A Google bemutatta új felhasználói privacy és célzási megoldását: a Topics API-t, ami a sokat kritizált FLoC-ot váltja fel.
A hír kisebb meglepetés, miután 2021 elejétől a Google a 3rd party cookie kivezetésére készíti fel a piaci szereplőket.
Mi az a FLoC?
FLoC = Federated Learning of Cohorts-ot 2021 márciusában vezette be a Google egy privacy sandbox kezdeményezésként, ami az érdeklődés alapú célzás engedélyezését tette lehetővé a böngészők számára.
Az egyéni célzást a kohort csoportképzés váltotta volna fel legkésőbb 2023-ban, amikorra a Google Chromeból kivezetésre kerülnek a 3rd-party cookie-k.
Az új TOPICS API
Úgy tűnik, hogy a Google komolyan vette a hirdetők felől érkező visszajelzéseket.
A Topics API a Google új privacy sandbox megoldása az érdeklődés-alapú hirdetések megjelenítésére.
A fő különbség abban van, ahogy az érdeklődésre vonatkozó információt gyűjtik.
Az új Topics API-ban témakörökre vonatkozóan figyeli a böngészési szokásokat az adott hétre vonatkozóan. Ezeket a témaköröket 3 hétig tárolja, utána törlésre kerülnek.
A Topic-ok a felhasználó készülékén vannak tárolva, így nincs szükség külső szerverekre, a Google-éra sem.
Mi a különbség?
Bár mindkét megoldás a felhasználói érdeklődést teszi középpontba, de máshogyan közelíti
– A Topic minden 3 hétben törlődik a felhasználó készülékéről.
– A FLoC a felhasználókat csoportokba osztotta, ennek nem volt időkorlátja, hogy meddig marad ebben a csoportban.
– A FLOC esetében a Cohort ID célozható volt, míg a Topic esetében nincs ilyen ID, magát a topic-ot osztja meg a hirdetőkkel és weboldalakkal.
– A privacy controlban is van különbség: a felhasználó meg tudja majd nézni, hogy milyen topic kapcsolódik hozzá, kikapcsolhatja bármelyiket külön-külön vagy teljes egészében is.
– az érzékeny témakörök automatikusan kihagyásra kerülnek, mint a szexuális irányultság vagy faji hovatartozás.
Hogyan érinti ez a hirdetőket?
A Google továbbra is halad előre a third party cookie-k 2023-ban történő kivezetése felé. A hirdetőknek ismerniük kell a lehetőségeiket, hogy a startégiájukat érintő kérdésekben megfelelő időben hozhassanak döntéseket.
A remarketing lehetőségek korlátozottsága miatt a hirdetőknek egyre inkább a first-party adatokra támaszkodó hirdetési stratégiát célszerű kialakítaniuk a böngészési tevékenységre való célzás helyett.