Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Facebook eltávolít néhány célzási lehetőséget és nagyobb kontrollt ad

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.03.10.

2022 január óta a Facebook fokozatosan távolítja el az érzékeny adatokra vonatkozó célzási lehetőségeket. Ilyenek:

–   Egészségügyi információk (rákkal kapcsolatos felvilágosító tartalmak, Diabétesz világnap, kemoterápia stb.)

–   Szexuális orientáció

–   Vallásgyakorlással kapcsolatos információk

–   Politikai, társadalmi meggyőződésre utaló információk

Ezek eddig sem a konkrét tulajdonságokra vonatkoztak, hanem a tartalomfogyasztási megfigyeléseken alapultak.

A Facebook azt mondja, ezek nem a hirdetők ellen hozott döntések, hanem a felhasználókat szeretnék az esetleges támadásoktól megvédeni.

Hogyan érheted el a célcsoportodat mostantól?

–   Engagement Custom Audience: az oldallal és a rajta levő tartalmakkal kapcsolatos interakció alapján (pl. videómegtekintés, lead form kitöltés, oldal vagy poszt kedvelése, átkattintás)

–   Lookalike közönségek: az egyedi közönségek hasonmás célközönség alapjául is használhatók.

–   Weboldali egyedi célközönségek, és azok hasonmásai

–   Lokációs célzás

–   Vevői lista feltöltése – ha ehhez rendelkezünk a megfelelő hozzájárulással

Kibővített hirdetési kontroll

A változtatásoktól függetlenül a felhasználók találkozhatnak olyan hirdetésekkel, amik számukra érdektelenek, ezért lehetőségük van arra, hogy megjelöljék, ha egy adott témában kevesebb hirdetést szeretnének látni.

Ilyenek tartalmak például: politika, gyereknevelés, alkohol, kisállatok, szerencsejáték, fogyókúra.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet