A Facebook egy sor fejlesztést jelentett be, amely segíti a hirdetőknek a mérést és a teljesítmény növelését.
,,A sűrű ünnepi vásárlási szezon előtt és a digitális marketing iparág változásainak kellős közepén a fő prioritásunk, hogy segítsünk nektek az új és meglévő ügyfelek elérésében, az üzleti célotok teljesítésében és a kampányaitok teljesítményének mérésében’’, mondta Graham Mudd, a Facebook Termékmarketing Alelnöke egy írásos nyilatkozatában.
Az újítások a következők:
Conversions API Gateway
A bejelentés szerint az Eseménykezelőnek ez az önkiszolgáló opciója ,,jelentősen csökkenti’’ a Conversion API beállításához szükséges időt. Lehetőséget ad a hirdetőknek a CAPI előnyeinek kihasználására kódolás vagy fejlesztő bevonása nélkül.
A Facebook javasolja a CAPI Gateway-t olyan hirdetőknek, akik:
- Már használják a Facebook Pixel-t.
- Még nem használnak Conversions API-t a weboldal eseményeinek küldésére
- Legalább 2000 USD havi büdzsével dolgoznak kifejezetten a webes eseményekre optimalizáltan.
Aggregated Event Measurement (AEM) iOS14 felhasználók számára
Az Apple Keresési Hirdetések bevétele és piaci részesedése drasztikusan megnőtt, miközben a személyre szabott hirdetések erős hátrányba kerültek más platformokon – a Facebookot is beleértve.
Az iOS14 felhasználókra irányuló új kampányjelentés-fejlesztéssel a Facebook
- Alapértelmezettként engedélyezte a megtekintés utáni attribúciót újonnan létrehozott, webes eseményekre irányuló kampányokban
- Kiterjesztette az AEM-et, hogy automatikus átirányítás esetén figyelembe vegyen minden, a hirdetőhöz kapcsolódó weboldalról származó konverziót
- Engedélyezte a hirdetői szintű jelentéseket olyan hirdetőknek, akik nem birtokolják a domaint, amelyekre a hirdetéseik mutatnak.
A Facebook szintén megkezdte az App AEM bemutatását, amely egy új, korábbi ügyfeleket célzó, applikációkra irányuló kampányok méréseinek jelentésére szolgáló eszköz minden iOS felhasználóra (beleértve az iOS14.5+ felhasználókat is). Ez elérhető lesz olyan hirdetőknek, akik applikációs eseményekre irányuló katalógus kampányokat futtatnak.
A Facebook egy olyan újítást is létrehozott, amely segíti a hirdetőknek a konverziós útvonalak vizsgálatát iOS 14+ Mobile App Install kampányok esetén azáltal, hogy láthatóvá tették a megtekintés utáni konverzió attribúciót az Apple SKAdNetwork API-jára hagyatkozóknak.
Folytatódnak az egész iparágat érintő mérési és attribúciós kihívások
Mike Rhodes, az AI-vezérelt Apple Search Ads (ASA) ajánlattételi motorja, a Smart Bidder megalapítója, arra számít, hogy a hirdetők attribúcióval kapcsolatos nehézségei folytatódnak.
,,Az App Tracking Transparency [amely megkérdezi a felhasználóktól, hogy beleegyeznek-e a tevékenységük követésébe más weboldalakon és applikációkon] egyre inkább érinteni fogja a kampányteljesítmény hirdetési csatornákon átívelő megfelelő attribúcióját Apple készülékek esetén, kifejezetten limitálva a pontos attribúciót az ismert ASA csatornákon’’, mondta Rhoades. ,,Azok a hirdetők, akiknek vizsgálniuk kell a ROI-t és támogatniuk a cégük fejlődését, egyre több problémát fognak találni ezzel a trenddel.’’
Az ASA-ra való anyagi ráfordítás egyre nagyobb nehézséget jelent a hirdetőknek, mivel ennek a csatornának a menedzselése jelentős erőforrásokat igényel. ,,Ha számításba veszünk egy csatornát, amely folyamatos és több időzónán átívelő figyelmet igényel, könnyedén láthatjuk, miképpen támaszt ez erőforrásbeli kihívást sok nagyvállalatnak’’.
Szeptemberben a Facebook úgy becsülte, hogy összességében az iOS webes konverziók számát nagyjából 15%-kal jelentette kevesebbnek a valósnál, és azóta igyekeznek ezeket a réseket befoltozni a 2021-es ünnepi időszakra.