Aki az utóbbi időben beleásta magát az Adwords világába, az bizonyára halott már az új hirdetésbővítményről, mely a Callout Extensions elnevezést kapta. A magyarul csak Feliratbővítményként emlegetett újdonságot az igazán szemfülesek már valószínűleg kiszúrták fiókjukban, segítségével egyedi és speciális ajánlatainkat tudjuk kiemelni.
A hirdetőknek remek lehetőséget nyújt kiemelni olyan extra szolgáltatásokat, mint például ingyenes szállítás, 7/24 ügyfélszolgálat, exkluzivitás, stb., de azoknak is megváltás lehet, akiknek a karakter limitek miatt fontos információkat kellett kihagyniuk a hirdetési szövegükből.
A hirdetéseink alatt megjelenő Callout Extensions párosítható további hirdetésbővítményekkel is, így például remek kiegészítője lehet a véleménybővítménynek is. A feliratbővítmény segítségével (a Google ígérete szerint) jelentős növekedést érhetünk el az átkattintási arányban, de a minőségi mutató és az Ad Rank javulásában is szerepet játszhat.
Belsőlink-bővítmény, kattintható linkek nélkül
Ahogy az bizonyára már feltűnt, meglepően sok a hasonlóság a két bővítmény között. A legjelentősebb különbség, hogy a Feliratbővítmények nem kattinthatóak, feladatuk pusztán az információátadásra koncentrálódik.
Előnynek tekinthető viszont, hogy a használatuk során nincs szükségünk külön landoló oldalakra, és a hirdetésszövegek elkészítése során több beállítás is a rendelkezésünkre áll. A feliratok (akárcsak a sitelinkek) kampány és hirdetéscsoport szinten is beállíthatóak anélkül, hogy új hirdetést kellene létrehoznunk, így az adatok megmaradnak azok szerkesztését követően is.
A különbségeket illetően: egy másik fontos eltérés a Belsőlink-bővítményekkel szemben, hogy a callout-ok használata fiókszinten is beállítható.
A hirdetők egyébként desktopra és mobilra is testre szabhatják a feliratbővítményeiket, továbbá beállíthatják azt is, hogy a hét mely napján, valamint a nap mely részében kívánják őket megjeleníteni. Akárcsak a belsőlink-bővítményeknél, a callouts esetében is a karakter limit 25, és a rendszer egy időben maximum 4 darabot képes megjeleníteni.
A bővítmény sikerességét a szokásos helyen, a Hirdetésbővítmények fülön ellenőrizhetjük, ahol kiderül, hogy hirdetéseinkre hány kattintás érkezett akkor, amikor a felirat is megjelent.
Az első lépések
Mielőtt bármibe is belekezdünk fontos tudnivaló: minimum 2 felirat beállítása szükséges ahhoz, hogy a bővítmények megjelenhessenek (bármilyen szinten is vagyunk), de a Google inkább 4 callout beállítását javasolja, hiszen teljes mértékben csak így tudjuk kihasználni a rendelkezésre álló helyet.
Hogy adott időben hány felirat jelenik meg, illetve hogy egyáltalán megjelennek e, abban a Google állítása szerint több minden is szerepet játszik, de a calloutok sorrendje, hossza és teljesítménybeli mutatóik mindenképp meghatározó tényezői lesznek.
Kezdésként gondolkodjunk el azon, hogy melyek azok az extra ajánlatok és szolgáltatások, amelyekkel a versenytársainktól kitűnhetünk, illetve hogyan tudnánk a lehető leghatékonyabban implementálni hirdetéseink szerkezetébe (biztosan nem ugyanazokat hangoztatjuk, amelyekről a sitelinkek is beszélnek?).
Úgy gondolom a hirdetéstesztelési szokások az elkövetkezendő időszakban jelentősen átértékelődnek, hiszen a bővítmény segítségével sokkal gyorsabban és egyszerűbben lehet kísérletezni, hogy mely információ az, amelyre az érdeklődők „ráharapnak”.
Ha korábban már teszteltél egyedi, eladásösztönző ajánlatokat (USP – Pl.: “Ingyenes szállítás”), akkor máris egy lépéssel előrébb vagy, hiszen ezeket a hirdetési szövegekből kivéve feliratbővítményként használhatod, így a hirdetés leírásában új helyek szabadulnak fel, és új szövegeket tesztelhetsz.
A jövőben egészen biztosan rengeteg esettanulmányt fogunk erről még olvasni!