Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google Search Console Link Report nem prioritás a Google számára

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.12.30.

John Muellert a Twitteren kérdezték arról, hogy miért tűnik lassabbnak a Google Search Console-on belül a linkjelentésben szereplő adatok bevitelének folyamata, mint a legtöbb más jelentésé. Röviden összefoglalva John azt mondta, hogy a linkek nem olyan terület, amelyre szerintük a SEO-soknak túl sokat kellene koncentrálniuk, és így a jelentés olyan terület, amelyre a Google szerint “nem szükséges sok erőforrást költeni”.

Johnt megkérdezték: “Egy GSC tulajdon tele van adatokkal, kivéve a “Linkek” részt, 6 nappal a fiók létrehozása után, ez normális? Mind a Domain, mind a Prefix URL fiókok esetében (egy régi weboldal esetében)”. Tehát miért olyan sokkal lassabb a link jelentés, mint a többi jelentés adatainak kitöltése. John adott néhány választ:

(1) “A jelentések különböző részei különböző forrásokat használnak, amelyek különböző gyakorisággal töltődnek fel. Ezért van az, hogy amikor egy új webhelyet adsz hozzá, látsz néhány adatot, de nem sokat, és a következő napokban kezd feltöltődni” – mondta.

(2) “Néha egy-egy ciklus is megszakad, és megvárja a következő futtatást” – tette hozzá John.

(3) “Nem fókuszálunk annyira a linkekre” – mondta John, majd hozzátette: “Nem látom szükségét, hogy sok erőforrást költsünk a linkek jelentésére – ez nem olyasmi, amire azt mondjuk az embereknek, hogy koncentráljanak”.

A Google tehát nem dobja el a linkeket, de a vállalat nem szeretné, ha a szakemberek túl sokat foglalkoznának velük. Egy nemrégiben végzett felmérésünk alapján úgy tűnik, hogy a SEO-sokk manapság sokkal kevésbé koncentrálnak a linkekre. 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet