Tudtad, hogy egy felmérés szerint 2021 harmadik negyedévében csaknem a világ népességének negyede elérhető volt a Facebookon? Ez közel 1,93 milliárd napi felhasználót jelent. Hihetetlen, ugye? Éppen ezért a vállalkozásod esetében a Facebook csatornán történő megjelenés ideális lehetőség arra, hogy a világgal megismertesd termékeidet vagy szolgáltatásaidat.
Ehhez azonban fontos, hogy a közösségi felületet vonzóvá tedd a látogató és a követőbázis számára, hiszen sok esetben ezen a felületen keresztül működtethető a vállalkozásod, erről a közösségi oldalról terelhetsz látogatót/vásárlót a webhelyedre.
Ezeket a szempontokat figyelembe véve, a közösségi stratégiád egyik fontos eleme kell legyen az üzleti közösségi oldalak optimalizálása.
Te mikor ellenőrizted utoljára a Facebook oldalad beállításait? Teljes mértékben kihasználod a Facebook által kínált lehetőségeket?
Ebben a cikkben top 5 #tippet mutatunk, ami segít az üzelti oldalad 2022-es évre történő felkészítésében.
#1 Optimalizáld a Facebook oldal elrendezését, lapjait és alkalmazásait
Formáld saját vállalkozásod igényeire a Facebook oldalad megjelenését és működését, hiszen rengeteg beállítási lehetőség és funkció közül választhatsz. A megfelelő beállítások segítségével segítheted a követőidet és a potenciális ügyfeleket, hogy még több értékes információt kapjanak vállalkozásod jelenlétéből.
Az elrendezés kiválasztásához vagy az egyes beállítások módosításához nyisd meg az oldal beállításait és kattints a sablonok és lapfülek lehetőségre. Ezek után kiválaszthatod az előre elkészített Facebook sablonok közül, hogy vállalkozásod profiljára melyik illik leginkább: üzleti, szolgáltatás, étterem-kávéház stb.
A sablon kiválasztása után meghatározhatod, hogy milyen lapfülek jelenjenek meg az oldalon. Ezeknek a füleknek a sorrendjét tetszőlegesen átrendezheted, sőt ha szükséges, akkor újakat adhatsz hozzá vagy épp törölheted azt amelyiket nem szeretnéd megjeleníteni.
A lapok beállítása lehetőséget ad, hogy egyéb információkat is közölhess. Leírhatod milyen szolgáltatásokat nyújt a vállalkozásod, eseményeket oszthatsz meg és még számos feladat kezelésére van lehetőség. (feltöltheted a menüt, kiemelheted az átvételi vagy szállítási lehetőséget, időpontfoglalást ütemezhetsz stb).
Ne korlátozódj csak az alkalmazáson belüli funkciókra, hiszen a Facebook számos olyan alkalmazás integrálását teszi lehetővé, amely egy harmadik féltől származik.
#2 Használd ki a Facebook e-kereskedelmi lehetőségeit
Az üzleti Facebook oldal új bevételszerzési lehetőségeket kínál, hiszen az e-kereskedelmi értékesítéstől kezdve az ajándékkártyákon át az online eseményekig a Facebook most minden eddiginél több lehetőséget biztosít arra, hogy pénzt keress a közösségi oldal segítségével.
Link a Facebook bolthoz
Akár van már e-kereskedelmi webhelyed, akár a Facebookon keresztül szeretnél értékesíteni, néhány perc alatt létrehozhatsz egy üzletet. Ehhez lépj a Facebook kereskedelemkezelő oldalra és adj hozzá az oldalhoz egy katalógust. Ezután töltsd fel manuálisan készleted, csatlakoztasd a Facebook-képpontot (Facebook pixel) vagy kapcsold össze egy e-kereskedelmi platformmal.
Miután elkészítettél egy katalógust, létrehozhatsz egy Facebook boltot. Ehhez válaszd ki és kapcsold össze katalógusod azzal a webshoppal, ahol az értékesítést folytatod és ezzel már el is indíthatod az értékesítési folyamatot. A Facebook és az Instagram felülete is több lehetőséget kínál a bevétel növelésére.
Ajándékkártyák felajánlása
Közösséged ajándékkártya vásárlással is támogathatja vállalkozásod melyre a Facebook kétféle lehetőséget kínál az oldaladon keresztül.
Amennyiben ajándékkártyákat árulsz a saját webhelyeden – vagy esetleg egy harmadik fél webhelyén keresztül – akkor lehetőséged van ezek egyszerű reklámozására.
