A marketinges körökben rendre előkerül a kérdés: érdemes ingyenes tartalmakat készíteni? A vállalkozások elsődleges célja a profitszerzés. Ezt az alapelvetést szem előtt tartva könnyen logikussá válik a következő érv az ingyenes tartalmakkal szemben. Sokak szerint ha ingyenes tartalmakat készítünk, akkor elvesszük annak a lehetőségét, hogy a tudásunkat pénzért cserébe kínáljuk és ebből további bevételt realizáljunk. A gondolatmenet logikusnak tűnhet, ugyanakkor a XXI. század rohamosan változó értékesítési trendjei mellett ez a felvetés kissé ódivatúnak tűnik.
Vizsgáljuk meg a kérdést másképp: hogyan növelhetjük az ingyenes tartalmakkal az érdeklődők és a későbbi vevők számát? Milyen előnyünk származhat abból, ha a meglévő tudásunkat díjmentesen elérhetővé tesszük?
Amikor tartalmakat jelenítünk meg célközönségünknek, akkor edukálhatunk, bizalmat ébreszthetünk és a releváns tartalmakkal megágyazhatunk a már fizetős tartalmak, szolgáltatások értékesítésének. Az informatív tartalmak és témák gyártása támogatja a későbbi értékesítést. A potenciális ügyfelek ily módon való kiszolgálása számos előnnyel jár.
Az inbound marketing stratégiát alkalmazva már a korábban említett ellenérvek nem tűnnek igaznak. Pont ellenkezőleg: egy jól megtervezett stratégiával versenyelőnyre és további ügyfelekre tehetünk szert. Az inbound marketing lényege, hogy hasznos és releváns tartalmakkal hívjuk fel magunkra a figyelmet, amelyek segítségével kapcsolatokat építhetünk ki, az érdeklődők pedig megoldást találhatnak a meglévő problémáikra.
Az ingyenes tartalom bizalmat épít
Legyen szó blogcikkekről, e-bookokról, webináriumokról vagy videókról a díjmentes tartalmak készítése és megosztása hozzájárul a hitelesség és a márka iránti bizalom növeléséhez.
Ha ingyenes tartalmakból is sok hasznos információt kaptam, akkor még ennél is értékesebb lehet a fizetős – gondolhatják a látogatók. Az általunk létrehozott tartalom új információt is ad, akkor kevesebb további ösztönzés (pl. reklám) kellhet a fizetős tartalmak értékesítéséhez.
Az ingyenes tartalom potenciális ügyfelekhez segít
Amennyiben az érdeklődők és a meglévő ügyfelek értéket kapnak, akkor azt bátran megosztják ismerőseikkel. Nem is kell különösebben magyarázni, hogy ez miért rendkívül hasznos a tartalomgyártó számára: további elérési lehetőség ingyen és még a márkaismertség is nő. Az emberek jobban megbíznak az olyan ajánlásokban, amiket ismerőstől kaptak, hiszen az ajánló pozitív tapasztalatai által hitelesebb a bemutatás. Az elégedett ügyfél a legjobb reklám, ebben az esetben pedig az elégedett olvasó vagy néző, aki ügyfél lett.
Az organikus forgalom növelése
Hasznos cikkek, esettanulmányok, edukatív anyagok megosztása forgalmat terel a honlapra. A SEO szempontból jól megírt szövegekkel növelhető az organikus forgalom: kiemelten fontos például, hogy megfelelő kulcsszavakat szerepeltessünk a szövegekben, így növelhetjük az elérést. A tartalmak megoszthatóak a közösségi médiában is és az elkészített írások olvasottságát hirdetésekkel is növelhetjük.
Minőségi leadek szerzése
Minél többen olvassák az ingyenes tartalmakat a potenciális ügyfelek közül, annál informáltabbak lesznek, így pedig megkönnyíthetjük és lerövidíthetjük az értékesítési folyamatot. Pozitív hatással van a leadek minőségére, ha a jövőbeli ügyfelek önként veszik fel a kapcsolatot a kiválasztott céggel: könnyebb egy olyan érdeklődőnek értékesíteni, akinek konkrét elképzelése van arról, hogy milyen szolgáltatásra, termékre van szüksége.
Ingyenes tartalom = boldog ügyfelek
A tartalomgyártás segítségével hatékonyan edukálhatunk, ezáltal az ügyfeleknek reális elvárásaik lesznek azzal kapcsolatban, hogy milyen problémára tudunk megoldást kínálni. Csökkenthetjük a lemorzsolódást és tájékozott ügyfélkörre tehetünk szert.
A sikeres és hosszútávú együttműködés alapja – a bizalom és a megfelelő kommunikáció mellett – a reális célok, elvárások meghatározása, hiszen így senkit nem ér meglepetés a későbbiekben.
Manapság egyre több ingyenesen elérhető “tudást” fedezhetünk fel a világhálón. Ez nem véletlen. A legnagyobb cégek, legsikeresebb értékesítők is rájöttek arra, hogy a jól tájékozott látogatókból később elégedett ügyfelek, vevők válhatnak.
A cikk alapjául a következő írás szolgált: 5 Benefits of Educating Prospects With Free Content