Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

6 működő Facebook stratégia az ios változását követően

Tartalomjegyzék

Fanni Farkas
2022.01.26.

Sok hirdető a legrosszabbtól tartott, amikor az Apple változásairól szóló híreket nyilvánosságra hozták, okkal. Ha visszaesést tapasztaltál Facebook hirdetési kampányaid teljesítményében, nem vagy egyedül.

Ez azt jelenti, hogy már leáldozóban vannak a Facebook hirdetések? Egyáltalán nem. Mint minden új jelenség esetén, ez is megfigyelés, tanulás és az új világhoz való alkalmazkodás időszaka. Ebben a cikkben 6 olyan stratégiát osztunk meg, amelyekkel drasztikusan javíthatjuk ügyfélkampányaink teljesítményét az iOS14 utáni világban. 

  1. Igazold a vállalkozásod
  2. Állítsd be az összesített eseménykezelést
  3. Tartsd bekapcsolva a célzásbővítést
  4. Célozd újra a videómegtekintéseket
  5. Átgondolt Facebook hirdetések
  6. Állítsd be a külső követést

1. Igazold a vállalkozásod

Amikor igazolod vállalkozásod, a Facebook bekér néhány jogi dokumentumot annak igazolására, hogy vállalkozásod jogszerű. Ez minimálisra csökkenti a jövőbeni hirdetések kitiltásának kockázatát – természetesen a Facebook hirdetési irányelveinek betartásával együtt.

Használd a Facebook ellenőrzési utasításait, mivel ezek naprakészek lesznek.

Ha szeretnéd te magad mindent ellenőrizni, akkor az ellenőrzést a következőképpen teheted meg ezt a Business Manageren keresztül:

  1. Lépj a Biztonsági Központba
  1. Válaszd az Ellenőrzés lehetőséget.

A domain ellenőrzése biztosítja, hogy hatékonyan tudd nyomon követni a hirdetéseket. Ez egyszerűen egy kis fájl feltöltésével (a Facebook által biztosított), és hozzáadva a webhely fejlécéhez tudod megtenni. 

Domain igazolása a Facebookon:

  • Nyisd meg a Business Managert, és keresd meg a Márkabiztonság > Domainek lehetőséget.
  • Kattints a Hozzáadás gombra, és kövesd az utasításokat.

2. Összesített eseménykezelés beállítása

Be kell állítani az összesített eseménymérést (AEM) a megfelelő mérések érdekében. A Facebook események a teljes csatornára kiterjedő stratégiádon belüli aktivitást jelzik, miközben a felhasználó a CTA-d felé halad. Az események olyanok, mint:

  • Lapnézet
  • Tartalom megtekintése
  • Kosárba helyezés
  • Fizetés kezdeményezése
  • Vásárlás

Korábban korlátlan számú nyomkövetési eseményt lehetett létrehozni egy Facebook hirdetési fiókon belül; most 8 db-ra korlátozták. A legtöbb hirdető kampányonként csak 1-5 eseményt követ, így ez nem jelentős akadály. Ha sok különböző nyomkövetési eseményt használsz, egyszerűen konszolidálja az eseményeket, és ugyanazokat használja a különböző kampányokban.

  1. Nyisd meg az Eseménykezelőt.
  2. Kattints az Összesített esemény mérés fülre.
  3. Kattints az Események kezelése elemre, és válaszd ki (most már ellenőrzött) domainedet.
  4. Kattints az Események kezelése elemre.
  5. Add hozzá a nyomon követni kívánt eseményeket a kampányba.

Az eseményeket prioritás szerint kell felsorolni. Ha a kampányod az értékesítésről szól, győződj meg arról, hogy a vásárlás a legmagasabb prioritás.

Most, hogy a fiók megfelelően felépített, beszéljünk néhány olyan  Facebook-hirdetési lead generálási stratégiáról, amelyek az iOS frissítése utáni kihívások ellenére is beváltak számunkra.

Ha már egy ideje hirdetsz, akkor valószínűleg sikerült eljuttatnod kampányaidat arra a pontra, ahol folyamatosan jó eredményeket ér el. Ismered a közönségedet és a kreatívokat, amelyek működnek, de az iOS frissítés egyik leggyakoribb tapasztalata az, hogy a korábban sikeres Facebook-hirdetési kampányok már nem teljesítenek olyan jól, mint korábban.

  1. Próbáld ki a közönségbővítést

Az iOS14 előtti időszakban a Facebook hirdetéseket az  egyéni érdeklődés alapján céloztunk. Ez a specifikusság felbecsülhetetlen volt, különösen, ha ismertük a közönségét. De ez nem működik olyan jól az új rendszerben.

Például korábban létrehoztunk egy célközönséget, amely egyedi érdeklődést céloz meg. Most sokkal hatékonyabb, ha egy kicsit szélesebbre nyúlunk és kibővítjük a közönséget. 

3. Tartsd bekapcsolva a célzás bővítést

Ahogy fentebb említettük, a közönség érdeklődési körének szélesebb körű figyelembevételével a Facebook algoritmusa többet dolgozik. Tehát az érdeklődési körök egymásra halmozása mellett azt is javasoljuk, hogy a célzásbővítést kapcsold be. 

Az iOS14 egyik különösen trükkös hatása az, hogy nehezebb hatékony egyéni közönségeket, és ezáltal hasonló közönségeket is létrehozni.

4. Célozd újra a videómegtekintéseket

Az iOS 14+ felhasználók 96%-a leiratkozott a követésről. Ennek eredményeként a Facebook webhelyek újracélzási  kampányai nem hoznak olyan eredményeket, mint korábban. Más szóval, tartsd a felhasználókat a Facebookon, mert a követésről való leiratkozás kevésbé valószínű, ha a felhasználó a platformon marad.

Az on-platform videomegtekintés pedig szuperhatékony Facebook hirdetés célzási stratégia lehet még iOS után is.

Az alkalmazáskövetés leiratkozása teljes katasztrófát jelenthet a hirdetők számára, hacsak nem alkalmazkodnak a változásokhoz. A videó elköteleződési kampány pedig csak az egyik módja annak, hogy visszatereld a forgalmat. 

5. Így használd a Facebook hirdetéseket

Egy másik platformon belüli stratégia a potenciális ügyfelek generálására. Azt tapasztaljuk, hogy az érdeklődő hirdetések drasztikusan csökkentik a Facebook leadenkénti költségét, így a kampányok jövedelmezőbbek.

Természetesen továbbra is gyűjteni fog néhány gyenge minőségű potenciális ügyfelet, de ez a megközelítés a potenciális ügyfelek hirdetéseinek alacsonyabb költsége miatt hatással lehet a nyereségre. 

Sok iOS-felhasználó lekerül a radarról, miután leiratkozott a követésről. Tehát míg a külső kattintásokból származó potenciális ügyfelek “felszívódhatnak” az éterben, addig az előbbi hirdetésekből származók nyomon követhetők maradnak. 

TIPP: Használj lead-hirdetéseket és üzenetküldő hirdetéseket, mert különösen hatékonyak az iOS 14 utáni potenciális ügyfelek generálásában.

6. Állíts be külső nyomonkövetést és jelentést

Az iOS14 egyik igazi tragédiája az, hogy negatívan befolyásolta a Facebook azon képességét, hogy az Ads Managerben jelentést készítsen az eredményekről. 

Íme néhány teendő ezzel kapcsolatban:

Használd a Facebook Conversions API-t.

Az eredmények aluljelentésének elkerülése érdekében elengedhetetlen a Facebook Conversions API használatának megkezdése (a pixellel együtt). Az API nem igényel cookie-kat az események nyomon követéséhez, mert közvetlenül csatlakozik a szervere a Facebookhoz.

A CAPI bevezetése a Business Managerben:

  • Nyisd meg az Eseménykezelőt.
  • Válaszd az Események hozzáadása a Konverziók API használatával lehetőséget.

A CAPI használatával a legegyszerűbben a partnerintegrációkon keresztül adhatunk hozzá eseményeket. A Facebook partnerspecifikus utasításokat ad, miután meggyőződött arról, hogy melyik partner üzemelteti webhelyét.

Használj UTM-eket

Sokkal tisztábban tükrözi az eredményeket, ha a teljesítményt UTM-ek és Google Analytics, valamint a Facebook nyomon követése segítségével is mérjük.

3-4 napos puffer

Egy másik ok, amiért a jelentéskészítés most valamivel bonyolultabb, az az, hogy a Facebook jelentéstétele akár három napot is késik, ami azt jelenti, hogy a hirdetéseiből az előző napokban elért konverziók még nem jelennek meg.

Ezt fontos észben tartani. Mindig adj 3-4 napos puffert, hogy a lehető legpontosabb adatokkal rendelkezz.

A valóság az, hogy nincs tökéletes módszer a hirdetések teljesítményének nyomon követésére. Időt kell szánni arra, hogy megtaláld a módszert, amely Nálad működik. 

Mint minden jelentős változás esetében sok a pánik és ellenállás, de a tanulásra nyitottak mindig megtalálják, hogyan győzzék le az akadályokat. 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet