Egy hónappal a júniusi frissítés után július 1-én megérkezett a core update második felvonása. Míg az előző havi frissítés fokozatosan élesedett az egyes oldalakon, és lassan éreztette a hatását, addig a mostani frissítés hatásai azonnal érezhetőek voltak.
A Search Engine Journal megkérdezett a Google keresési eredmények listáját elemző cégeket, hogy ők milyen változásokat vettek eddig észre a két frissítése eredményeképp. A megkérdezettek egyetértenek abban, hogy bár a júliusi frissítés hatását hamarabb észre lehetett venni, azonban a júniusi frissítés nagyobb hatással volt az oldalak rangsorolására.
A júniusi frissítést magyar idő szerint június 3-án éjfélkor kezdték kipörgetni, a júliusi frissítést pedig szintén magyar idő szerint július 1-én délután. Ezek fél évvel követik az előző széleskörű frissítést, amely decemberben történt. Az ilyen “core update”-ek globális frissítések, amelyek nem korlátozódnak semmilyen lokációra, nyelvre vagy weboldal kategóriára.
A SemRush adatai alapján a júniusi frissítés hatására sokkal erősebb változások voltak megfigyelhetőek a rangsorolási pozíciókban, mint júliusban.
A SemRush megvizsgálta, hogy melyik Top100 oldal volt a nyertese, és melyik Top100 oldal volt a vesztese a júniusi és a júliusi frissítéseknek. Ezek közül 15 olyan oldalt talált, amely mindkét frissítésben a 200-as listán szerepelt. A 15 oldal közül pedig 10 weboldalnál volt látható, hogy ha a júniusi frissítés hatására erősen visszaestek a rangsorolási pozícióik, akkor júliusban javultak az eredményeik – és vica versa.
A RankRanger csapata megállapításai szerint a decemberi frissítés eltörpül a júliusi, és főleg a júniusi frissítések mögött. Az alábbi diagramokon látható, hogy a júliusi frissítés is nagyobb mértékben érintette a weboldalak átlagos rangsorolási pozícióját, mint a decemberi. Azonban ez jóval kisebb mértékű, mint amennyire a júniusi frissítés felbolygatta a pozíciókat a decemberi frissítés hatásához képest.
Jobban szétszedve a adatokat, a RankRanger megállapította, hogy a rangsorolási pozíciók változása elsősorban a Top5 pozícióban szereplő találati eredményeket érintette (szemben a Top3 és Top10 eredményekkel), valamint a szektorok közül a kereskedelmi oldalakat.
A Sistrix eredményei szerint a júliusi frissítés elsősorban a lista oldalakat és a hivatkozó és “reference” oldalakat érintette – például a olyan szórakoztató ipari oldalakat, mint a dalszöveg oldalak, vagy utazási oldalakat. A frissítés legnagyobb nyertesei közt tartják számon a mojim.com-ot, a geniuslyrics.net-et, a shazam.com-ot és a thedailybeast.com-ot. A legnagyobb vesztesek közt az aps.org, a usphonebook.com, a hotelguides.com, a hometogo.com és a techterms.com találhatóak.
Ha akár a júniusi, akár a júliusi frissítés negatívan érintette a weboldalunkat, akkor érdemes tenni egy lépést, és megvizsgálni, hogyan lehetne fejleszteni a weboldalunkat. A Google korábban már közzétett egy listát azokról a kérdésekről, amelyeket megválaszolva közelebb kerülhetünk ahhoz, mit és hogyan kéne optimalizálnunk a weboldalunkon. Nézzük át ezeket a kérdéseket, válaszoljunk őszintén, és a válaszok mentén alakítsunk ki új stratégiát.