Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Versenytársak melletti láthatóság elemzése a Google Merchant Centerben

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.12.08.

A Google megerősítette, hogy globálisan elérhető a bétában a versenytársak melletti láthatóság elemzése. 

Az új versenytárs elemző riport segítségével a piaci versenyről az eddiginél bővebb információt kapunk arról, hogy kik a versenytársaink, valamint hol állunk az árversenyben és megjelenésben hozzájuk képest. 

Az információ mind a shopping, mind az ingyenes adatokkal való megjelenés tekintetében elérhető.

A megjelenített mutatók:

  • Relatív láthatóság: A versenytársak ajánlatai milyen gyakran (milyen arányban) jelennek meg a mi ajánlatunkhoz képest.
  • Oldal átfedési aránya: Milyen gyakran jelennek meg a versenytársak ajánlatai velünk egy oldalon.
  • Magasabb pozíció aránya: Milyen gyakran került egy versenytárs ajánlata a miénknél jobb pozícióban megjelenítésre.

Hol érhető el a jelentés?

Jelenleg azokra az ajánlatokra jelenik meg, amik az USA piacán forgalmat generálnak.

A Merchant Centerben a Performance (Teljesítmény) menüpont alatt található a Competitive Visibility (Versenytársak melletti láthatóság) riport, mely 2 részből áll.

  1. Saját versenytársak: Előzetesen kiválasztott versenytársakhoz való összehasonlítás
  2. Top Competitors (Piacvezetők): A piacvezetők összesített eredményeit tartalmazza.

Mindkét riport szűrhető termékkategóriára, megjelenítés típusára és időszakra.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet