Sok hirdető a legrosszabbtól tartott, amikor az Apple változásairól szóló híreket nyilvánosságra hozták, okkal. Ha visszaesést tapasztaltál Facebook hirdetési kampányaid teljesítményében, nem vagy egyedül.
Ez azt jelenti, hogy már leáldozóban vannak a Facebook hirdetések? Egyáltalán nem. Mint minden új jelenség esetén, ez is megfigyelés, tanulás és az új világhoz való alkalmazkodás időszaka. Ebben a cikkben 6 olyan stratégiát osztunk meg, amelyekkel drasztikusan javíthatjuk ügyfélkampányaink teljesítményét az iOS14 utáni világban.
- Igazold a vállalkozásod
- Állítsd be az összesített eseménykezelést
- Tartsd bekapcsolva a célzásbővítést
- Célozd újra a videómegtekintéseket
- Átgondolt Facebook hirdetések
- Állítsd be a külső követést
1. Igazold a vállalkozásod
Amikor igazolod vállalkozásod, a Facebook bekér néhány jogi dokumentumot annak igazolására, hogy vállalkozásod jogszerű. Ez minimálisra csökkenti a jövőbeni hirdetések kitiltásának kockázatát – természetesen a Facebook hirdetési irányelveinek betartásával együtt.
Használd a Facebook ellenőrzési utasításait, mivel ezek naprakészek lesznek.
Ha szeretnéd te magad mindent ellenőrizni, akkor az ellenőrzést a következőképpen teheted meg ezt a Business Manageren keresztül:
- Lépj a Biztonsági Központba
- Válaszd az Ellenőrzés lehetőséget.
A domain ellenőrzése biztosítja, hogy hatékonyan tudd nyomon követni a hirdetéseket. Ez egyszerűen egy kis fájl feltöltésével (a Facebook által biztosított), és hozzáadva a webhely fejlécéhez tudod megtenni.
Domain igazolása a Facebookon:
- Nyisd meg a Business Managert, és keresd meg a Márkabiztonság > Domainek lehetőséget.
- Kattints a Hozzáadás gombra, és kövesd az utasításokat.
2. Összesített eseménykezelés beállítása
Be kell állítani az összesített eseménymérést (AEM) a megfelelő mérések érdekében. A Facebook események a teljes csatornára kiterjedő stratégiádon belüli aktivitást jelzik, miközben a felhasználó a CTA-d felé halad. Az események olyanok, mint:
- Lapnézet
- Tartalom megtekintése
- Kosárba helyezés
- Fizetés kezdeményezése
- Vásárlás
Korábban korlátlan számú nyomkövetési eseményt lehetett létrehozni egy Facebook hirdetési fiókon belül; most 8 db-ra korlátozták. A legtöbb hirdető kampányonként csak 1-5 eseményt követ, így ez nem jelentős akadály. Ha sok különböző nyomkövetési eseményt használsz, egyszerűen konszolidálja az eseményeket, és ugyanazokat használja a különböző kampányokban.
- Nyisd meg az Eseménykezelőt.
- Kattints az Összesített esemény mérés fülre.
- Kattints az Események kezelése elemre, és válaszd ki (most már ellenőrzött) domainedet.
- Kattints az Események kezelése elemre.
- Add hozzá a nyomon követni kívánt eseményeket a kampányba.
Az eseményeket prioritás szerint kell felsorolni. Ha a kampányod az értékesítésről szól, győződj meg arról, hogy a vásárlás a legmagasabb prioritás.
Most, hogy a fiók megfelelően felépített, beszéljünk néhány olyan Facebook-hirdetési lead generálási stratégiáról, amelyek az iOS frissítése utáni kihívások ellenére is beváltak számunkra.
Ha már egy ideje hirdetsz, akkor valószínűleg sikerült eljuttatnod kampányaidat arra a pontra, ahol folyamatosan jó eredményeket ér el. Ismered a közönségedet és a kreatívokat, amelyek működnek, de az iOS frissítés egyik leggyakoribb tapasztalata az, hogy a korábban sikeres Facebook-hirdetési kampányok már nem teljesítenek olyan jól, mint korábban.
- Próbáld ki a közönségbővítést
Az iOS14 előtti időszakban a Facebook hirdetéseket az egyéni érdeklődés alapján céloztunk. Ez a specifikusság felbecsülhetetlen volt, különösen, ha ismertük a közönségét. De ez nem működik olyan jól az új rendszerben.
Például korábban létrehoztunk egy célközönséget, amely egyedi érdeklődést céloz meg. Most sokkal hatékonyabb, ha egy kicsit szélesebbre nyúlunk és kibővítjük a közönséget.
3. Tartsd bekapcsolva a célzás bővítést
Ahogy fentebb említettük, a közönség érdeklődési körének szélesebb körű figyelembevételével a Facebook algoritmusa többet dolgozik. Tehát az érdeklődési körök egymásra halmozása mellett azt is javasoljuk, hogy a célzásbővítést kapcsold be.
Az iOS14 egyik különösen trükkös hatása az, hogy nehezebb hatékony egyéni közönségeket, és ezáltal hasonló közönségeket is létrehozni.
4. Célozd újra a videómegtekintéseket
Az iOS 14+ felhasználók 96%-a leiratkozott a követésről. Ennek eredményeként a Facebook webhelyek újracélzási kampányai nem hoznak olyan eredményeket, mint korábban. Más szóval, tartsd a felhasználókat a Facebookon, mert a követésről való leiratkozás kevésbé valószínű, ha a felhasználó a platformon marad.
Az on-platform videomegtekintés pedig szuperhatékony Facebook hirdetés célzási stratégia lehet még iOS után is.
Az alkalmazáskövetés leiratkozása teljes katasztrófát jelenthet a hirdetők számára, hacsak nem alkalmazkodnak a változásokhoz. A videó elköteleződési kampány pedig csak az egyik módja annak, hogy visszatereld a forgalmat.
5. Így használd a Facebook hirdetéseket
Egy másik platformon belüli stratégia a potenciális ügyfelek generálására. Azt tapasztaljuk, hogy az érdeklődő hirdetések drasztikusan csökkentik a Facebook leadenkénti költségét, így a kampányok jövedelmezőbbek.
Természetesen továbbra is gyűjteni fog néhány gyenge minőségű potenciális ügyfelet, de ez a megközelítés a potenciális ügyfelek hirdetéseinek alacsonyabb költsége miatt hatással lehet a nyereségre.
Sok iOS-felhasználó lekerül a radarról, miután leiratkozott a követésről. Tehát míg a külső kattintásokból származó potenciális ügyfelek “felszívódhatnak” az éterben, addig az előbbi hirdetésekből származók nyomon követhetők maradnak.
TIPP: Használj lead-hirdetéseket és üzenetküldő hirdetéseket, mert különösen hatékonyak az iOS 14 utáni potenciális ügyfelek generálásában.
6. Állíts be külső nyomonkövetést és jelentést
Az iOS14 egyik igazi tragédiája az, hogy negatívan befolyásolta a Facebook azon képességét, hogy az Ads Managerben jelentést készítsen az eredményekről.
Íme néhány teendő ezzel kapcsolatban:
Használd a Facebook Conversions API-t.
Az eredmények aluljelentésének elkerülése érdekében elengedhetetlen a Facebook Conversions API használatának megkezdése (a pixellel együtt). Az API nem igényel cookie-kat az események nyomon követéséhez, mert közvetlenül csatlakozik a szervere a Facebookhoz.
A CAPI bevezetése a Business Managerben:
- Nyisd meg az Eseménykezelőt.
- Válaszd az Események hozzáadása a Konverziók API használatával lehetőséget.
A CAPI használatával a legegyszerűbben a partnerintegrációkon keresztül adhatunk hozzá eseményeket. A Facebook partnerspecifikus utasításokat ad, miután meggyőződött arról, hogy melyik partner üzemelteti webhelyét.
Használj UTM-eket
Sokkal tisztábban tükrözi az eredményeket, ha a teljesítményt UTM-ek és Google Analytics, valamint a Facebook nyomon követése segítségével is mérjük.
3-4 napos puffer
Egy másik ok, amiért a jelentéskészítés most valamivel bonyolultabb, az az, hogy a Facebook jelentéstétele akár három napot is késik, ami azt jelenti, hogy a hirdetéseiből az előző napokban elért konverziók még nem jelennek meg.
Ezt fontos észben tartani. Mindig adj 3-4 napos puffert, hogy a lehető legpontosabb adatokkal rendelkezz.
A valóság az, hogy nincs tökéletes módszer a hirdetések teljesítményének nyomon követésére. Időt kell szánni arra, hogy megtaláld a módszert, amely Nálad működik.
Mint minden jelentős változás esetében sok a pánik és ellenállás, de a tanulásra nyitottak mindig megtalálják, hogyan győzzék le az akadályokat.