Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Mik azok a natív hirdetések és hogyan használd őket?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.01.05.

A natív és a képes hirdetések közötti különbséget könnyebb megmutatni, mint megértetni. De mi most mindkettőre kísérletet teszünk!

Mindenki lát képes hirdetéseket, vagyis banner-eket. Mindenhol felbukkannak, a lap szélén, a lap tetején, a lap közepén… Bármilyen tolakodóak is, felkeltik a figyelmet – pont úgy, ahogy kell. 

Fel tudsz idézni néhány hirdetést, amik az utóbbi időben “eltaláltak”? Ha igen, akkor ezek teszik a dolgukat.

Inkább pull, mint push

A natív hirdetések viszont nem arra valók, hogy megjegyezzék őket. Közvetlenül illeszkednek egy webhely tartalmához, cikknek, belső hivatkozásnak, ajánlott tartalomnak álcázva magukat az oldal végén. Röviden: rejtőzködnek, és nem idegesítik az embereket.

Vegyük az alábbi példát. Meg tudod mondani, hol található a képes hirdetés és hol a natív hirdetés?

Fotó: Femcafe.hu oldala

A képes hirdetések (bannerek) nagyon nyilvánvalóak. A weboldal jobb oldalán található Emag ilyen. És a natív? Az oldal alján, az ajánlott cikkek között található. Észre fogod venni, hogy szinte pontosan úgy van formázva, mint az ajánlott cikkek. Igen, a CEWE fényképes naptáráról szóló az! 

A natív hirdetés úgy néz ki, mint egy cikk (és talán az is). Egy olyan tartalom, amelyet az emberek valóban el akarnak olvasni. Többről van szó, mint egy egyszerű címsorról és szlogenről!

Ezzel együtt a natív hirdetések nem csak olyan helyeken jelennek meg, ahol vannak cikkek. A közösségi médiában is meglehetősen gyakoriak. Egyes közösségimédia-hirdetések nyilvánvalóak, míg másoknál lehet észre sem veszed, hogy hirdetések. Valószínűleg ezek azok, akiket elolvasol!

A natív hirdetések tehát többféle formában kerülhetnek a szemünk elé, de vajon mire használjuk őket?

Márkaismertség vs. konverzió

A natív hirdetések természetükből adódóan más célt érnek el, mint a képes hirdetések, és más okból kell őket beépíteni a stratégiába. 

A képes hirdetések segítenek a márkaismertség növelésében. Azonban nem érnek el túl magas konverziós- vagy elköteleződési eredményeket. Mivel emlékezetesek és felbukkannak bárhol, ahol csak böngészel, használni kell őket, amikor márkát építesz és széles közönséggel szeretnéd megismertetni magad. 

A natív hirdetések azonban árnyaltabbak. Mivel valódi tartalomnak tűnnek, általában magasabb elköteleződési arányt váltanak ki. Főként ha a megfelelő közönség látja. Ha valaki azért jött fel egy webhelyre, hogy elolvasson egy cikket, nagyobb valószínűséggel kattint egy ajánlott cikkre, ha az ugyanolyan vagy hasonló témáról szól, mint amit éppen olvasott. Ezért a natív hirdetések használatakor a cél a kívánt közönség elköteleződése legyen, ne pedig a széles ismertség. A célzáshoz fókuszálj a közönségedre: kik ők, hol böngésznek, milyen termékeket használnak, milyen tartalmat fogyasztanak, és ezeken a helyeken helyezz el natív hirdetéseket. 

Most már tudod

A natív hirdetések és a képes hirdetések is egyaránt fontosak. Különbségeiket azonban fel kell ismerni és ennek megfelelően alakítani őket. Nem számíthatsz arra, hogy a natív hirdetésekkel nagy ismertséget szerzel, ahogyan arra sem, hogy a képes hirdetésekkel milliónyi konverziót érsz el. 

Ha már érted, hogyan használd a natív hirdetéseket, ideje kipróbálni őket!   

Cikkünk forrása: https://www.ppchero.com/native-ads-are-like-display-ads-right/

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet