Ebben a cikkben megmutatjuk Neked, hogyan gyűjtsd össze és hogyan használd hatékonyan az Instagram hashtageket, hogy a bejegyzésed a legjobb eredményt érhesse el. Megismerheted milyen szempontokat kell figyelembe venned a hashtag stratégia felépítéséhez:
- milyen hashtageket használj
- mennyi hashtaget tüntess fel
- hova helyezd el a hashtageket
De ugorjunk vissza egy kicsit és kezdjük az elejéről.
Mi az a #hashtag?
Ha egy mondattal kellene kifejezni, akkor a hashtagek használata, egyik módja annak, hogy a közösségi média tartalmát egy adott témához, eseményhez vagy beszélgetéshez kapcsoljuk.
Mint ahogy azt a nevéből is látszik “tag”, azaz címke, keresőcímke ami napjaink egyik legismertebb szimbólumává vált. 2007 nyarán, Chris Messina, egy webmarketing -szakember és lelkes Twitter felhasználó, alkalmazta a hashtag jelölést, valamint javasolta a Twitter szakembereinek, hogy kezdjék el csoportosításra használni ezt a szimbólumot. Ez volt a hashtag első használata:
Hashtag üzleti alapok
Sokan még mindig nem tudják, hogyan használják fel a vállalkozáshoz kapcsolható hashtageket, illetve a segítségükkel elért eredményekben sem bíznak, pedig a valóság az hogy a hashtagek a “titkos” hozzávalói a működő social megjelenésnek. Legjobb módja annak, hogy minél többen felfedezzenek egy témához kapcsolódó tartalmat úgy, hogy azok a különböző keresésekben megjelennek a célközönség számára.
- Instagram bejegyzésekben
- Instagram storyban
- és IGTV tartalomban
De mennyi hashtaget is használhatunk?
- Bejegyzésben maximum 30 darab
- IGTV tartalomnál szintén maximum 30 darab
- Storyban pedig maximum 3 darab használható, vagy 1 darab hashtag matrica
Mi jelenik meg az Instagram hashtag keresési eredményeiben?
Most, hogy tudod mennyi keresőcimkét használhatsz az Instagram csatornádon és nyilván szeretnéd is minden esetben alkalmazni, fontos tisztázni azt, hogy nincs garancia arra, hogy az algoritmus valóban megjelenít egy adott hashtaget a keresésben.
A hashtag keresési eredmények megtekintéséhez érintsd meg a keresési ikont (nagyító). Itt válaszd ki a hashtag jelet ( emberekre és helyekre lehet még keresést indítan, illetve láthatod az összes korábbi keresési eredményeidet.)
Írd be a keresési mezőbe azt a szót (#hashtag), aminek az eredményére kíváncsi vagy. Két értéket fogsz kapni, ahol az egyik a legjobb (Top) hashtageket tartalmazza, a másik pedig friss bejegyzéseket
Az első, azaz a TOP hashtagek az Instagram algoritmusa szerint vannak rendezve, ez azt jelenti, hogy viselkedések és korábbi reakcióid alapján fogja összegyűjteni a hashtageket. Próbáld ki például, hogy Te és a barátod egyszerre indítatok el egy keresést. Eredményül mindkettőtöknek más-más fog megjelenni.
A második, azaz a legfrissebb bejegyzések megjelenítése is ennek az algoritmusnak megfelelően fog megjelenni. Nincs garancia arra, hogy az általad használd hashtag meg fog jelenni. De esély mindig van rá, így használd minden egyes bejegyzés és story alkalmával, hogy nagyobb esélye legyen annak, hogy minél többen megtaláljanak. És akkor most nézzük, hogyan lehet használni a keresőcímkét.
#1 Hogyan használjuk a hashtageket az Instagram bejegyzésekben.
Nem minden hashtag működik ugyanúgy. Stratégiailag meg kell határozni, hogy melyiket használd, illetve hogyan kombináld őket.
