2022 január óta a Facebook fokozatosan távolítja el az érzékeny adatokra vonatkozó célzási lehetőségeket. Ilyenek:
– Egészségügyi információk (rákkal kapcsolatos felvilágosító tartalmak, Diabétesz világnap, kemoterápia stb.)
– Szexuális orientáció
– Vallásgyakorlással kapcsolatos információk
– Politikai, társadalmi meggyőződésre utaló információk
Ezek eddig sem a konkrét tulajdonságokra vonatkoztak, hanem a tartalomfogyasztási megfigyeléseken alapultak.
A Facebook azt mondja, ezek nem a hirdetők ellen hozott döntések, hanem a felhasználókat szeretnék az esetleges támadásoktól megvédeni.
Hogyan érheted el a célcsoportodat mostantól?
– Engagement Custom Audience: az oldallal és a rajta levő tartalmakkal kapcsolatos interakció alapján (pl. videómegtekintés, lead form kitöltés, oldal vagy poszt kedvelése, átkattintás)
– Lookalike közönségek: az egyedi közönségek hasonmás célközönség alapjául is használhatók.
– Weboldali egyedi célközönségek, és azok hasonmásai
– Lokációs célzás
– Vevői lista feltöltése – ha ehhez rendelkezünk a megfelelő hozzájárulással
Kibővített hirdetési kontroll
A változtatásoktól függetlenül a felhasználók találkozhatnak olyan hirdetésekkel, amik számukra érdektelenek, ezért lehetőségük van arra, hogy megjelöljék, ha egy adott témában kevesebb hirdetést szeretnének látni.
Ilyenek tartalmak például: politika, gyereknevelés, alkohol, kisállatok, szerencsejáték, fogyókúra.