A YouTube Search Insights e hónap végére minden alkotó és márka számára elérhetővé válik – jelentette be a cég.
Az eszköz adatokat jelenít meg a teljes YouTube-on végzett keresések, valamint csak a nézők keresései alapján. Van egy tartalomhiány-szűrő is, amely megmutatja azokat a kereséseket, amelyeknél a keresők nem találtak videót. Ezek a keresési mennyiség szerint vannak csoportosítva (magas, közepes és alacsony). Az eszköz (YouTube Studio) az Analytics elemre kattintva, a keresési statisztikák a Kutatás lapon lesznek elérhetők. Mivel azonban ez csak április végén indul el teljesen, előfordulhat, hogy még nem látjuk, nem hibát jelent ez a rendszerben.
Az eszköz által szolgáltatott adatok csak az elmúlt 28 nap összesített adatait szolgáltatja, egyelőre az Egyesült Államokból, az Egyesült Királyságból, Kanadából, Ausztráliából és Indiából származó angol nyelvű keresési kifejezésekre vonatkozóan. A vállalat azt tervezi, hogy ezt a lehető leghamarabb több nyelven és régióban is bevezeti, kiterjeszti azt.