Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Hogyan hozzunk létre konverziót elősegítő előugró ablakokat?

Tartalomjegyzék

Fanni Farkas
2021.07.26.

A piacon számos olyan eszköz létezik, amely segítségével a vállalkozások növelhetik a konverziós arányokat a weboldalukon. A megoldások között található a hírhedt pop-up, vagyis a felugró ablak.

A „pop-up” kifejezés felidézheti bennünk azt a bosszantó érzést, amikor békésen nézelődtünk az interneten és hirtelen spam és vírusokat kiváltó ablakok jelentek meg a weboldalon. A vállalkozásoknak ma már vannak olyan lehetőségeik a felugró üzenetek megvalósítására, amelyek nemcsak esztétikailag néznek ki jól, hanem segítenek növelni annak valószínűségét is, hogy a weboldalon egy kívánt műveletet elvégezzenek a vásárlók.

Ebben a cikkben olyan tippeket mutatunk be, amelyekkel a legtöbbet hozhatjuk ki a felugró ablakokból.

Miért hasznosak a felugró ablakok?

Mint minden konverzióra összpontosító marketing eszköz esetében, itt is azonosítható egy olyan folyamat, amelynek során a tartalmat megtekintő egyén dönt arról, hogy cselekszik-e vagy sem. Függetlenül attól, hogy az ajánlatunk milyen nagyszerű, vagy mennyire jól konvertál, mindig lesznek olyanok, akik nem hajtják végre a kívánt műveletet és hamar elhagyják az oldalt. 

A felugró ablak stratégiailag felhasználható a konverziós arány növelésére. 

A landoló oldalakhoz hasonlóan a pop-up ablakokat is arra tervezték, hogy cselekvésre ösztönözzék a felhasználókat. Fontos a tervezés, a kreatív, és a formátum is, valamint az, hogy miként és mikor mutatjuk meg a felugró ablakot. 

Egy másik tényező, amelyet nagyon fontos figyelembe venni a tervezés során, az a vonzó ajánlat, valamint a finom és nem zavaró vonalvezetés.

Felugró ablak – Értékesítési tölcsér stratégia

A módszer lényege, hogy felgyorsítsa a potenciális érdeklődők vásárlási útját. 

Ha olyan vállalkozást működtetünk, amely nem teljesen az e-kereskedelemre összpontosít, akkor valószínűleg van valamilyen marketing tölcsér – amely alacsonyabb értékű ajánlatokat tartalmaz, könnyebb szándékkal fent, alul pedig közelebb az értékesítéshez és az általános üzleti célkitűzéshez. 

Az értékesítési tölcsér dinamikájának megértése lehetővé teszi a stratégia hatékonyabb felépítését.

Tegyük fel, hogy egy ingyenes próbaverzióra vagy a szoftver értékesítési bemutatójára összpontosító céloldalra irányítjuk a forgalmat. Lehet, hogy ennek az céloldalnak megfelelő a konverziós aránya, de valószínűleg olyan személyek látogatják, akik nem hajlandók megtenni az adott műveletet.

Egy felugró eszközzel kiválthatunk egy magasabban konvertáló ajánlatot, amely mutatja azt is, ha a felhasználó nem hajtott végre konverziót. Ez a magasabb tölcséres ajánlat bármi lehet, az e-booktól a webináriumig, amelyet máshol is használhatunk. Ez a módszer lényegében két lehetőséget kínál a felhasználók konvertálására.

A marketing tölcsér felhasználásával stratégiájának alapjaként felugró ablakokat is felhasználhatunk köszönő oldalnak – vagyis az az oldal, amelyre a felhasználók érkeznek, miután regisztráltak vagy kitöltöttek egy űrlapot. 

Ez lehetővé teszi, hogy nagyobb forgalom felé terelje a látogatókat, mint például egy e-book vagy webinárium, és ezt követően pop-up ablakot jelenítsen meg a köszönő oldalon egy ajánlatért.

Tegyük fel például, hogy van egy webinárium, amely szorosan illeszkedik a termékhez, és a felhasználó elküld egy űrlapot, amely egy köszönő oldalra viszi. Ezen az oldalon felugró ablakot mutathatunk egy ingyenes demóhoz vagy próbaverzióhoz. A módszer mögött az a szándék áll, hogy felgyorsítsa a látogatók vásárlási útját. 

Forrás: https://www.wordstream.com/blog/ws/2021/04/26/pop-up-strategy

Az e-kereskedelmi oldalak popup stratégiája

Ennek a stratégiának az a célja, hogy az előugró ablakokat az értékesítési tölcsér különböző szakaszaiban kezelje.

Ha van olyan üzleti modellünk, amely online értékesítésre vagy megrendelésre összpontosít, akkor a felugró ablakot azokra a termékekre vagy szolgáltatásokra kell összpontosítani, amelyeket a felhasználó vásárolni szeretne. Csak néhány lépés van a vevő útjában, és el kell dönteni, hogy mikor jelenik meg az előugró ablak, és hogyan segít a vásárlás befejezésében. 

A vevő útjának három szakasza

Érdeklődés szakasz: Itt a felhasználó egy adott termékoldalt tekint meg. Nem célravezető, hogy ebben a szakaszban kiváltó pop-upot indítsunk el az organikus oldalon, mert a felhasználó több termék között is böngészhet, és  a minden alkalommal felugró ablak érkezése dühítővé válik. Ha azonban egy adott termék forgalmát fizetős hirdetési kampányon keresztül irányítjuk, akkor hasznos lehet egy felugró ablak használata.

Kosárba helyezés szakasz: Ebben a szakaszban a felhasználó beletett egy terméket a kosarába, de a vásárlást még nem fejezte be. Az e-kereskedelmi ügyfelekkel kapcsolatos tapasztalatok alapján sokan, akik termékeket tesznek a kosarukba és várnak azok el fogják hagyni a webhelyet anélkül, hogy valaha megvásárolnák a terméket. Ajánlatos egy olyan előugró ablak, amely akkor aktiválódik, amikor a felhasználó kilépne az oldalról, (az X felé kezdi húzni az egeret) vagy hosszabb ideig tartó üresjárati idő után bukkan fel az oldalon. 

Fizetési szakasz: Itt a felhasználó a fizetés oldalon található és a kívánt terméket a kosárba helyezte. A fizetési folyamat ezen szakaszában egy olyan pop-up ajánlott, amely tartalmaz bármilyen kedvezményt vagy időben történő promóciót. Itt a felhasználó tudja, hogy a promóciós kód beillesztésével pénzt fog megtakarítani a vásárláskor. Várható, hogy a vásárlási konverziós arány növekedésnek indul.

Melyek a legjobb módok az előugró ablakok megjelenítésére?

Az, hogy az előugró ablak hogyan juttatja el a az információt a webhely látogatóihoz, ugyanolyan fontos, mint maga a pop-up ablak tartalma. Van egy finom határ a hasznos és a bosszantó között (ami nagyjából minden marketing tevékenységre elmondható). 

A felugró ablakokat a megfelelő időben és helyen célszerű megjeleníteni. Ha a fent említett két technika alapelveit alkalmazzuk, akkor nagyobb a valószínűsége annak, hogy a felhasználó számára megjelenített ajánlat a lehető legrelevánsabb lesz.

A felhasznált eszköztől függően eltérő vagy korlátozott lehet az előugró ablakok elindításának rugalmassága. 

A konverziós arányok növeléséhez a felugró ablakot használhatjuk az oldal betöltésekor, görgetésnél, a visszapattanásoknál vagy a kattintásoknál. Lehetőség van arra is, hogy korlátozzuk egy adott felhasználó pop-up megjelenítésének számát. Futtassuk át az alábbi eseményindítók néhány felhasználási esetét:

Oldal betöltésekor: 

Ez az előugró ablak egy meghatározott idő után jelenik meg, amikor az oldal betölt. Általában azt szeretnénk, ha ez az időszak nem lenne túl rövid vagy túl hosszú. Ha tisztában vagyunk a céloldal betöltési idejének mutatóival, akkor megfelelő időben időzíthetjük a felugró ablak megjelenését, például mielőtt a felhasználók visszapattannak.

Visszapattanáskor: 

Az egyik leggyakrabban használt eseményindító az úgynevezett visszapattanás, amikor valaki anélkül hagyja el az adott oldalt, hogy interakciót hajtott volna végre. Lehetőségünk van egy ablak megjelenítésére, amikor a felhasználó éppen kilép a böngészőnk felületéről. (amikor az egeret az X-hez húzza). Ez hasznos a last-minute kedvezményeknél vagy a webhely látogatóinak újbóli bevonásának más módjainál.

Görgetéskor: 

Általában olyan előugró ablakokok, amelyek a blogokon történő görgetéskor aktiválódnak. Ha végiglapoz egy tartalmat, a „feliratkozás most” ablak jelenik meg, hogy megszerezzük a felhasználó e-mail címét (például). Használhatjuk a görgetési funkciót olyan céloldalakon, amelyek több információval rendelkeznek, mint mások. Egyes platformok lehetővé teszik az előugró ablak megjelenését, miután a látogató átgördült az oldal egy bizonyos pontján.

Kattintással: 

Ez az indító gombokon és linkeken használható. Hasznos az űrlap beküldések előugró ablakának megjelenítéséhez. Például valaki behelyez egy terméket a kosarába, és megjelenik neki egy felugró ablak, amely kedvezményt vagy értékesítési promóciót biztosít a tranzakció befejezéséhez.

Hogyan mérhetem az előugró kampányok eredményeit?

Magyarországon a legismertebb Pop-up, amely, lehetővé teszi a legtöbb olyan dolog elvégzését, amelyet ebben a bejegyzésben említettünk az Optimonk. Beépített konverziókövető eszközök segítségével pontosan mérhetjük az eredményeket.

Megtekinthetjük és exportálhatjuk a teljesítmény statisztikát, amelyek nagyon hasonlítanak azokhoz az irányítópultokhoz, amelyeket a Google Ads-ben láthatunk. 

Ez lehetővé teszi, hogy több kampányt futtassunk meghatározott triggerekkel, a felhasználó webhelyén vagy céloldalán végzett műveletei alapján. 

Összegzés 

Az előugró ablakok kellemetlen, zavaró üzenetekből olyan személyre szabott élményekké fejlődtek, amelyek valóban vonzóak és hasznosak lehetnek. Felgyorsíthatják a vevő útját és segíthetik az e-kereskedelmi vállalkozásokat a befejezett vásárlások növelésében. Most, hogy megvannak az előugró ablakok használatához szükséges irányelvek, itt az ideje elkezdeni a konverziók növelését ezeken a hasznos eszközökön keresztül!

Az itt elérhető webinárunkban pedig részletesen is elmondjuk, hogy miben lehet segítségedre egy ügynökség (a megfelelő felugró ablakok létrehozásán túl).

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet