Akkor, amikor kijött az első hír az iOS 14-ről, sok volt a kérdőjel, hogy mikor hajtják végre, mit jelent a Facebook-kampányainkra nézve és hogyan készülhetünk fel rá. Most, hogy az iOS 14 már a mindennapjaink része, sok kérdés megválaszolásra került – de mégis még több felmerül.
Például, hogy miként futtathatunk Facebook-hirdetéseket az iOS 14 konverziós céljával ugyanolyan sikeresen, mint korábban.
Tekintsük át most, hogyan lehet alkalmazkodni a változásokhoz és milyen teendőink vannak.
Az iOS 14 hatása a Facebook konverziós kampányokra
Magának a Facebook pixelnek a funkcionalitását sokféleképpen befolyásolta az iOS 14. Ha te is olyan vagy, mint a legtöbb Facebook hirdető, akkor valószínűleg konverziós kampányokat futtatsz vagy futtattál a platformon belül.
Ez azt jelenti, hogy a Facebook a hirdetésből forgalmat küld a webhelyre vagy a céloldalra, hogy a látogatóval elvégeztessen egy műveletet. Miután a felhasználók elvégezték a műveletet, azt egyéni konverziók vagy események rögzítik a Facebook felületén.
Ez lehetővé teszi a számunkra, hogy cselekvésenkénti költséget vagy szerzésenkénti költséget származtassunk a platformról, lehetőséget adva arra, hogy a Facebook-ot belsőleg hozzárendeljük.
Az iOS 14 frissítéssel az a probléma, hogy korlátozásokat vet fel az alkalmazásokra (például a Facebookra) és az adatok külső domaineken keresztül történő továbbítására. Ez befolyásolja, hogy a hirdetők hogyan tudnak hirdetéseket futtatni és konverziós vagy webes adatokat továbbítani a Facebook-hoz jelentések és optimalizálás céljából.
Tehát ha Facebook-hirdetéseket jelenítünk meg konverziós céllal, a következőképpen kell tenni a siker megőrzése érdekében az iOS 14 korlátozásai ellenére:
- Ellenőrizzük a domaint.
- Válasszunk ki maximum nyolc konverziós eseményt a domainhez.
- Válasszuk ki a hirdetéskészlet hozzárendelési ablakát.
- Bízzunk jobban a belső adatokban (Google Analytics, CRM stb.).
- Figyeljük a közönségeink méretét.
1. Töltsük ki a Facebook domain ellenőrzését
A Facebook azt javasolja, hogy hirdetőként igazoljuk a webhelyünk domainjét. Annak ellenére, hogy bevált gyakorlatnak tartják, a Facebook azt állítja, hogy “fontos a domainek ellenőrzését prioritásként kezelni, ha a domainjeink olyan pixeleket integrálnak, amelyek több vállalkozás vagy személyes hirdetési fiók tulajdonában vannak”.
Ez az ellenőrzés azt bizonyítja, hogy kapcsolatban állunk a vállalkozással. A domain ellenőrzéséhez a domain webmesterének speciális kódot kell elhelyeznie a webhelyen.
Ennek elsődleges oka az iOS frissítés szempontjából az, hogy információt adunk arról, hogy mely konverziós események jogosultak a domainre. A frissítésnek való megfelelés érdekében a Facebooknak engedélyt kell kérnie a platformokon lévő felhasználóktól az Apple „AppTracking Transparency Framework” rendszerén keresztül, amely lényegében push-értesítés.
Mivel a Facebooknak ezt be kell tartania, domainenként nyolc webkonverziós eseményre korlátozódnak. Tehát, ha több domainünk van, amelyekkel hirdetünk, akkor fontos, hogy megvizsgáljuk őket, hogy kézi vezérléssel ellenőrizhessük a kiválasztott eseményeket.
2. Válasszunk ki 8 konverziós eseményt
Válaszul az Apple Saját Click Measurementjére a Facebook Összesített Event mérése lehetővé teszi a mérési web eseményeket az iOS felhasználók számára.
Mi ennek a következményei?
- A domainek nyolc konverziós eseményre korlátozódnak, amelyek felhasználhatók kampányoptimalizálásra.
- A már nem elérhető eseményekre optimalizáló hirdetéseket szüneteltetnünk kell.
A Facebook automatikusan kiválaszt nyolc eseményt a legutóbbi kampányköltségek alapján az adott domainre hirdetett összes hirdetési fiókból. Lehetőség van azonban arra, hogy saját kezűleg kiválasszuk őket a Business Menedzserben. Javasoljuk, hogy magad válaszd ki azokat az eseményeket, amelyek a vállalkozás számára a legfontosabbak.
Vessünk egy pillantást a fiókban található eseményekre, és kezdjük el ezeket rangsorolni. Gondoljuk át a marketing stratégiát és a csatornákat és válasszuk ki azt a nyolc konverziós eseményt, amelyhez domainenként ragaszkodunk. Ez szomorú hír lehet azoknak akik előszeretettel alkalmazzák az egyedi konverziók menet közbeni létrehozását.