- Hány hashtaget használj bejegyzéseidben?
- Hol érdemes használni őket?
- Melyiket érdemes használni?
Legfeljebb 30 hashtag használható, igenám de érdemes mindent igénybe venni? Azt javasoljuk hogy a 15-20 darab, a vállalkozás szempontjából releváns hashtagot mindenképp helyezz el a bejegyzésekben.
Rendben, 3-4 talán eszedbe jut, de hogyan tudsz 15-20 hashtaget levadászni? Nézd meg, hogy a hasonló témával foglalkozó oldalak milyen hashtageket használ. Ha meg szeretnéd tekinteni, hogy mennyire népszerű az adott hashtag, keresd meg az Instagram keresősávban. Érintsd meg a # ikont és nézd meg, hogy hány bejegyzés kapcsolódik a keresett kifejezéshez.
- Válaszd ki a 3-5 legnépszerűbb hashtaget. Olyat válassz ami 300 000 – 1 millió bejegyzésben szerepel. Az 1 milliónál többször használt hashtagek általában nem relevánsak, mert túl sok bejegyzésben használják őket, ami csak vonzza a spam robotokat, amit nyilván Te sem szeretnél.
- Válassz 3-5 közepesen népszerű hashtaget. Ezeket a 80.000-300.000 megjelenés közötti tartományban keresd.
- Válassz ki 3-5 darab speciális hashtaget, ami a Te saját vállalkozásodat, tevékenységedet tükrözi.
- Adj meg 1-2 brand hashtaget.
Ha ezeket véghezviszed, akkor 12-15 releváns hashtagot tudtál összegyűjteni, ami már elegendő az induláshoz.
Milyen hashtageket használj az Instagram bejegyzéseidben?
Nem elegendő egyszerűen hozzáadni a hashtagek hosszú listáját az Instagram bejegyzésekhez. Az a legfontosabb, hogy megtaláld a vállalkozásodhoz tartozó hashtageket. Ne használj olyan népszerű hashtageket, mint a #love vagy a #vakáció, vagy valami hiper népszerű kifejezést, mert ezek a hashtagek nem kifejezetten a Te vállalkozásához kapcsolódnak, és túlságosan koncentráltak. Ehelyett olyan hashtageket válassz, amelyek nagyon specifikusak és a Te szolgáltatásodra, iparágadra kínál megoldást.
A valóság az, hogy a legtöbb ember nem a megfelelő hashtageket választja ki közösségi felületeken. Nem fordítanak elegendő időt és energiát a megfelelő keresőcímkék stratégiájára. Nézzük meg egy példát, mondjuk az autóbiztosításra, amiért nagy valószínűséggel senki nem megy az Instagramra – erre való a Google. Csak a #biztosítás jelentését nézik azok a versenytársak, akik gépjármű biztosítást értékesítenek, pedig ennek a hashtagnek a használata nem vonzza a célközönséget. El kell gondolkodnia azon, hogy hol van a közönséged. Mit csinál a közönséged? Ki a közönséged?
Az autóbiztosítási példa esetében a közönséged olyan személyek, akiknek autójuk van. Az autóval rendelkező emberek pedig olyan dolgokat keresnek, mint a #álomkocsi, #lamborghini vagy az #újkocsi. És ha valaki a #saját első kocsiját vásárolta meg, akkor mire van szüksége? Igen, autóbiztosításra. Azt a hashtaget használd, ahol a közönség nagy valószínűséggel megjelenhet és számukra értékes tartalmat talál.
Hogyan hozhatnak az Instagram hashtagek üzleti eredményeket?
Az Instagram algoritmusok folyamatosan vizsgálják a tartalmakat, azaz melyik elkötelezett követő kedvelte az adott bejegyzést, ki az aki nem követ téged, de látta és kedvelte a bejegyzést stb. Ezek mind-mind fontos és értékes információk az Instagram számára, hogy olyan tartalmat tudjon megjeleníteni az embereknek amit szeretnek és ami után érdeklődnek.
A legjobban teljesítő bejegyzések pedig hónapokig láthatók maradnak, így amikor valaki az adott hashtaget keresi, akkor nagy valószínűséggel a Te bejegyzésed is ott lesz az eredmények között.
És mi történik, ha ezt látják? Koppintanak a bejegyzésedre és már ott vannak a profilodon. Követhetnek, mert rájönnek hogy releváns vagy számukra, olyan termék vagy szolgáltatásod van, amely értékes lehet Nekik. Még az is lehet, hogy e -mailt küldenek, vagy felhívnak, ha engedélyezted ezeket a műveleti gombokat Instagram profilodon.
Hova tegyem az Instagram hashtageket?
Most, hogy tudjuk milyen és hány Instagram hashtaget tudunk használni a bejegyzésekben már csak az a kérdés, hova helyezzük ki őket? Régóta vitatott téma, hogy a bejegyzés szövege, vagy a komment számít? Egyes tanulmányok szerint picit előnyösebb ezeket a bejegyzésben elhelyezni. Vannak, akik inkább megjegyzésbe (komment) teszik, hogy elrejtsék őket, hogy ne tűnjenek spamnek.
Tudnod kell, hogy az algoritmus nem ítéli meg tartalmad az alapján, hogy hova tetted a hashtageket. Az elhelyezés sem befolyásolja a keresési eredményeket. Mindkét taktika működik és valójában inkább személyes preferenciák kérdése, hogy hova teszed a hashtageket.
Ha mégis hozzászólásban szeretnéd elhelyezni a népszerű hashtageket, akkor számolj azzal is, hogy a komment megírása gyors legyen, hiszen másodperceken múlhat, hogy a keresőben “élő” legyen egy adott bejegyzés, így inkább helyezd el a hashtageket a bejegyzés szövegében.
Megjelennek a bejegyzéseid az Instagram hashtag keresésekben?
Honnan tudod ellenőrizni, hogy működnek-e az Instagram hashtagjeid? Megjelent a keresésben? Az emberek megtalálták a tartalmadat?
A legegyszerűbb módja ennek, ha áttekinted a bejegyzések statisztikáját. A bejegyzés alatt és a felirat felett megjelenik a Statisztikák link. Erre kattintva egy információs képernyő jelenik meg amely megmutatja hogyan teljesített a bejegyzésed. Itt láthatóvá válik az is, hogy hány megjelenítés érkezett a hashtagekből. Nem lehet tudni, hogy egyes hashtagek hány megjelenítést produkáltak, de látni fogod a hashtag teljes teljesítményét.
Lehetséges hogy nincsenek rangsorolva a hashtageket, ami akkor is előfordulhat, ha nem túl jó a tartalom és nem teljesít jól a követőiddel szemben, így az Instagram nem valószínű, hogy megmutatja azt a nem követők számára. Az is előfordulhat, hogy a tartalom nagyon telített környezetben van, azaz egyszerűen nem jó időpontban jelent meg, így nem fogja megjeleníteni a találatok között.
A hashtagekben nem minden bejegyzés fog jól teljesíteni. Tekints át és nézz meg több bejegyzést is és nézd meg, hogyan teljesítenek a hashtagek az egyes bejegyzéseknél. Fontold meg a következő kérdéseket:
- Hányszor jelent meg a tartalom a hashtag-keresésekben, és mi volt a következetesség ezeknél a jobban teljesítő bejegyzéseknél?
- A bejegyzés időszerű és releváns volt, ami magasabb keresési eredményeket eredményezett?
- Volt-e következetes összetevő? Például, amikor a kék színt használtad a kreatívoknál. akkor jobb keresési eredményeket kaptál?
Vess egy pillantást a bejegyzés részleteire, hogy megállapítsa, melyik tartalom teljesít jobban az számodra.
Megjegyzés: Ha nem látod a statisztikák megjelenítése lehetőséget, akkor valószínűleg továbbra is személyes profilként vagy jelen. A statisztikák, csak az üzleti és alkotói profilok számára érhetők el. Frissíteni kell a profilod, hogy a jövőben hozzáférhess ezekhez a funkciókhoz.
#2: A hashtagek használata az Instagram Storyban
Jó hír, hogy az Instagram hashtagek rendkívül hasznosak az történetekben is (story), így mindenképp alkalmazd őket. Jó ha tudod, hogy az Instagram történetek és bejegyzések teljesen különböznek egymástól.
Most megvizsgáljuk, hogy mely hashtageket kell használnod ahhoz, hogy vállalkozásod több keresésben jelenjen meg, hány hashtaget használj Instagram történetedben és mi a különbség az Instagram hashtag matricák és szövegdobozok között.
Milyen hashtageket használj az Instagram történetekben?
Amikor a történeted hashtagjeiről van szó akkor nyilván a saját márkád keresőcímkéit szeretnéd használni. De miért is? Mert, ha valaki megérinti ezt a hashtaget, akkor eredményül az adott hashtag találatait fogja közzétenni – és azt szeretnéd, ha a saját bejegyzéseidet látnák, nem pedig a másokét. Igaz?
Hova helyezzük el az Instagram story hashtageket?
Két lehetősége van az Instagram történet hashtagek létrehozására: a hashtag matrica és a szövegdoboz.
A hashtag matrica használatához érintsd meg a matrica ikont (négyzet alakú mosolygó arc a képernyő tetején) és válaszd ki a hashtag matricát. Kezdd el gépelni a szöveget és már kész is a matrica. A szövegmezőnél érintsd meg az Aa ikont a történeted szerkesztésekor, majd gépeld be a szövetet úgy, hogy elhelyezed benne az adott #hashtaget. Győződj meg arról, hogy a hashtag alá van húzva a szövegdoboz közzétételekor. Ha nincs aláhúzva, akkor nem kattintható, vagyis az emberek nem koppinthatnak rá hogy további bejegyzéseket láthassanak ezzel a hashtaggel.
Hogy bonyolultabb legyen a dolog, az Instagram korlátozza hány hashtaget használhatsz ezekhez a lehetőségekhez.
A hashtag matricával, csak egy hashtaget használhatsz és minden történetbejegyzéshez, csak egy hashtag matricát használhatsz. Ha megpróbálsz hozzáadni egy másik hashtag matricát, megnyílik a meglévő és ezt tudod átírni egy újra.
A szövegdobozhoz maximum 30 hashtaget tehetsz, de mindössze csak egy – három hashtaget ajánlott. Ezeket a hashtageket tedd jól olvasható helyre és megfelelő méretet adj neki, hogy tisztán látható legyen és mindenki el tudja olvasni.
#3: A hashtagek használata az IGTV -n
Ha kiváló minőségű IGTV tartalmat hozol létre, amely vonzó a közönséged számára, akkor a hashtageket használd az IGTV videóleírásokban, amely nagyszerű módja annak, hogy minél többen megtalálják a tartalmad.
Az IGTV tartalomnál hasonló stratégiát kell használni, mint amit az Instagram bejegyzések esetén. Ahogy az a korábbi részben már szerepelt, itt is háromféle hashtag kombinációt kell használni: népszerű, közepesen népszerű és speciális. Akár 30 hashtaget is használhatsz és itt is tartsd szem előtt, hogy minél több hashtaget használsz, annál nagyobb eséllyel jelenik meg a tartalom a keresésben.
Hova tegye az IGTV hashtageket?
Az IGTV feltöltési folyamata viszonylag egyszerű. Koppints a plusz jelre, és válaszd a felugró menü IGTV Video elemét. Ezután válaszd ki a feltölteni kívánt videót.
Miután ezt megtetted és kiválasztottad a borítóképet, megjelenik egy képernyő, ahol megadhatod a videó címét és leírását. A címet mindenképp meg kell adnod, különben nem lehet a videót feltölteni. A leírás nem kötelező, de ide kerülhet minden értékes információ. Elmagyarázhatod mi történik a videóban és fiókod méretétől függetlenül kattintható URL-t is elhelyezhetsz, valamint ide kell tenni az összes hashtaget is. Nincsenek későbbi megjegyzések, ezért tedd ezeket a hashtageket közvetlenül az IGTV videó leírásába.
IGTV videók a hashtag keresésekben
Miután a videót feltöltődött az IGTV-be a feliratban használt hashtagekre keresni lehet és potenciálisan megjelenik a hashtag keresések eredményei között.
Mint minden más tartalom esetén itt sincs garancia arra, hogy az IGTV videód mindenképp megjelenik a hashtag keresési eredményei között. Ha azonban van egy jól teljesítő bejegyzésed, amely jó eredményeket produkál és ideális tartalom a célközönséged számára, akkor nagyobb az esélye annak, hogy algoritmikus úgy rendezik, hogy az adott célközönség számára megjelenjen a keresési eredményekben.
Amikor feltöltesz egy videót az IGTV-be lehetőséged van 1 perces előnézetet megosztani a szokásos Instagram bejegyzéssel. Ezáltal megjelenik a követőid hírcsatornáiban és rendes bejegyzésként marad a profilodon.
Ha valaki látja ezt a videót, akkor egy kis figyelmeztetést kap a bejegyzés alján, hogy megnézze a teljes IGTV videót. Ha megnézik a teljes 1 perces előzetest akkor újabb figyelmeztetést kapnak, hogy a teljes tartalmat megnézzék. A több IGTV megtekintést pedig remélhetőleg több konverziót fog produkálni.
Végezetül fontos megjegyezni, hogy senkinek sincs saját hastagje, nincs védjegy egyik keresőcímkén sem, így bárki használhatja. Ezért érdemes olyan hashtagot választani – készíts egyedit magadnak – ami tükrözi a vállalkozásod és a márkád.
Keresd meg a megfelelő hosszúságot. Ne használjon olyan rövidítést, amely annyira gyakori, hogy más márkák vagy emberek is használják. Ideális esetben – hashtagonként 10-20 karakteres tartományban gondolkozz. Győződjön meg róla, hogy értehető, egyszerű, könnyen megjegyezhető és nem tartozik más márkához.
Ne válassz valami bonyolult vagy nehezen megírható dolgot; különben az emberek nem fogják használni.
Következtetés
Nem kérdés, hogy a hashtagek valóban szükségesek a sikeres Instagram megjelenéshez. Használatukkal több embert érhetünk el, növelhetjük követőbázisunkat és nagyobb elkötelezettséget produkálhatunk a tartalom iránt. Ezért fontos, hogy minden Instagram tartalomnál használd.
Olyan embereket érhetünk el akik érdeklődnek a szolgáltatásunk, márkánk iránt.
Fontos, hogy jól felépített stratégia mentén határozzuk meg a használni kívánt hashtageket. Tudni kell, melyiket használjuk, hogyan használjuk és hogyan tudjuk kamatoztatnia őket az Instagram minden aspektusában.
Vizsgáld meg alaposan a jelenleg használt hashtageket és próbáld a lehető legjobb összeállításban használni a vállalkozásod számára tökéletes jelölőcímkéket. A könnyű és gyors használathoz, pedig javasoljuk, hogy ezeket a hashtageket állítsd össze egy-egy listába, ami mindig elérhető a telefonodon, hogy hozzá tudj férni, amikor szükség van rá az Instagram bejegyzésnél.
Szeretnél további információt megtudni az online marketing világáról? Akkor keresd fel Klikkmánia Tudástár oldalunkat, ahol hasznos információkat és érdekességeket találsz ahhoz, hogy vállalkozásod online megjelenése sikeres lehessen.