Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A PPC kampányokat érintő hirdetési csalások 5 leggyakoribb típusa

Tartalomjegyzék

Árpád Vona
2022.02.11.

A reklám csalások mindenkit érinthetnek, akik a digitális reklám iparban dolgoznak. Egy statisztika alapján a PPC hirdetésekre leadott kattintások 20 %-át kattintási csalások okozzák. Valójában többféle hirdetési csalás létezik, amelyek különösen a PPC hirdetéseket célozzák. Az alábbi cikkünkben azokat foglaljuk össze, hogy a hirdetőknek milyen hirdetési csalásokkal kell tisztában lenni, hogy ha ezek közül bármelyiket is észlelik, akkor időben tudjanak lépni. 

A PPC kampányokat érintő hirdetési csalások 5 típusa

Rossz botok

A botok általában az internetes forgalom 40 %-át teszik ki. Kattintásos csalásokat hajtanak végre azáltal, hogy valódi emberi munkafolyamatokat hajtanak végre a webalkalmazások között és valódi felhasználóként jelennek meg. Vagyis a legtöbb netes látogató nem ember, hanem bot, azaz bizonyos automatizált feladatok elvégzésére készített program. A rossz botok felhasználói adatokat lopnak kétes partnerek számára, vagy a felhasználók gépéről indítanak DDoS-támadásokat, forgalommal terhelik túl a különféle szolgáltatásokat, spamelnek.

A kattintási csalók arra használják a botokat, hogy mesterséges forgalmat generáljanak weboldalakon. Ez a hirdetőknek a leghátrányosabb, mivel ők kattintásszám alapján fizetnek az online reklámokért. A kattintási botokat arra használják, hogy mesterségesen növeljék a hirdetési költségeket anélkül, hogy valódi forgalmat hoznának vissza.

A rossz botok nem csak a PPC költségvetést merítik ki, hanem növelik a PPC kampányok költségeit is, és ezáltal megnehezítik a nyereséges kampányok futtatását. 

Klikk farmok

A kattintási farmok kifinomultsága eltérő, de a koncepció egyszerű. Képzeljünk el egy nagy szobát, tele emberekkel, akik számítógép vagy telefon előtt ülnek. Ezek a dolgozók alacsony összegű fizetés kapnak azért, hogy manuálisan kattintsanak az online PPC hirdetésekre, azzal a szándékkal, hogy növeljék az átkattintási arányt és kimerítsék a PPC hirdetések költségvetését. 

Bár gyakran nem kifinomult műveletekről van szó, a kattintási farmok többnyire olyan országokban működnek, ahol kevés a szabályozás a hirdetési csalásokra, mint például: Kínában, Indiában és a Fülöp szigeteken. 

Adatközponti forgalom

Az adatközpontok és tárhelyszolgáltatók egyaránt hasznos médiumok a csalók számára. Minden szükséges infrastrukturát biztosítanak a csalási sémák futtatásához, mint például a gyors, nagy sávszélességű hálózatok, illetve az anonimitás. 

A csalók az adatközpontokat többnyire úgy fegyverzik fel, hogy proxyként/anonimizáló VPN-ként használják őket a működésük vagy helyük lefedésére, valamint rosszindulatú programok és automatizált szoftverek indítására, ezekről a számítógépekről. Számos csaló műveletre derült fény, amikor a csalók felhőalapú adatközpontokban, több száz szervert használtak a böngészők és emulátorok futtatására, hatalmas mennyiségű mobil és asztali forgalmat generálva. 

Spam

Jelenthet e-mailen keresztül küldött adatot vagy keresőmotorok megvezetése céljából weboldalakra feltöltött kéretlen tartalmat. Egészen biztosan kaptunk már olyan leveleket, amelyeket számunkra ismeretlen címről küldtek és tartalmukban kedvezményes árú termék vásárlására, vagy egy ismeretlen weboldal látogatására ösztönöztek. Amellett, hogy ezek a levelek nagyon bosszantóak tudnak lenni, még akár akár az adathalászok áldozataivá is válhatunk. 

Mindig figyeljünk a gyanús e-mailekre és ne töltsünk le csatolmányokat. Segítsük levelező rendszerünket a spam emailek jelölésével, hogy minél hatékonyabban tudjon szűrni, a weboldalakon pedig használjunk űrlapvédelmet. 

Geomasking

A geomaszkolás egy hirdetéscsalási technika, amellyel a csalók elrejthetik az általuk generált kattintások helyét. A hirdetők gyakran többet vagy kevesebbet költenek PPC kampányokra a lokáció alapján (ez attól függ, hogy mely helyszíneket tartják értékesebbnek).

A csalók meghamisítják az IP-címeket, hogy rávegyék a hirdetőket arra, hogy azt gondolják a kattintások értékesebbek. A csalók elrejtik a helyüket is, hogy az általuk végrehajtott csalásokat, ne lehessen a helyük alapján azonosítani. 

Jelek, amelyek arra utalhatnak, hogy a PPC kampányaink hirdetési csalás áldozatává estek

A hirdetők általában akkor futhatnak bele hirdetési csalásokba, ha az alábbi dolgokat figyelmen kívül hagyják:

  • Nagy kiugrások a PPC hirdetésekre leadott kattintási számokban
  • Alacsony konverziós arány, azonban a kattintási számok nagyon magasak 
  • Szokatlan helyekről vagy földrajzi területekről érkező forgalom
  • Az oldalmegtekintések számának csökkenése, a magas kattintási számok ellenére 
  • Magas visszafordulási arány, a magas kattintási számok ellenére 

A hirdetők általában az alábbi módszerek egyikét használják, hogy megakadályozzák a kattintási csalásokat:

  • A Google Ads használatával blokkolják az érvénytelen tevékenységeket a rossz botoktól, kattintási farmoktól és a hirdetési csalás egyéb formáitól. A Google letilthatja az IP-címeket az érvénytelen kattintásérzékelő szűrő használatával, de a hirdetők még mindig tapasztalhatnak csaló tevékenységet. 
  • A PPC platformokra támaszkodva figyeljük a kampányokat, hirdetési csalás szempontjából, valamint feketelistára helyezünk bizonyos IP címeket.

Mindkét módszer azonban nagyrészt manuális és a harmadik felekre támaszkodik a kattintási csalás megakadályozása érdekében. 

Azon hirdetők számára, akik komolyan gondolják kampányuk védelmét, nekik az olyan szervezeteket ajánlunk, akik kimondottan erre a területre specializálódtak. 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet