Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Top5 tipp a sikeres ünnepi Facebook kampányokhoz

Tartalomjegyzék

Krisztina Szombati
2021.11.04.

A következő blogcikkben felvázoljuk neked azt a #Top5 kulcsfontosságú lépést, amivel feltúrbózhatod az ünnepi Facebook kampányaid eredményeit. Megmutatjuk hogyan népszerűsítheted termékeid úgy, hogy a kampánykezelés a legjobb eredményeket hozza.

#1: Optimalizáld webhelyed a Facebook hirdetések forgalmához

Alkalmazd a Facebook pixelt, amely lehetővé teszi a felhasználók nyomon követését így célzottan tudsz az oldalra látogatókat terelni. A pixel kulcsfontosságú része a Facebook hirdetéseknek, mivel lehetővé teszi a kampányok nyomon követését, a potenciális ügyfelek újracélzását valamint a vásárlókhoz hasonló emberek megtalálását.

Ahhoz, hogy a legtöbbet tudd kihozni a Facebook pixelből, telepítsd azt a lehető leghamarabb, hogy a webhelyre látogatók adatait gyűjteni és kezelni tudd. Rögzítsd az alapeseményeket is mint például kosárba helyezést, kívánságlistára rakást, vagy  a vásárlás folyamat különböző fázisait, illetve a vásárlást. Itt megtalálod, hogyan lehetséges a Facebook_képpont létrehozás és beállítás 

NE feledkezz meg a mobilos vásárlókról sem, hiszen a Facebook használók 98,5%-a mobileszközön keresztül éri el az alkalmazást, ezért fontos hogy a webhely mobilbarát legyen. A weboldalnak ugyanúgy kell működnie mobileszközön mint asztali gépen. A webhelyek gyors betöltési sebességének fontosságáról sok esetben megfeledkeznek a webáruház tulajdonosok, pedig a látogatók nem szeretnek sok időt eltölteni egy-egy felületen, így amennyiben az oldal nem tölt be kellő gyorsasággal

(elfogadható betöltési sebesség 1,5 – 2,0 mp) nagy valószínűséggel el fogják hagyni az oldalt.

A weboldal beltöltési sebességének ellenőrzését már több, ingyenes és praktikus eszköz teszi lehetővé. Ilyen például a Page  Speed Insights ,ahova egyszerűen csak be kell írni az URL címét és az elemzés gombra kattintani. A felület megmutatja a weboldalathoz tartozó statisztikákat.

Tippek: A Facebook mindig is a legnagyszerűbb felhasználói élményre törekszik, amihez hozzátartozik az is hogy a hirdetésből webhelyre látogatót milyen élmény fogadja. Mivel a Facebook az előugró ablakokat negatív felhasználói élmények közé sorolja – ami csökkentheti az elérést, vagy növelheti a költségeidet – így célszerű ezeket a felugró ablakokat eltávolítani a webhelyről.

Ezek a felugró ablakok szükségtelen figyelemelterelést is jelethetnek, ami arra kényszeríti a felhasználókat, hogy visszalépjenek a weboldalról, anélkül, hogy vásárolnának.

#2: Hozz létre vagy frissítsd Facebook termékkatalógusod

A Facebook Bolt funkciója lehetővé teszi termékek értékesítését a Facebook oldalon található online áruházon keresztül. Egy online bolt feltöltéséhez először is létre kell hoznod egy Kereskedelemkezeló  fiókot a facebook.com/commerce_manager felületén. Kövesd az utasításokat a vállalkozáshoz tartozó üzlet típusának beállításához.

Amikor befejezted a  fiók beállítását akkor következő lépésként add a termékeket a Facebook katalógusához – minden olyan terméket, amit szeretnél megjeleníteni képpel és árral együtt.  

Miután összekapcsoltad a Business Manager-en keresztül katalógusod a webáruházaddal, már olyan dinamikus hirdetéseket is tudsz indítani, amelyek lehetővé teszik azoknak az újra célzását, akik koárbban már felkeresték a weboldalad. Számukra olyan egyedi hirdetést jeleníthetsz meg, amiben azok a termékek szerepelnek, ami után érdeklődtek a weboldaladon. Így lehet az hogy miután beleszerettél egy cipőbe, de végül nem vásároltad meg, az követni fog a Facebookon. 🙂

A dinamikus termékhirdetések használatának fő előnye annak biztosítása, hogy a korábbi webáruház látogatót emlékeztesse azokra  a termékekre,  amelyek iránt már érdeklődést mutatott, vagy olyan a kapcsolódó elemeket jelenítsen meg, amelyeket valószínűleg meg fog vásárolni.

#3: Tervezd meg a szezonális Facebook hirdetési kampányokat

Amikor a Facebook hirdetéseket az ünnepi időszak alatt is futtatod, jobb eredményeket érhetsz el ha a különböző ajánlatokat a vásárlási folyamat különböző szakaszaiban lévő felhasználóknak szegmentálva jeleníted meg, ahelyett hogy az összes közönségre egyszerre tennéd ezt meg.

Például, ha valaki felkeresi webáruházad és  hozzáad egy terméket a kosarához, de nem fejezi be az vásárlást, akkor először is jelenítsd meg neki egy  ingyenes szállítási ajánlatot tartalmazó hirdetést. Ha visszatér a webáruházba és kezdeményezi a fizetési folyamatot, de ismét nem vásárol, akkor további 10% -os kedvezménnyel próbáld elcsábítani.

Amikor ajánlatokat teszel egy Facebook hirdetésben, akkor  győződj meg arról hogy a kizárások be vannak állítva, így a megfelelő embereket fogod elérni. Mindig zárd ki azokat akik már vásároltak, ha promóciós kampányokkal újra megcélzod a közönséged. Ezzel kizárod annak a lehetőségét, hogy felháborodjanak a lemaradt akciókról és kedvezményekről.

Tartsd észben, hogy a promóciós ajánlat ne tartalmazzon további kedvezményeket. Ingyenes ajándékcsomagolással vagy időgarantált szállítással csabíthatod az embereket az ünnepi időszakban, ha egy bizonyos időpont előtt rendelnek. Lehet, hogy már tudod milyen kedvezmény lenne a legjobb a közönséged számára, de ha bizonytalan vagy kérdezd meg őket. Tesztelni is lehet, hogy melyik elem ragadja meg jobban a figyelmet. (A 4. lépés részletesebben tárgyalja a tesztelést.

Kulcsdátumok a szezonális Facebook hirdetési kampányok tervezéséhez:

Az év végéhez közeledve számos ünnep van világszerte, amelyek mindegyike nagyszerű lehetőség lehet a Facebook hirdetésekkel történő további promócióra. Ne feledd hogy minél közelebb kerülünk egy promóciós dátumhoz, annál nagyobbak a hirdetési költségek. Tehát készen kell állnod arra, hogy a kezdeti tesztelés során megszerzett tapasztalatod ide már kevés lesz.

Az itt felsorolt kiemelt 2021 -es dátumokban valószínűleg növelnii fogják a szezonális hirdetések számát és ezáltal a költségeidet is.

November 26. – Black Friday

December 6. – Mikulás

December 24. – Szenteste

December 25-26. –  Karácsony

December 31. – Szilveszter

Egyéb fontos üzleti időpontok, amelyeket szem előtt kell tartani:

A stratégia felépítése során számolj a saját vállalkozásod működéséhez köthető dátumokkal is. Ilyenek például az új termékek bevezetésének dátuma, az ingyenes szállítási időszak(ok), illetve az előrendelési lehetőségek. Térképezd fel ezeket az időpontokat és tervezz ezekkel  a dátumokkal úgy, hogy még időben bele tudd foglalni a kampány részébe. Minden esetben módosítsd a termékinformációkat és a készletet, ha egy termék már nem áll rendelkezésre vagy megszűnt. Ne hagyd utolsó pillanatra ezeket a döntéseket, hiszen nincs annál bosszantóbb, mint amikor olyan termékhirdetés jelenik meg a fogyasztónak, amit nem tud megvásárolni.

#4: Teszteld a Facebook közönséged és a hirdetési kreatívot

Ha elkezdtél tesztelni már, meg kell értened mi működik jól és mi nem. Skáláznod kell a hirdetéseidet, hogy a csúcsszezonban már a legjobban teljesítő hirdetések fussanak.

A csúszszezon előtt kell tesztelned a közönségeket ahhoz, hgy tudd milyen hirdetésekre reagálnak a legjobban.

A hirdetésekhez tartozó kreatívok és szövegek tesztelés trükkös lehet, hiszen el kell kerülni azt, hogy a szezonális hirdetések túl korán jelenjenek meg. Az kezdeti időszakban csak általános teszteket érdemes futtatni, azt megvizsgálva, hogy mely színek, témák és hirdetési típusok lehetnek megfelelőek ebben az időszakban. Előfordulhat, hogy egy videós tartalom jobb eredményeket produkál, mint egy állóképes hirdetés.

Szintén érdemes megvizsgálni, hogy melyik közönség reagál jobban az egyes szöveg változatokra. Egyes piacokon a rövid, lendületes szövegek az átütő megoldások, míg más piacokon a hosszabb verzió a hatékonyabb, különösen akkor, ha az adott vásárlás befejezéséhez hosszabb mérlegelési időszak szükséges.

A tesztelés során arra is fény derülhet, hogy egy vásárló megszerzése mennyi ideig tart, milyen költséggel számolhatunk és ehhez hány alkalommal kell megszólítani Őt.  A legfontosabb dolog ez esetben is az, hogy sohasem késő elkezdeni ezeket a teszteléseket. Ha pedig már biztos vagy abban hogy a tesztelések meghozták a kívánt eredményt, akkor ütemezd be az új és nagy költéssel induló Facebook hirdetési kampányokat.

#5: Fizetett kampányok kiegészítése organikus Facebook tartalommal

Nem szabad csak a fizetett Facebook hirdetésekre támaszkodnod az ünnepi időszakban, hiszen az organikus tartalom is szép sikereket hozhat. Miután feltérképezted a legfontosabb dátumokat és megtervezted az ajánlatokat, szánj időt az organikus tartalom megtervezésére is.

Az organikus tartalomnak segítenie kell abban, hogy a vállalkozás kapcsolatban maradjon a meglévő követőkkel és ezzel egyidejűleg a fizetett Facebook hirdetések segítségével bővült új közösségnek is biztosítani kell a bizalmat. Az új látogatók véleményeinek vagy ajánlásainak megjelenítése nagyban segíti a döntést, azaz a vásárlási szándékot. Ennek eléréséhez a legjobb kommunikáció a vásárlók által létrehozott tartalom megosztása.

Mivel az ünnepi időszakok elég stresszesek így célszerű jó előre megtervezni, hogy ezekben az időszakokban milyen organikus tartalmakat szeretnél megjeleníteni a közösségi felületeken. A tervezés elősegíti azt, hogy ezekben az időszakokban is folyamatos legyen a vállalkozásod jelenléte még akkor is ha az üzlet másik területre kell összpontosítanod. 

Következtetés

Egy vállalkozás működtetése az ünnepek alatt extra kihívást jelenthet, de megfelelő előkészítéssel a Facebook hirdetések inkább megkönnyítik, mintsem nehezítik a célok elérését.

Kezd az előkészületeket a webhelyed optimalizálásával, végezz teszteket és tartsd szem előtt a fontos dátumokat. Miután a Facebook kampányaid elindultak figyeld az eredményeket. Ezek rávilágítanak arra, hogy melyik kampányod teljesít jól és mi az ami kevésbé, így optimalizálni tudod azokat.

Szeretnél még további hasznos tanácsokkal gazdagodni az online marketing világából? Látogass el Klikkmánia Tudástár oldalunkra, ahol letölthető dokumentumokkal és a korábbi webinárok felvételeivel segítünk abban, hogy vállalkozásod online megjelenése a legoptimálisabb legyen. Illetve csatlakozz SEOmánia Facebook csoportunkhoz, ahol 15+éves tapasztalattal rendelkező kollégáink segítenek eligazodni keresőmarketing témában. 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet