.)

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet