Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

PERFORMANCE MAX – ESETTANULMÁNY profession.hu

Tartalomjegyzék

Viktor Tóth
2022.03.09.

A Profession.hu álláshirdetői portál számára B2C fronton a jelentkezők számának növelése volt a cél költséghatékony módon. Büszkék vagyunk arra, hogy kampányaink sikerének köszönhetően nagyon pozitív hatást értünk el abban, hogy több tízezer ember megtalálja a számára legmegfelelőbb állást a COVID 19 idején is. Az alábbi esettanulmányban szeretnénk rávilágítani arra, hogy milyen tapasztalatokat szereztünk és milyen eredményeket értünk el  Perfomance Max kampányok bevezetésével.  

Miért próbáltuk ki ezt a kampánytípust? 

A Performance Max  kampánytípus kipróbálása és hatékony adaptációja elsők között történt Magyarországon, az ügyfél igényekhez igazítva. A fiók komplex, jól működő struktúrájába kiválóan illeszkedett ez a kampánytípus, ugyanis egy könnyen menedzselhető, jól szegmentált kampányról van szó, amely változatos üzenetekkel szólítja meg a felhasználót a megfelelő helyen, a megfelelő időben. A kampány indítása során nagy hangsúlyt fektettünk a tervezésre, amely érintette a struktúrát, célközönséget, méréseket, de leginkább a kreatívokat.

Mivel a pandémiás időszakban Magyarországon is sokan változtattak munkahelyet, sok esetben akár szakmát, iparágat is váltottak, ügyfelünk célja az volt, hogy a lehető legtöbb álláskeresőt érjük el a hirdetésekkel. A Perfomance Max kampánytípus ebben remek segítségnek bizonyult, hiszen ugyanazzal az üzenettel több felületen is egyszerre tudunk megjelenni a releváns álláskeresők számára. 

Tervezés, minden újdonság bevezetésének alapköve

Azt tapasztaltuk, hogy érdemes a Google Ads eszközeire támaszkodni, ezért  a tervezésnél  a Kulsszótervezőt, a Teljesítménytervezőt és az Eléréstervezőt is igénybe vettük. Elsőként azt vizsgáltuk, hogy mely területeken nem fedjük le teljes mértékben a Profession.hu-n található  állásajánlatokat. Az ügyféltől is folyamatosan érkezett input arra vonatkozóan, hogy mely kategóriák kerüljenek fókuszba.  

Az adatelemzés kiemelten fontos volt a kampányok tervezése előtt. Hasznosnak bizonyult számunkra, hogy tesztkeretekkel indultunk és türelmesen kivártuk a kampányok tanulási fázisát. Mivel induláskor egy béta eszközről volt szó, így fokozatosan bővítettünk a költéseket és a célzásokat tekintve is.  

A profession.hu álláskereső oldal 

Milyen kulcs mutatókat vettünk figyelembe?

Ügyfelünk számára az elsődleges KPI az egy álláshirdetésre jutó jelentkezők száma. Ezt követi a kampányaink struktúrája is, ahol a különböző fő, illetve alkategóriák szerint csoportosítjuk az állásajánlatokat. A fentebbi mutatókból képzett arányszámot sokkal könnyebb elérnünk, mióta Performance Max kampányt használunk, ebben az automatikus ajánlattételi stratégiák és a közönségjelek által optimalizált licitálás van a legnagyobb segítségünkre. 

A kampány bevezetése

A B2C Performancia és app stratégia szempontjából volt fontos a kampányok beindítása. Eddig egyes kategória állásokat dedikált search kampányokkal, smart display feed alapú kampányokkal, valamint dinamikus remarketinggel erősítettük. Augusztusban a performance max kampány típus megjelenése Magyarországon újabb eszközt adott a kezünkbe, amelyet mihamarabb szerettünk volna kipróbálni. Célunk az volt, hogy egy minden platformon átívelő kampánytípust tudjunk futtatni, amellyel további jelentkezéseket tudunk szállítani elsődlegesen a search kampányok kiegészítéseként. Kezdetben 2 kategóriát választottunk: egy nagyobbat, amelyben rengeteg pozíció megtalálható és egy kisebb, kiemelt kategóriát, ahol nehezebb elérni a felhasználókat a specifikusabb keresési szokások miatt. Az alacsony teszt büdzséből nagyon szép eredmények jöttek, a CPA pedig kifejezetten alacsony volt, fiók átlag alatti. Éppen ezért a budgetet elkezdtük felskálázni, illetve új kategóriák is tesztelésre kerültek. 

A számok, amelyek minket is megleptek

Azóta már generikus Performance Max kampányok is futnak, amelyek decemberben már 25%-al alacsonyabb CPA-val hozták a jelentkezéseket, mint a keresési kampányok. 

A kategória Performance max kampányok pedig 6,7x annyi jelentkezést hoztak, mint a kategória keresési kampányok.  A Performance Max kampányok az elmúlt 3 hónapban az összes jelentkezés 43%-át hozzák, így kijelenthető, hogy nekünk abszolút  bevált ez a kampánytípus. Azt látjuk, hogy a kiemelten magas számú konverzió nagyon sokat segít az AI-nak a tanulásban.

Tranzakciók száma az elmúlt 3 hónapban 

A legutóbbi 3 hónapban folyamatosan nőtt a tranzakciók száma, miközben a tranzakciók száma 34%-al nőtt februárra decemberhez képest a CPA  59,8%-al csökkent. Összességében tehát nagyon elégedettek lehetünk az elért eredményekkel!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet