A Google Search Console Insights nevű új riporttal a Google segít a weboldal tulajdonosoknak abban, hogy megértsék, melyik tartalmuk rezonál legjobban a közönségükkel, illetve hogyan találnak rá a felhasználók ezekre a tartalmakat.
Az új GSC riport a Search Console-ból és a Google Analytics-ből szerzi az adatait a tartalmak teljesítményének meghatározásához.
A GSC Insights az alábbi kérdésekre próbál meg válasszal szolgálni:
- Mik a legjobban teljesítő tartalmak, és melyek trending-elnek?
- Hogyan találnak rá a felhasználók az interneten a tartalmakra?
- Mire keresnek rá a felhasználók, mielőtt lekattintják a tartalmat?
- Mely cikkek irányítják át a felhasználókat a weboldalra?
A riport az “Áttekintés” oldal tetején érhető el, de hamarosan az iOS applikációban is megtalálható lesz.
Egy másik lehetőség az adatok megtekintésére, ha rákeresünk egy olyan kifejezésre, amire rangsorol az oldalunk (természetesen, ha azzal a fiókkal vagyunk belépve a Google Keresőbe, amivel a GSC-t is használjuk). Ekkor, az oldal tetején a “Search performance for this query” részből át tudunk kattintani a riportba (ld. alább a képen). (Ez utóbbi funkció még nem biztos, hogy magyar nyelven is elérhető, legalábbis mi a cikk megírása során nem tudtuk reprodukálni.)
A riport Google Analytics összekötés nélkül is elérhető – bár a pontosabb adatok érdekében, javasolt a két felületet összekapcsolni.
A GSC Insights jelenleg csak a Google Analytics UA-t támogatja, de folyamatban van a Google Analytics 4 támogatás bevezetése is.
Az új riport fokozatosan válik elérhetővé az egyes fiókokban a következő napok folyamán.