1 – Menj az oldaladra, hozz létre egy bejegyzést és a hozzáadások lehetőségek közül (jobbra található három pont …) válaszd az “Ajándékkártya vásárlás” lehetőséget. Írj egy frappáns szöveget, helyezd el az ajándékkártya URL címét és tölts fel egy képet. Ez a bejegyzés meg fog jelenni a hírfolyamodban.
2 – A Facebook oldalon található műveletgomb segítségével is lehetőség van ajándékkártyák vásárlására. Ehhez mindössze meg kell változtatnod ezt a cselekvésre ösztönző (CTA) gombot úgy, hogy a lehetőségek közül az Ajándékkártya megtekintése lehetőséget választod ki. Illeszd be az URL-t, ahol az ügyfeleid vásárolhatnak. Így minden alkalommal, amikor egy Facebook felhasználó meglátogatja az oldaladat, megjelenik számára a gomb, ami ajándékkártya vásárlásra hívja fel a figyelmét.
+1 tipp – Segítsd az ajándékkártya vásárlás lehetőségét egy story megjelenéssel. Ezzel még inkább a figyelem központjába kerülhetsz.
Fizetős online események bemutatása
Az elmúlt időszak eseményeinek hatására a minimálisra csökkent a személyes rendezvények, előadások lehetősége. Viszont van egy jó hírünk, mivel a Facebook erre is remek lehetőséget kínál, hiszen online eseményeket indíthatsz a Facebook oldaladon keresztül. Egészen a közelmúltig az ingyenes élő közvetítés volt az egyetlen lehetőség, de mostantól már fizetett események létrehozására is lehetőséged van.
Ehhez nyisd meg a Creato Studio-t és válaszd a “Bevételszerzés” lehetőséget. Itt először ellenőrizd, hogy jogosult vagy-e erre a lehetőségre. Ha igen, akkor végezz el minden beállítási folyamatot és hozd létre az első eseményed. Add meg a jegyárat az élő közvetítéshez pedig válaszd a Facebook Live lehetőségét (vagy egy harmadik féltől származó alkalmazást). A résztvevők ezt követően megtekinthetik vagy újranézhetik az eseményt.
#3 Optimalizáld Facebook oldalad tartalmának megjelenését
A social stratégia felépítése, és ezzel együtt a Facebook oldalon megjelent tartalom megtervezése elengedhetetlen a hatékony közösségi jelenlét számára. De hogyan és mit kezdj az általad létrehozott tartalommal? A Facebook új bejegyzések és történetütemezési lehetőségeket kínál. Ennek köszönhetően akár hetekkel vagy hónapokkal előre is létrehozhatsz tartalmakat, amelyeket a tervező (naptár) felületén nyomon tudsz követni. Ezen a felületen láthatod az összes, már időzített posztodat és storydat, amit igény esetén módosítani tudsz, vagy akár egy új időpontot is beállíthatsz a közzétételhez.
A tartalmak előállításához használd a Facebook Business Suite felületét (amennyiben vállalkozásod számára ez elérhető) vagy válaszd a Creator Studio-t. Lehetőséged van szöveges tartalom készítésére, képek vagy videók feltöltésére, linkek elhelyezésére, de akár a vállalkozásod hely adatait is megadhatod. Sőt, amennyiben vállalkozásod Instagram felülettel is rendelkezik és ez összekapcsolásra került a Facebook fiókoddal, akkor a két közösségi oldalt egyszerre kezelheted a Creator Studio, vagy Business Suite felületén keresztül, ami segíti a munkafolyamatok további egyszerűsítését.
Ötleteidet piszkozatként is elmenteheted, hogy majd később visszatérhess hozzájuk és módosíthatod a tartalmat, ha szükséges. Ezek a piszkozatok is megjelennek a tervező (naptár) felületén, így mindig látni fogod mi vár még jóváhagyásra.
Rögzítsd a fontos bejegyzéseket
Megosztottál egy fontos hírt a Facebook oldalodon és nem szeretnéd, hogy ezek az információk “elvesszenek” többi tartalmad között? Szerencsére a Facebook megkönnyíti oldalad számára, hogy a fontos tartalmat a hírfolyamod első posztjaként közöld (azaz rögzítheted a posztot a lap tetején). Ilyen tartalom lehet például: új termék, új akció, új szolgáltatás, gyakran ismételt kérdések, ünnepi menetrend stb.
Ehhez kattints a bejegyzés jobb felső sarkában található három pontra(…) és a legördülő menüből válaszd a “Rögzítés az oldal tetején” lehetőséget. Ne feledd, hogy egyszerre csak egy poszt rögzítésére van lehetőséget, így ha másik posztot választasz, akkor az új poszt automatikusan törli (megszünteti) a régi poszt rögzítését a lap tetején. Bár ez a lehetőség nem új, de a korábbi 7 napos időtartamuk már nem él, így csak akkor szűnik meg egy bejegyzés rögzítése, ha azt feloldod vagy lecseréled.
Teszteld az organikus Facebook bejegyzéseidet
Hiába kezelsz évek óta Facebook oldalakat és hozol létre tartalmakat nem mindig tudhatod, hogy egy adott bejegyzés milyen organikus elérést fog produkálni. Különböző felmérések során kiderült, hogy az organikus elérések évről-évre csökkenő tendenciát mutatnak, ami jelen esetben 5% körül mozog (azaz 100 emberből mindössze 5 ember hírfolyamában jelenik meg az organikus posztod).
Míg az Ads Manager lehetővé teszi különféle fizetett bejegyzések teszetelését, addig a organikus elérésekkel történő kisérletezés csak a közelmúltban élesedett ki.
A teszteléshez nyisd meg a Creator Studio felületét és válaszd az “Eszközök/Bejegyzés tesztelés” lehetőséget. Itt be tudod állítani a különféle bejegyzés típusokat (képes, video, link stb.) majd időzítheted ezeket a bejegyzéseket és meghatározhatod, hogy mennyi ideig legyenek elérhetők a hírfolyamodban. Miután lefutottak a tesztek és láthatóvá váltak a kívánt mutatók (like, hozzászólás, megosztás stb) meg tudod állapítani, hogy milyen tartalomtípus teljesít legjobban és követid milyen bejegyzésekre reagálnak. Ezeket az eredményeket vedd figyelembe a későbbiekben, hogy minél relevánsabb tartalmat tudj megosztani. A Facebook automatikusan kiposztolja a teszten legjobban teljesítő bejegyzést.
#4 Kapcsolattartás a Facebook oldalad közösségével
A követőiddel és a Facebook oldaladra látogatókkal történő kapcsolattartás egyik legfontosabb eszköze a kétirányú kommunikáció. Ehhez használd a különféle üzenetküldési funkciókat, melyek segítségével gyorsan és hatékonyan tudok kezelni a beérkezett üzeneteket. Sőt, amennyiben vállalkozásod Instagram fiókkal is rendelkezik és ez hozzá lett kapcsolva Facebook fiókodhoz, akkor lehetőséged van arra, hogy az Instagram üzeneteket is egy helyen kezeld a Facebook üzenetekkel.
Először nyisd meg a “Beállítás” menüt és csatlakoztasd vállalkozásod Instagram fiókját. Jelöljd be azt a lehetőséget, hogy engedélyezed az Instagram üzeneteket a Facebook beérkező levelei között. Mostantól az összes Facebook és Instagram üzeneted egy postafiókban láthatod és kezelheted.
Ezután kattints az “Automatikus válaszok” lehetőségre és kezd el a válaszok konfigurálását, hiszen ez a legjobb időmegtakarítási lehetőség.
Azonnali válasz – Szeretnéd megkönnyíteni és ezzel együtt felgyorsítani a válaszadási sebességet? A beállított azonnali válasz automatikusan és azonnal elküldésre kerül, amint érkezik egy üzenet a vállalkozásod részére. Ebben az üzenetben üdvözölheted a felhasználót és értesítheted, hogy hamarosan válaszolni fogsz a megkeresésre.
Távolléti üzenet – Sok esetben képtelenség és nem is elvárt, hogy 24 órás Facebook ügyfélszolgálat működjön. Ezért bizonyos órákra (pl. munkaidőn kívüli órák, hétvégék, ünnepnapok) választhatod a távolléti üzenet típust a kommunikációra. Ebben értesítheted a látogatót, hogy mikor tudsz leghamarabb válaszolni az üzenetére. Ez jobb ügyfélszolgálati működést nyújthat.
GYIK – Előfordul, hogy vállalkozásod postaládájában több tíz-száz ugyanarra a témára irányuló kérdés érkezik. Válassz ki a leggyakoribb kérdésekből legfeljebb négyet és hozz létre egy kérdéssorozatot (és választ), így gyakorlatilag önkiszolgáló módba helyezheted a válaszokat, mint például:
“Hol található az üzlet? – Az üzlet XY címen található!”
“Tudok az üzletben bankkártyával fizetni? – Az üzletben bankkártyával is lehet fizetni!”
Időpont emlékeztető – Lehet az oldaladon időpontot foglalni? Akkor mindenképp emlékeztesd ügyfeleidet a találkozó dátumára, melyet automatikusan megkapnak.
#5 Optimalizáld Facebook oldalad elköteleződését
Van néhány trükk, aminek segítségével kezdeményezni tudod az oldaladra látogatók elköteleződését. Mégpedig különféle Facebook oldalak követése eddig csak személyes oldalak esetében volt elérhető, de mostantól saját vállalkozásod nevében is követhetsz dedikált hírfolyamokat, ráadásul van néhány nyomós ok, hogy ezt miért érdemes kihasználni ezt a lehetőséget:
Ismeretség növelése – Mutasd be és tedd vonzóvá márkád az új követők és potenciális vásárlók előtt úgy, hogy más vállalkozások releváns tartalmait osztod meg hírfolyamodban. Ha követsz egy oldalt és lájkolod a bejegyzését, akkor az a saját hírfolyamodban is megjelenik majd az adott bejegyzés.
Kapcsolatok építése – Olyan influenszereket követhetsz és oszthatod meg a Facebook tartalmukat, amely jó benyomást és támogatást nyújthat a vállalkozásod számára.
Növelheted közösséged – Most minden eddiginél egyszerűbb a felhasználók számára követni egy oldalt, így akár a Te vállalkozásod oldalát is. Ehhez nem kell mást tenni mint a bejegyzés lenyíló menüjében kiválasztani a követés lehetőségét.(jobb oldal három pont …)
A vállalkozás hírfolyamának megtekintéséhez lépj az követni kívánt oldalra, majd nyisd le a bal oldali hírfolyam elemeket. Válaszd a “Kedvelés az oldal nevében” lehetőséget. Amennyiben több Facebook oldalt is kezelsz, akkor ki kell választanod, hogy ezt az oldalt melyik általad kezelt oldal nevében követed.
Miután hozzáadtál néhány kedvelt oldalt a saját Facebook oldaladhoz, készíteni egy tervet a látott tartalom megosztásához. Például érdemes pár naponta néhány percet arra szánni, hogy lájkolod vagy kommenteled a neked legjobban tetsző tartalmat, ami a saját vállalkozásod hírfolyamában is meg fog jelenni. (ez érvényes az Instagram csatornára is)
Hozz létre egy kérdezz-felelek bejegyzést
A kérdezz-felelek bejegyzés egy új lehetőséget nyújt a Facebook közösségeddel való kapcsolattartáshoz. Segítségével személyesebbé teheted a tartalmaidat és olyan információkhoz juthatsz, amely egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy megtudd mit gondol és mire van szüksége a közösségednek és milyen tartalmak fontosak a követőid számára.
A kérdés-felelet poszt indítása egyszerű. Nyisd meg Facebook oldalát és kattints a Bejegyzés létrehozása gombra. Az “Elhelyezés a bejegyzésben” lehetőségnél válaszd a “Kérdezz-felelek tartása” opciót. Írj egy rövid bevezető üzenetet, állítsa be a bejegyzés színét és adj hozzá egy frappáns feliratot.
Ha a közzététel gombra kattintasz, akkor a felhasználók kérdéseket tehetnek fel, amelyekre válaszolnod kell. A Facebook automatikusan egy halmazba rendezi a válaszaidat, amelyek között a felhasználók böngészhetnek. Bármikor befejezheted a kérdezz-feleleket a bejegyzés jobb felső sarkában található három pontra kattintva. Ellenkező esetben a kérdések és válaszok 24 óra elteltével automatikusan bezárulnak.
Végső összegzés
Rengeteg olyan új funkció és eszköz érhető el az üzleti Facebook oldalak számára, amelyek révén népszerűsítheted vállalkozásod. Ennek a cikknek a segítségével állítsd be Te is és optimalizáld Facebook közösségi oldalad 2022-re, hogy készen állhass egy eredményes új év kezdetéhez.
Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy a Facebook folyamatosan újabb üzleti eszközöket vezet be, ezért tartsd szem előtt a változásokat és az új funkciókat, hogy mielőbb alkalmazni tudd azokat. Szeretnél még további hasznos tanácsokkal gazdagodni az online marketing világából? Látogass el Klikkmánia Tudástár oldalunkra, ahol letölthető dokumentumokkal és a korábbi webinárok felvételeivel segítünk abban, hogy vállalkozásod online megjelenése a legoptimálisabb legyen. Illetve csatlakozz SEOmánia Facebook csoportunkhoz, ahol 15+éves tapasztalattal rendelkező kollégáink segítenek eligazodni keresőmarketing témában.