A nyolc előnyben részesített konverzió beállításához kövessük a Facebook útmutatóját.
Ne feledjük, hogy az események kiválasztásához igazolnunk kell vállalkozásunk domainjét.
3. Válasszuk ki a hirdetéskészlet hozzárendelési ablakát
Egy másik változás, amelyről fontos tudni, az a hozzárendelési ablak beállításai. Az új vagy az aktív hirdetési kampányok hozzárendelési ablakát a fiók szintje helyett a hirdetéscsoport szintjén lehet beállítani. Az összes új vagy aktív kampány alapértelmezett értéke a 7 napos kattintási hozzárendelési ablak. Lehetőség van egynapos kattintásra, hétnapos kattintásra, egynapos kattintásra + egynapos nézetre vagy hétnapos kattintásra + egynapos nézetre.
Ezek a változások kihatnak azokra a hirdetőkre, akik korábban egy hosszabb hozzárendelési ablakon keresztül tekintették meg jelentéseiket. Erre nincs igazán javítás. Függetlenül attól, hogy éppen milyen ablakot használunk, végül kevesebb rugalmasságunk lesz abban, hogy mennyi adatot látunk.
4. Támaszkodjunk a belső adatokra
Bár a Facebook nyolc eseményre enged optimalizálni, továbbra is van lehetőségünk látni, hogy honnan érkeznek a látogatók és mit csinálnak a webhelyen. Ez azt jelenti, hogy lehet, hogy több időt kell fordítani a Google Analytics-hozzáértés megszerzésére vagy inkább a CRM-re kell hagyatkozni, hogy megfelelő információkat kapjunk a Facebook-on történő döntéshozatalhoz.
Hasonlóképpen, a rövidített hozzárendelési időtartam megnehezíti a belső jelentések visszakapcsolását.
5. Figyeljük a remarketing kampányokat és a hirdetéseket
Mivel több felhasználó letiltja a nyomkövetést az iOS14 eszközökön, kisebb lehet az egyéni közönségek száma. Ha ezeknek az egyéni közönségeknek a csökkenése jelentős (amit valószínűleg nem tudunk felmérni a közönség előrejelzései alapján), akkor módosítani kell a remarketing vagy az egyéni lista stratégiáját.
Tehát ha jobban meg szeretnénk figyelni a remarketing kampányokat vagy a hirdetéseket, figyelni kell a ráfordításokra, valamint a gyakoriságra. Lehet, hogy ezt már megtettük, de a közönségméret csökkenésének lehetősége miatt érdemes kevesebbet költeni ezekre a hirdetésekre a hirdetések fáradtságának és gyakoriságának csökkentése érdekében.
A közönségméretek általában várhatóan csökkenni fognak, bár egyenlőre nem egyértelmű, mennyivel. Pletykák szerint a Facebook belső teszteket hajtott végre annak felmérésére, hogy mi lenne/lesz a kár, de ezt csak az idő tudja megmondani. Ettől függetlenül bölcs dolog most az erőforrásokat a remarketingre vagy az egyéni listákra fordítani, hogy legyenek alternatív módjaink elérni a célozni kívánt közönségünket .
Készítsünk sikeres Facebook-konverziós kampányokat az iOS 14-ben is
Bár a konverzióval kapcsolatos változások közül sok elsőre bosszantó lehet, idővel könnyebbé válik. Ami az idő múlásával talán nem lesz könnyebb, az a közönségek lemorzsolódása. A Facebook különféle összetett célzási eszközök felhasználásával építette fel hirdetési birodalmát. Ha ezek a közönségek jelentősen csökkennek vagy kevésbé lesznek hatékonyak az elkövetkező hónapokban, akkor a hirdetők más megoldások után fognak nézni. A költségek növekednek, és csökkentett jelentési képességekkel sok vállalkozás dönthet úgy, hogy nem hirdet a Facebook-on. Reméljük, hogy ez nem történik meg!
Pozitívabb megjegyzésként íme egy áttekintés arról, mit tehetünk a konverziós célkitűzés sikerének biztosítása érdekében az iOS 14 korlátozásai ellenére:
- Ellenőrizzük a domaint, hogy kézi vezérléssel ellenőrizhessük a konverziós eseményeket.
- Válasszuk ki kézzel a nyolc konverziós eseményt az egyes domainhez a Business Managerben.
- Válasszuk ki a hirdetéskészlet hozzárendelési ablakát.
- Támaszkodjunk a Google Analytics-re vagy a CRM-re a pontos adatok érdekében.
- Figyeljük a szűkülő közönségeket, és ennek megfelelően osszuk fel a költségkeretet a fáradt hirdetések és félrevezető adatok megelőzése érdekében.
Cikkünk forrása: https://www.wordstream.com/blog/ws/2021/06/03/keep-facebook-ads-working-iOS14