Az alábbi cikkünkben összegyűjtöttük egy csokorba az elmúlt 2 hónap Google Ads frissítéseit, amelyről esetleg lemaradtál.
- A legrelevánsabb kulcsszó egyeztetése minden kereséssel
- További automatizálások bevezetése a display kampányokhoz
- A Google korlátozza a keresési kifejezések jelentését az adatvédelemre hivatkozva
- A kiterjesztett szöveges hirdetések megszüntetése
- Az “About this advertiser” funkció mostantól tartalmaz egy hirdetői oldalt
- Új utazási hirdetéstípus
- Új Google Shopping hirdetési-attribútumok
- További hozzárendelési modellek a Display és Youtube kampányokhoz
1. A legrelevánsabb kulcsszó egyeztetése minden kereséssel
Bejelentve: 2021. Szeptember 23
Rövid leírás: A Google új kulcsszó társítási módot vezet be a kifejezés és pontos egyezésre.
Idén a Google bejelentette, hogy a fiókok bonyolultságának csökkentése érdekében a jogosult kulcsszavak közül azokat a pontos egyezésűeket fogja a rendszer előnyben részesíteni, amelyek megegyeznek a tényleges keresési kifejezéssel. Most ugyanez következik a kifejezés és az általános egyezés esetén is.
Tehát például ha a ,,macska etetőtál vásárlás’’ keresési kifejezés a fiók több általános egyezésű kulcsszavához is passzol (pl. macska tál, etetőtál vásárlás, macska etetőtál vásárlás), akkor ebben az esetben a kifejezéssel megegyező kulcsszót fogja a Google előnyben részesíteni, és szintén ugyanígy fog történni kifejezés egyezés esetében. A Google a pontos egyezésű kulcsszavakat továbbra is az általános és a kifejezés egyezés elé helyezi. Ha egyik kulcsszó sem egyezik meg a keresési kifejezéssel, de többre is jogosult lenne a hirdetés megjelenése, akkor a Google innentől a Hirdetési Rangsor mellett a relevanciára utaló jeleket is számításba veszi a kulcsszavak jelentésének és az egyes hirdetéscsoportokban lévő landoló oldalak vizsgálatával.
A Google a következő táblázatot osztotta meg, amely bemutatja, mi szerint történik majd a megfeleltetés:
A Google felhívta a figyelmet arra is, hogy nincs már előnye annak, ha ugyanazt a kulcsszót több különböző egyezési típussal is felvesszük, amennyiben Intelligens Ajánlattételt használunk, mivel ilyen esetben az általános egyezés lefedi ugyanazokat a keresési kifejezéseket – bár az Intelligens Ajánlattétel működőképessége nagyban függ a fiók historikus adatmennyiségétől, ezért érdemes tesztelni először ezt a funkciót, mielőtt átállítanánk.
2. További automatizálások bevezetése a display kampányokhoz
Bejelentve: 2021. Szeptember 15
Rövid leírás: A Google egy folyamatba egyesítette a korábban különálló standard display és smart display kampánybeállításokat.
A Google szeptember 15-én jelentette be, hogy a standard display és intelligens display kampányok mostantól egy kampánytípuson belül lesz elérhető.
A kampány létrehozásakor a hirdetők választhatnak majd az automatikus vagy az egyéni élmény között.
Ez a változás hasonlónak tűnik a licitálási stratégiák közelmúltbeli változásához, ahol a funkció továbbra is létezik, azonban a Google Ads beállítási folyamata megváltozik. Ennek ellenére elméletileg a hirdetők nem vehetnek észre nagy különbséget a teljesítményben.
3. A Google korlátozza a keresési kifejezések jelentését az adatvédelemre hivatkozva
Bejelentve: 2021. Szeptember 9
Rövid leírás: Ahogyan a Google írja: “Jelenleg frissítjük a keresési kifejezések jelentését, hogy csak olyan kifejezések jelenjenek meg amelyekre jelentősebb keresés volt, ezért előfordulhat, hogy kevesebb adat lesz a jövőben.”
A Google folyamatosan figyelmezteti a hirdetőket, hogy hamarosan leállítja a hirdetéseket kiváltó keresési megjelenések jelentését akkor, hogy ha nincsenek “jelentős adatok”.
Hivatalos tájékoztatás a Google oldaláról – “ Az adatvédelmi normák fenntartása és a felhasználó adatok védelmének megerősítése érdekében változtatásokat hajtunk végre a Keresési kifejezések jelentésükben, hogy csak olyan kifejezéseket vegyünk fel, amelyek a felhasználók jelentős része keresett. Továbbra is új és hatékony módszereken dolgozunk annak érdekében, hogy a hirdetőket segítsük.”
4. A kiterjesztett szöveges hirdetések megszüntetése
Bejelentve: 2021. Augusztus 31
Rövid leírás: 2022 júniusától nem tudunk létrehozni új ETA hirdetést
2022. június 30. után nem lehet kiterjesztett szöveges hirdetéseket létrehozni és szerkeszteni. Ez a változás hozzájárul a keresési hirdetések létrehozásának egyszerűbbé válásához, és megkönnyíti a teljesítmény növelését automatizált eszközök segítségével.A kiterjesztett szöveges hirdetések továbbra is megjelennek, és a továbbiakban is láthatók lesznek a teljesítményükre vonatkozó jelentése, de újat létrehozni már nem tudunk.
A Google javasolja, hogy minden hirdető térjen át a reszponzív keresési hirdetésekre a jövőben.
5. Az “About this advertiser” funkció mostantól tartalmaz egy hirdetői oldalt
Bejelentve: 2021. Szeptember 22
Rövid leírás: A Google közzétette azon kis dobozok oldalverzióját, amelyeket a “Miért látom ezt a hirdetést?” gombra kattintva látunk.
Az “Advertiser Page” lehetőséget ad a hirdetők számára, hogy megmutathassák a hirdetéseik integritását és még transzparensebben kommunikáljanak a termékükkel kapcsolatban.
A felhasználóknak lehetőségük lesz a korábbi hirdetések megtekintésére, 30 napra visszamenőleg. A Google reméli hogy ezzel az újítással arra bátorítják a hirdetőket, hogy jobban észben tartsák, hogy a korábbi hirdetéseik hatással vannak a jelenlegiekre és azok teljesítményére.
Az “Advertise Page” a futó, jóváhagyott hirdetéseket fogja tartalmazni, valamint a fiókjukban lévő információk alapján lesz generálva.
6. Új utazási hirdetéstípus
Bejelentve: 2021. Szeptember 22
Rövid leírás: A hirdetőknek több lehetősége lesz a foglalási lehetőségek listázására, valamint egy új “tennivalók” típusú hirdetéstípust is létre tudnak hozni, amely további részleteket tartalmaz.
Ahogy a vállalkozások lassan visszatérnek a járványból, a Google olyan eszközöket biztosított az utazás alapú hirdetők számára, amelyek lehetővé teszik a bevételnövekedést.
Egy szeptember 22-i közlemény szerint, amikor a felhasználók turisztikai látványosságokat keresnek a Googlen, ahelyett hogy csak az általános információkat látnák az adott látnivalóról, a jövőben megjelenik egy hivatkozás a jegyekhez és foglalásokhoz is, így egyszerűsítve a vásárlási folyamatot. Ez nagyban hasonlít az év elején bevezetett ingyenes szállodai foglalási linkekhez.
Emelett új hirdetési formátumot is bevezet a Google az olyan tevékenységekhez, amelyek segítenek a hirdetőknek további bevételeket és foglalásokat generálni. További részletek jelennek meg például az árak, a képek és a vélemények révén. Ez az új hirdetés a Keresési hálózaton fog megjelenni. Az első lépésekről a súgóban lehet olvasni.
7. Új Google Shopping hirdetési-attribútumok
Bejelentve: 2021. Augusztus 31
Rövid leírás: Az ünnepi szezonra felkészülve új attribútumokat jelentett be a Google a shopping hirdetésekhez.
Hamarosan itt vannak az ünnepek, így a Google új attribútumokat jelentett be. Annak érdekében, hogy kiemelkedhessünk a tömegből, az idei ünnepi időszakban új jelöléseket vezet be a Google, amelyek kiemelik a gyors szállítást, a könnyű visszaküldést és a vállalkozás azonosságára vonatkozó új attribútumokat.
Kiemelhetjük a szállítási és visszaküldési irányelveket közvetlenül a hirdetésekben.
