Mivel az ünnepi szezon kiemelten fontos időszak a legtöbb vállalkozás számára, biztos, hogy nem szeretnél a PPC hirdetési hibák áldozatává válni, amikor az ünnepi kampányaidról van szó.
A következőkben az alábbi pontok szerint bemutatunk néhány ünnepi PPC hirdetési buktatót – és azt is, hogy milyen módon kerüljük el azokat:
- Költségkeret tervezése
- Stratégiák felállítása
- Alapszintű beállítások ellenőrzése
- Tiltások és buktatók elkerülése
- Ünnepi marketing szövegek előkészítése
1. Ünnepi kampányok költségkerete
Egyes iparágakban az ajánlati árak az ünnepek alatt az éves átlaghoz képest akár 140%-kal is megemelkedhetnek, de a marketing kampányunk futtatásakor sem kell túlságosan megemelni a PPC hirdetési keretünket, hogy a végén kifussunk a költségkeretünkből.
Gondoljunk az ünnepi PPC hirdetési kampányainkra úgy, mint egy sportra: Hiába vagyunk a legjobb formánkban, ha nem rendelkezünk a szükséges képességekkel, akkor könnyen elveszíthetjük a versenyt.
Ebben az esetben a költségvetés az edzettségi szint, a stratégia pedig a készség szintje. Költségkeret csak idáig visz minket a PPC-ben, de az optimalizálási stratégia az, ami hazahozza a trófeát.
A megnövekedett kereslet és a megnövekedett verseny miatt előfordulhat, hogy az ünnepi PPC hirdetési költségvetésünk növelése kötelező feladat. Ez teljesen ésszerű, de az óvatosság megkímélhet minket a PPC-költések pazarlásától.
2. A teljes PPC hirdetési költségvetés ugyanazt a taktikát követi
A holtszezonban előfordulhat, hogy van egy „kipróbált stratégiánk”, amely működik a fiókunkban. Mivel azonban az ünnepi ügyfelek ebben a szezonban mindenhol jelen lesznek az eszközeiken, a többcsatornás stratégia a legjobb megoldás a PPC sikerünkhöz.
Nemcsak eltérő PPC hirdetési stratégiákat kell futtatni arra az esetre, ha valamelyik taktika nem sikerül, hanem a PPC lehetőségeinket is maximalizálni kell a csatornáinkon keresztül.
3. PPC mobil hirdetési startégia
Nem titok, hogy minden PPC hirdetési csatorna hatalmas mobil közönséggel rendelkezik, és ez még inkább számít az ünnepi szezonban. Valójában az okostelefonnal vásárlók 64% -a a mobilkereséshez fordul, mielőtt elindulna egy boltba, és a mobilos vásárlók 76%-a meggondolja magát, hogy melyik márkát választja az online keresés után.
Az ünnepekre vonatkozó mobilmarketing-stratégiának világos és tömör hirdetésszövegeket és céloldalakat kell tartalmaznia, amelyek jól mutatnak a mobil képernyőjén. Próbáljuk meg egy lépéssel tovább vinni a mobilmarketinget azáltal, hogy ajánlatot teszünk mobileszközökre, vizuális hirdetéseket helyezünk el az alkalmazásokban, vagy kifejezetten mobileszközökre szánt kampányokat indítunk .
4. Új stratégia kipróbálása?
A kozmetikusok prédikálnak a menyasszonyoknak és a vőlegényeknek, hogy ne próbáljanak ki semmi újat az esküvőjük hetében. Ugyanez vonatkozik a PPC hirdetésre is – a nagy forgalmú ünnepnapok nem ideálisak egy olyan stratégia kipróbálásához, amelyben nem vagyunk 100%-ig biztosak.
Ha ez idő alatt szeretnénk izgalmas és új stratégiákat kidolgozni, kezdjünk kicsiben alacsony kockázatú költségvetéssel és egy tartalék tervvel. Mindenképpen tájékozódjunk előtte, hogy megtudjuk, hogyan teljesítettek a hasonló stratégiák ebben az időszakban az mi iparágunkban. Szintén érdemes ellenőriznie a fiókunkat, hogy megértsük az elmúlt évek ünnepi teljesítményét, így elvárásaink sem fognak elszállni.
5. Céloldal beállítások
Az utolsó dolog, amire ebben a karácsonyi/ünnepi szezonban szükségünk van, az az, hogy a céloldalon hibák jelenjenek meg. Futtassuk le a céloldal auditálását: ez magában foglalhat olyan gyakorlatokat, mint például az űrlapok vagy a vásárlási folyamatok tesztelése, a másolat áttekinthetőre és tömörre állítása, valamint az esetleges buktatók ellenőrzése, mielőtt élesben okozna problémát.
6. Fiók letiltása vagy kampányok visszautasítása
A Google legutóbbi, a hirdetések elutasítására vonatkozó, 3 figyelmeztetésekre vonatkozó irányelv-frissítésének köszönhetően még éberebbnek kell lennünk. Még akkor is ellenőrizzük, hogy hirdetéseiben nincs-e nyelvtani hiba, nem egyező hivatkozások vagy gyenge a hirdetés erőssége.
Eltekintve attól, hogy hirdetéseinket eltávolítanák, még rosszabb lenne, ha a teljes fiókunkat felfüggesztenék az ünnepek alatt. Fiókban lépjünk a számlázási részhez, és győződjünk meg arról, hogy fizetési adataink naprakészek-e.
Tapasztalataink szerint ebben az időszakban sok fiók áll le hitelkártya-limit-problémák miatt is. Győződjünk meg arról, hogy fizetési módunk rendelkezik olyan küszöbértékkel, amely megfelelnek az ünnepi kiadások magas összegének.
7. Ugyanazt a hirdetésszöveget használjuk, mint általában
Itt a szezon, hogy felpörgessük hirdetéseinket! A fogyasztók 50% -a szerint az ünnepi hirdetések befolyásolják vásárlási döntéseiket. Ha nem az ünnepekre jellemző hirdetést jelenítünk meg, akkor elszalaszthatjuk az ünnepek értékesítési befolyását.
Az ünnepek sokak számára izgalmas időszakot jelentenek, autentikus és érzelmes ünnepi szövegírással megmutathatjuk márkánk szórakoztató oldalát is. Próbáljunk meg például ünnepi nyelvezetet szórni egy szöveges hirdetésbe, vagy cseréljük le a márkaszíneket ünnepi színekre egy vizuális hirdetésben. Bárhogyan is döntünk a szezon megünneplése mellett, az biztos, hogy jó fogadtatásra talál az ünnepi közönségtől.
Összegzés
Összefoglalva, íme tippjeink, amelyekkel ezeket a PPC hibákat marketing győzelemmé változtathatjuk:
- Csak szükség esetén emeljük meg ajánlatainkat és költségkeretét.
- Futtassunk többcsatornás PPC hirdetési stratégiát.
- Tegyük mobilbaráttá ünnepi PPC kampányainkat
- Ne próbáljunk ki semmi újat, amiben nem vagyunk 100%-ig magabiztosak.
- Ellenőrizzük a céloldalakat, hogy nem találunk-e benne hibákat.
- A szezon kezdete előtt ellenőrizzünk minden lehetséges elutasítást vagy fizetési problémát.
- Használjunk hiteles (és klisémentes!) ünnepi szövegírást.
Forrás: https://www.wordstream.com/blog/ws/2021/11/09/holiday-ppc-mistakes