A Google irányelveit mindig érdemes betartani, de különösen figyelni kell erre, ha már történt a fiókban figyelmeztetés, illetve a következő termékek/szolgáltatások esetén:
– tisztességtelen magatartás támogatása
– jóvá nem hagyott anyagok
– lőfegyver, és alkatrészei
– robbanóanyagok, egyéb fegyverek
– dohánytermékek
Ha sorozatosan nem tartjuk be a hirdetési irányelveket, a fiók felfüggesztését kockáztatjuk vele.
Hogyan működik a pontrendszer?
– Figyelmeztetés: e-mailben küldik a szabálytalanságról, fellebbezhetünk ellene.
– 1. figyelemfelhívás: ha az e-mail figyelmeztetést követően nem változtatunk 3 napra zárolják a fiókot.
– 2. figyelemfelhívás: 90 napon belüli ismételt irányelvsértés esetén kapjuk (ugyanarra az irányelvre vonatkozóan), 7 napra zárolják a Google Ads fiókot.
– 3. figyelemfelhívás: a 2. figyelemfelhívás után 90 napon belüli újabb irányelvsértés végleges felfüggesztést eredményez.
Az ideiglenesen zárolt állapotban lévő fiókok nem futtathatnak hirdetéseket. A hirdetők azonban továbbra is hozzáférhetnek a fiókokhoz és a kapcsolódó jelentésekhez.
Fellebbezés hiányában a fiók zárolva marad.
Ha a fellebbezés eredményes, akkor törlődik a figyelemfelhívás, és azonnal feloldásra kerül a fiók.
Teendők figyelemfelhívás esetén:
– Ki kell javítani a hibát.
– Be kell küldeni a tudomásulvételi űrlapot, melyben elismerjük az irányelv megsértését.
– Szigorúan tilos további fiókokat létrehozni és ezzel megkísérelni megkerülni a Google irányelveit, ezek a fiók(ok) felfüggesztéséhez vezethetnek.