A vásárlók fontosnak tartják, hogy minél nagyobb értéket kapjanak a pénzükért, különösen az idény alatti vásárlások esetén, a leggyorsabb szállítási lehetőség és a könnyű visszaküldhetőség pedig mindenki számára vonzó. Ennek megfelelően a „Következő napi kiszállítás” kifejezésre való keresések száma világszerte több mint 70%-kal nőtt. A Google ennek következtében új szállítási és visszaküldési jelöléseket jelentett be, melyek a Google Kereső és a Shopping találatainál találhatók – a díjmentes és fizetett adatlapoknál egyaránt.
A vásárlók mostantól a szállításra vonatkozó jelölések révén láthatják, hogy mikor érkeznek meg a rendelések. Ilyen jelölések például: „Ingyenes kiszállítás legkésőbb december 24-én, pénteken”, „Megkaphatja december 24-ig”, valamint a „Gyors és díjmentes” jelvény az 5 munkanapon belül díjmentesen kiszállított termékek esetén. Azok a kereskedők, akik a Shopping lapon szereplő díjmentes adataik között kiemelik az 1–3 napos kiszállítást, az átlagos CTR terén 11%-os növekedést tapasztalhatnak
Annak érdekében, hogy a vásárlók még nagyobb bizalommal vásárolhassanak, valamint a visszaküldésekkel kapcsolatban további biztosítékokat kapjanak, mostantól feltüntethetjük az ünnepi időszakok meghosszabbított visszavételi időtartamait a visszaküldési jelölések révén (például: „Díjmentes 90 napos visszaküldés” vagy „Ingyenes visszaküldés január 31-ig”).
Kiemelhetjük a vállalkozás azonosságát a női vagy veterán tulajdonú attribútumokkal a Merchant Centerben
A fogyasztók 71%-a szeret olyan cégektől vásárolni, amelyekkel közös értékeket vall, és szeretnénk megkönnyíteni a vállalkozások számára, hogy ezek a vásárlók megtalálják őket.
Az év elején elindult a fekete tulajdonú vállalkozások azonosságának attribútuma, amelynek segítségével a felhasználók könnyedén megtalálhatják a fekete tulajdonú vállalkozásokat a Google rendszerében, és vásárolhatnak tőlük. Erre a lendületre épít a Google, és létrehoztak két új attribútumot: a női tulajdonút és a veterán tulajdonút. Ezeket az új attribútumokat már ma hozzáadhatjuk a Merchant Centerben. Az azonosság megadása nem kötelező, és csak az Egyesült Államokban tartózkodó kereskedők számára áll rendelkezésre. Ez a funkció hamarosan láthatóvá válik a vásárlók számára.
8. További hozzárendelési modellek a Display és Youtube kampányokhoz
Bejelentve: 2021. Augusztus 9
Rövid leírás: Már nem az utolsó kattintás alapú attribúciós modell az egyetlen lehetőség YouTube és Display kampányokhoz
A vásárlásig való eljutás közben a felhasználók általában több hirdetéssel is kapcsolatba kerülnek. A hozzárendelési modellekkel meghatározhatjuk, melyik hirdetésnek mekkora szerepet tulajdonítunk a fő konverzió teljesítésében.
A Google fejlesztett minden nem utolsó kattintás alapú hozzárendelési modelljén, így azok mindegyike – az adatközpontú hozzárendelést is beleértve – támogatja már a YouTube és Display hirdetéseket. Így adatközpontú megközelítéssel élve a gépi tanulás segíthet az utolsó kattintás alapú modellnél több konverzió elérésében ugyanolyan CPA értéken.
Emellett a hozzárendelési jelentések szintén elérhetők már YouTube és Display kampányokra is a Shopping és keresési kampányokon túl.
Modell-összehasonlítással összevethetjük a különböző hozzárendelési modelleket.
A modell-összehasonlítással meghatározhatjuk, hogy mennyi a CPA és a ROAS a különböző hozzárendelési modellekben, és már a YouTube és a Display is a keresési hirdetések mellett van, így könnyebb átfogóan megfelelő modellt választani.
Összegzés
Ezek voltak az elmúlt 2 hónap legfontosabb Google bejelentései és bízunk benne, hogy voltak olyan hírek, amelyek számodra is relevánsak lesznek. A Google Ads hirdetései folyamatosan változnak, így fontos, hogy mindig naprakészek legyünk ezen a területen. Amennyiben egy Kiemelt Google Partner ügynökségre bíznád a Google Ads kampányaid, akkor látogass el az alábbi oldalra – https://www.klikkmania.hu/szolgaltatasaink/paid-media-ads-kampanykezeles/google-ads-hirdetes/