Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Új ellenőrzési irányelvek Facebook- és Instagram fiókokhoz

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.09.13.

Azoknak a márkáknak és ismert személyiségeknek, akik hitelesíteni szeretnék oldalukat vagy profiljukat a Facebookon és az Instagramon, mostantól egy frissített jelentkezési folyamaton kell átesniük.

A korábbi folyamat updatelésével az a Facebook törekvése, hogy javítsa az ellenőrzési folyamat hatékonyságát. De lássuk, mi változott, és mire kell figyelni.

Űrlap frissítés az átláthatóság érdekében

Az ellenőrzési kérelem elbírálásához a márkáknak vagy közszereplőnek ezt az űrlapot kell benyújtania.

Először is jelölni kell, mit szeretne hitelesíttetni: oldalt vagy profilt. Mindkét verzió esetében egyformák a követelmények:

  1. A hitelesség megerősítése: Ehhez hivatalos dokumentumra van szükség, amely igazolja, hogy az oldal vagy profil kapcsolódik Önhöz vagy a vállalkozáshoz. Ez lehet útlevél, jogosítvány, adóbevallás, legutóbbi közműszámla vagy alapító okirat. Az adott dokumentumot fel kell tölteni.
  1. Relevancia igazolása: Ezután ki kell választania azt a kategóriát, amely a legjobban jellemzi a profilt vagy oldalt. Pl.: sport, kormányzat és politika, zene, divat, vállalkozás vagy márka stb. És meg kell adni azt az országot vagy régiót, ahol tevékenykedik.
  1. A frissítés az opcionális lehetőségekben rejlik, ugyanis most leírást adhat célközönségéről, valamint megadhatja, ha más néven is emlegetik, beleértve a más nyelven való elnevezést.

Végül öt linket is benyújthat, amelyek bizonyítják, hogy az ellenőrizendő oldal vagy profil „közérdekű”. Az űrlap azonban leszögezi, hogy a promóciós vagy fizetett tartalmat nem veszik figyelembe.

Proaktív módon is be lehet nyújtani ezt az űrlapot, de a Facebook a jövőben aktívan is felveszi majd a kapcsolatot azokkal a fiókokkal, amelyek megfelelnek az ellenőrzési feltételeinek! 

Mit jelent a hitelesítés?

Van egy dolog, amit a Facebook nyilvánvalóan teljesen világossá akart tenni – olyannyira, hogy kétszer is megemlítették ezt a bejelentésükben.

Az ellenőrzések nem a platform jóváhagyásai. A hitelesítés lényege csupán az, hogy az ellenőrzött profil tényleg az legyen, akinek mondja magát. Vagyis a kapott kék jelvény azt jelenti, a Facebook ellenőrizte, hogy az adott fiók vagy profil valóban az általa képviselt közszereplőhöz vagy márkához tartozik.

Így néz ki a gyakorlatban:

A Facebook azt is hangsúlyozta, hogy adott üzleti vagy személyes profiljának ellenőrzése nem befolyásolja a rendszer preferenciáit, az ellenőrzés tehát nem jelenti azt, hogy a rendszer előnyben részesítené az Ön tartalmát abban a tekintetben, hogy hol jelenik meg. 

A közösségi platform hangsúlyozza, hogy pártatlanságra törekednek az ellenőrzési folyamat során, olyan forrásokra támaszkodva, mint a hiteles sajtóvisszhang és a fiók/személy kulturális hatása.

Figyelmeztetések

A bejelentés egy ajánlást is tartalmaz a kétfaktoros hitelesítés kapcsán, további védelemként a hackerek ellen.

Továbbá emlékeztet arra is, hogy egy ellenőrzött oldal vagy profil esetében nincs mód sem tulajdonosváltásra, sem az oldal céljának módosítására. Továbbá a kék jelvényt nem lehet „átvinni” egy másik fiókra.

A Facebook bejelentése azzal zárul, hogy intézkedéseket fognak tenni azon fiókokkal szemben, amelyek rosszindulatú módon szerezték meg az ellenőrzési jóváhagyást, például ha kiderül, hogy valaki eladta ellenőrzött fiókját más Facebook- vagy Instagram -felhasználónak.

A Facebook kijelentette, hogy folyamatos vizsgálatot tartanak közösségi irányelveik megsértésének akadályozása érdekében.

Cikkünk alapjául szolgáló írás: https://www.searchenginejournal.com/new-verification-guidelines-for-facebook-and-instagram-accounts/418936/

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet