Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Tudj meg mindent a TikTok Shoppingról

Tartalomjegyzék

Fanni Farkas
2021.11.09.

A TikTok-ot már nem csak a tinédzserek platformja. Mára sokféle tartalomnak ad otthont a több, mint 732 millió aktív felhasználóval.

Egészen a közelmúltig a TikTok által inspirált vásárlás „organikusan” történt. Az alkotók a TikTok-ban szereplő termékekről beszéltek, a nézők pedig az e-kereskedelmi webhelyeket és a helyi üzleteket látogatták meg azért, hogy megvásárolhassák azokat.

2021 augusztusában a TikTok és a Shopify bejelentette a TikTok Shopping elindítását: egy régóta várt közösségi kereskedelmi élményt, amely az alkalmazáson belüli vásárlást és az egyszerűsített termékkeresést teszi lehetővé a vásárlók számára.

1. Mi az a TikTok Shopping?

A TikTok Shopping egy olyan közösségi kereskedelmi platform, amely lehetővé teszi, hogy minden alkotó népszerűsítse és értékesítse a termékeit. A Shopping segítségével mostantól bárki hozzáadhat egy bevásárló lapot profiljához.

A lap a Shopify termék katalógusaiból húzza ki a termékeket, így a TikTok többi felhasználója anélkül böngészhet a termékek között, hogy elhagyná az alkalmazást. A TikTok “kirakatokat” használó alkotók pedig a termékeket organikus tartalomban is megcímkézhetik dedikált termék linkekkel.

2. Ki használhatja a TikTok Shopping szolgáltatást?

A TikTok Shopping egyelőre csak a Shopify kereskedők számára érhető el, akik TikTok for Business – fiókkal rendelkeznek.

2021 szeptemberétől az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban lévő kereskedők számára biztosított a TikTok Shopping korai hozzáférése. A kanadai kereskedők egy kiválasztott csoportja a következő hetekben csatlakozik a bevezetéshez, és az elkövetkező hónapokban további régiók kapnak hozzáférést a kísérleti verzióhoz.

A kereskedők korai hozzáférést kérhetnek a TikTok Shoppinghoz a Shopify TikTok csatornáján keresztül. Habár Magyarországon még nem elérhető ez a fajta szolgáltatás, nem árt előre felkészülni, és amint lehet elindítani a TokTok Shopping lehetőségét, hogy nyeregben maradjunk a piacon.

3. Hogyan optimalizáljuk termékkatalógusát?

A fiókunk vásárlási lapja lesz a TikTok kirakatunk, ezért győződjünk meg arról, hogy mások számára vonzó a kreatív tartalom. Képek hozzáadásakor koncentráljunk a minőségre és a stílusra. A termékkép legyen könnyen felismerhető, és legyen összhangban a márkánkkal és az egész TikTok fiókunkkal (ez ideális esetben más platformokra is igaz).

A termék címének bele kell férni a karakterkorlátba (34 karakter), és tartalmaznia kell a termékkel kapcsolatos alapvető információkat. A leírás hosszabb is lehet, és érdemes a lehető legtöbb részletet megjeleníteni. Fontos info, hogy a TikTok termékleírásában található linkek nem kattinthatók.

Hogyan hívjuk fel a közönségünk figyelmét?

Miután hozzáférést kaptunk a TikTok Shopping szolgáltatáshoz, ne várjuk meg, hogy a rajongók és követők maguk találják meg a vásárlási lehetőséget. Hozzunk létre néhány TikTok videót, amelyben segítünk a követőinknek, hol találják meg az új Shopping funkciót, hogyan tudják gyorsan és egyszerűen használni. Ez egy nagyszerű módja annak, hogyan kell a vásárlás irányába terelni a közönséget. Függetlenül attól, hogy a konverzió a fő cél a TikTok -on vagy sem, ha már van TikTok boltunk, hozzuk ki belőle a legtöbbet.

Ne féljünk kreatívnak lenni! A közönség nem unja el magát a katalógus böngészésekor, ha egy kis humorral fűszerezzük azt.

4. Termék hirdetés TikTok Influencerekkel?

A TikTok több, mint egy újabb közösségi média platform, inkább egy kulturális jelenség.

Ha nem vagy járatos az egyedi trendekben, szubkultúráiban és belső viccekben, akkor jobb, ha a kreatív irányítást átadod valakinek, aki már több időt töltött a TikTokon. Különösen akkor, ha egy terméket hirdetsz magas büdzsével. Könnyen elveszhet ugyanis a tartalom az algoritmusban, ha nem tanuljuk meg kezelni és nem élünk az aktuális trendekkel. A Tiktok egészen más műfaj, mint amit eddig megszokhattunk.

A hirdetés egy egyszerűbb módja, ha influencerekkel dolgozunk, ami nem mutat túl nagy eltérést más platformokhoz képest. A TikTok influencerekkel való együttműködés, a termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésének igen vonzó és hiteles módja. A TikTok platformon gyorsan nagy célközönséget érhetsz el.  Mindenképp győződj meg arról, hogy olyan alkotókkal működsz együtt, akik valóban érzik is a márkád kommunikációjának lényegét, hogy hiteles és egyedi maradj a követőid szemében. 

Ha jobban elmerülnél a Tiktok felületében, és a benne rejlő lehetőségeket is szívesen megismernéd, érdemes ellátogatnod Tudástár oldalunkra, ahol rengeteg hasznos információt találhatsz a legújabb trendeket illetően is.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet