Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Top 5 +1 tipp a működő közösségi média marketing tervhez

Tartalomjegyzék

Krisztina Szombati
2021.07.27.

Mi az a közösségi média stratégia és mi a célja?

A vállalkozások közösségi média felületeken történő megjelenésének kulcsfontossága nem kérdés. Viszont a különböző platformokon történő sikeres megjelenés és ennek megtervezése komoly előkészületet igényel.

A stratégiai terv egy komplex dokumentum, amely felvázolja:

  • egyértelmű és reális célkitűzéseket, amit nyomon lehet követni,
  • tartalmazza azokat a megoldásoka és lehetőségeket, amelyeket a cél érdekében el kell végezni,
  • tartalmazza azokat a mutatókat, melyek az előrehaladást továbbviszik és segítik.

Ahhoz, hogy ezt a stratégiát fel tudd állítani, valamint a közösségi megjelenésed sikeres legyen a következő 5+1 szempontot vedd figyelembe.

1. Hol tart most a közösségi megjelenésed?

Első lépésként mérd fel az aktuális közösségi média megjelenésed. Ezzel világossá válhat számodra az adott platform erőssége, vagy épp gyengesége.

Vizsgáld meg a következőket:

  • Hogyan szerepelnek a versenytársaid az adott közösségi oldalakon? Igen, ebből lehet a legtöbbet tanulni!
  • Mennyire elkötelezettek az aktuális követőid?
  • Jelenlegi megjelenésed mennyi forgalmat terel a weboldaladra?

Az eredmények egyértelmű visszajelzést fognak neked nyújtani.

2 . A célok kitűzése

Első lépésként el kell dönteni, hogy a vállalkozás számára mi az elsődleges cél, hiszen ez fontos a siker eléréséhez és ahhoz, hogy mindig jobb és jobb legyél. Ennek figyelmen kívül hagyása egyenes utat jelent a kudarc felé. A sikerek elérése érdekében érdemes több, de legalább három kitűzött célt meghatározni, például az alábbiak közül:

  • brand építés?
  • követőszerzés?
  • vásárlásra buzdítás?
  • weboldalra irányítás?
  • hírlevél feliratkozás? 
  • a lájkok számának növelése?

és még sorolhatnánk.

Ne feledkezz meg a célcsoport és az érdeklődési kör meghatározásáról se, valamint arról, hogy vállalkozásod számára melyik az ideális közösségi csatorna. (Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin stb.)

3. A célig vezető út feltérképezése

A social media stratégia két legfontosabb eleme a tartalmi stratégia és az ütemezés. Ezek nélkül a terved nem fog működni.

Ahhoz, hogy az aktuális pozícióból lépésről-lépésre, hónapról-hónapra közelebb kerülj a megálmodott célhoz, fontos a folyamatos és minőségi megjelenés. Ezzel tudod a követőid aktivitását erősíteni, új követőket szerezni, valamint a teljes bázis elköteleződését növelni.

Poszt témák:

Törekedj a minőségi és változatos tartalomra. Ne csak a vállalkozásról posztolj (csak most, csak neked, kihagyhatatlan akció stb), mert ez egy idő után unalmassá válhat és a követőbázisod csökkenéséhez vezethet. Kövesd az 5 : 3 : 2 szabályt, azaz 10 posztból 5 más forrásból származzon, 3 legyen saját brand poszt, 2 legyen szórakoztató témára épülő tartalom.

A következő poszt típusokat alkalmazd:

  • képek
  • videók
  • blogbejegyzések
  • vállalati hírek
  • infografikák, statisztikák
  • aktualitások
  • termékismertetők
  • edukáció
  • könnyed, vicces témák, világnapok, érdekességek.

Ütemezés:

Az ütemezés, azaz a posztok megjelenésének gyakoriságáról eltérő véleményeket olvashatunk a különféle hazai és nemzetközi szakmai oldalakon. Itt nagyban eltérhet az adott piachoz igazodó igények kielégítése. Például, ha egy vállalkozás csak néhány termékkel van jelen a piacon, akkor ott elég lehet heti 1-2 poszt is, viszont ha több száz termékkel rendelkezel, vagy nagyon széles a szolgáltatások köre, akkor akár heti 4, vagy több poszt is belefér. Egy valami azonban mindenképp elengedhetetlen: ez pedig a folyamatosság. Ez lehetővé teszi azt, hogy mindig a követőid szeme előtt legyél, illetve fenntartsd az érdeklődést. Mindig tervezz előre néhány hetet.

Hidd el, hogy ennek a két legfontosabb elemnek a figyelmen kívül hagyása káoszhoz fog vezetni.

Versenytársak figyelése:

A versenytársak figyelése az egyik legfontosabb eleme a social stratégia kialakításánál. Nem, nem szégyen tanulni a konkurenciától és törekedj arra, hogy egyszer valakinek Te legyél a minta. Ennek segítségével tanulhatunk az ő sikerükből, illetve hiábikból. Az alábbiakat érdemes megvizsgálni – akár 2-3 versenytárs esetében is:

  • poszt típusok, azaz milyen tartalmakat tesznek közzé
  • reakciók – azaz az elköteleződési arány 
  • követők számának növekedése
  • mikor posztolnak

Ezeknek az elemzésnek a segítségével már fel tudunk állítani egy tartalmi és ütemezési tervet, láthatjuk hogy egy-egy poszt hogy teljesít, azaz milyen eredményeket ér el.

Hashtag kutatás:

Gyűjts össze azokat a #hashtag kulcsszavakat, amelyekkel cimkézheted a posztokat, képeket és videókat. Mindig ügyelj arra, hogy releváns hashtagokat használj. Találj ki olyan új, egyedi hashtaget, amivel azonosíthatnak téged és a vállalkozásodat, így az érdeklődök könnyen megtalálhatnak a Facebook vagy Instagram oldalakon. Használj minden posztnál az adott témához és vállalkozásodhoz tartozó cimkézést.

4. A mérőszámok nem hazudnak

A stratégiai terv kialakítása során határozd meg, hogy milyen mérési számok alapján szeretnéd ezeket a sikereket elérni.

Jelöld meg a legfontosabb teljesítménymutatókat (KPI), hogy a közösségi csatornákon elért eredmények mérhetők legyenek. Amennyiben a várt növekedés, vagy cél nem hozza az eredményeket, akkor tudd, hogy a stratégiádon változtatni kell.

A social media legfontosabb 5 KPI-je, azaz fő teljesítménymutatója (Key Performance Indicator)

  • Elérés – hiszen mit sem ér a minőségi szöveges és kreatív tartalom, ha senki sem látja
  • Növekedés – azaz a követők és oldalkedvelők számának növelése
  • Elköteleződési arány, amivel mérheted, hogy a követőid hogyan viszonyulnak az adott poszthoz és az egész platformhoz
  • A közösségi oldalakról érkező weboldal látogatók számának mérése
  • A közösségi oldalakról érkező konverzió

5. Hagyj elég időt a célok eléréséhez

Ne feledd, hogy a közösségi média stratégiájának megtervezése, valamint a célok elérése időbe telik. Ne sürgesd az eredményeket és ne keseredj el, ha nem jönnek az elvárt időn belül, hiszen egy-egy stabil közösség és követőbázis felépítése hosszú hónapok munkája lehet. És ha ezek után is úgy látod, hogy nem haladsz a kitűzött cél felé, akkor elemezd a KPI mutatókat és tedd meg a szükséges változtatásokat.

+1 Tipp

Ügyelj arra, hogy a közösségi oldalakon mindig kétirányú legyen a kommunikáció. A követőid és a kommentelők számára fontos a bizalom és a visszajelzések. Legyél mindig udvarias, kedves, kezeld higgadtan a negatív véleményeket is, hiszen ezeket az üzeneteket mindenki láthatja, így minden látogatónak üzensz. Fontos a helyesírás és az, hogy a kommentekre gyorsan, maximum 1 napon belül válaszolj. Készíts egy moderációs tervet a lehetséges kérdéskörökkel és válaszokkal, így megkönnyíted a moderátor munkáját és mindig következetes tudsz maradni. 

Ha pedig a Facebook tiltásokkal is képben szeretnél lenni, érdemes ellátogatnod erre az oldalunkra.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet