A Meta bejelentette, hogy 2022. január 19-től négy kategóriában eltávolítja a Facebook Ads közönségcélzási lehetőségeit. Az iparági nyomásra a Facebook anyamárkája, a Meta tartja magát korábbi ígéretéhez, és csökkenti a hirdetők célzási beállításait. Ez egy szélesebb tendenciát is jelez.
Egyrészt a nagyfokú célzási pontosság támogatja az erősen személyre szabott élmények létrehozását, amelyek releváns és értékes felhasználói interakciókat tesznek lehetővé.
Ugyanakkor egyre inkább érzékenyebbé válik, amikor az embereket társadalmi ügyekhez való tartozásuk, egészségi állapotuk vagy demográfiai jellemzőik alapján azonosítják.
Ezt figyelembe véve a Facebook korlátozza a hirdetési lehetőségeket, és a továbbiakban nem teszi lehetővé az ilyen érzékeny paraméterek alapján történő célzást.
Mi változik a Facebook hirdetések célzása terén?
Január 19-től kezdve a Facebook négy fő kategóriában eltávolítja a célzási lehetőségeket, valamint a ritkán használt résszegmenseket.
- Egészségügyi okok (pl. mellrák elleni figyelemfelhívás).
- Szexuális irányultság (pl. LMBT).
- Vallási gyakorlatok és csoportok (pl. katolikus egyház ).
- Politikai meggyőződések, társadalmi kérdések, ügyek, szervezetek vagy személyek (pl. politikai párt vagy politikai jelölt).
A Meta frissítése a közelgő változásokról megemlíti, hogy a kampányok 2022. március végéig mutathatnak hirdetéseket az érintett célcsoportoknak.
Emellett a változások nem terjednek ki teljes mértékben a Meta ökoszisztémára.