Új figyelmeztetési rendszert vezetett be a Google, a hirdetési irányelvek újbóli megsértése miatt.
A Google elkötelezett amellett, hogy megbízható hirdetési élményt teremtsen a felhasználók és a hirdetők számára. A Google Ads irányelvei azért vannak, hogy megakadályozzák a nem biztonságos vagy káros tartalmú hirdetések megjelenését.
A Google most egy új kísérleti programot vezet be, amelynek a célja a háromlépcsős rendszer tesztelése az ismétlődő hirdetési irányelvek megsértése miatt. A Google három csapásra vonatkozó irányelve, gyakorlatilag felfüggeszti azokat a hirdetési fiókokat, amelyeknél újbóli megsértést tapasztal.
2021 szeptemberétől figyelmeztetésekkel és felfüggesztéssel súlytják azokat a hirdetőket, akik engedély nélküli anyagokra, veszélyes termékekre vagy szolgáltatásokra vonatkozó irányelveket sértenek meg. Ide tartoznak még a megtévesztő hirdetések, olyan termékek, mint hamis dokumentumok készítése, hackelési szolgáltatások, kémprogramok, valamint dohány, kábítószer, alkohol, fegyverek, stb. Az ilyen típusú hirdetések már régóta tiltottak, de most minden alkalommal egyre szigorúbb büntetéseket ad a Google.
A büntetési rendszer a következőképpen fog működni:
Figyelmeztetéskor vagy az első alkalommal a hirdetőket emailben tájékoztatják a jogsértésről. Hogyha egy hirdető megkapja az első vagy második figyelmeztetését, a hirdetések további futtatása érdekében ki kell javítani a szabálysértést és be kell nyújtani egy visszaigazoló űrlapot is. A sztrájkok 90 nap elteltével lejárnak és a fiók jó állapotúnak minősül, ha nincs további szabálysértés. A hirdetőknek továbbra is van lehetősége fellebezésre.
Azonnali fiókszintű felfüggesztést alkalmaz a Google, amikor olyan súlyos szabálysértést észlel, mint a rendszer kijátszása. A rendszer kijátszásának minősül, például új fiókok létrehozása a több sztrájkú felfüggesztések megkerülése érdekében. Adathalászat, vagy a termékek és szolgáltatások félrevezetése, a felhasználók szándékos megtévesztése.
A Google célja, hogy növelje a hirdetők elszámoltathatóságát, és arra is ösztönözze őket, hogy többet tudjanak meg a hirdetési irányelvekről, a jövőbeni jogsértések megelőzése érdekében. Továbbra is a Súgóban megtalálható információkkal segítik a szabályos hirdetést.
A jövőben a Google azt tervezi, hogy bővíti a meglévő sztrájrendszert és további policyk lesznek elérhetőek benne.