Az elmúlt évben a Google bejelentései meglehetősen sűrűn érkeztek, mivel a digitális keresőóriás számos változtatást hajtott végre hirdetési platformján, a Google Ads-en. A vállalat idén sem tétlenkedik, nagy hangsúlyt fektet az innovációra. A technológia gyors fejlődése, különösen a mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás (ML) területén, a marketing és a hirdetések izgalmas új korszakát is jelentik.
A 2022-es Google Marketing Live konferencián további fejlesztésekről értesült a világ. Főként a vásárlásösztönzés volt fókuszban az ismertető során. Ismerjük meg a friss bejelentéseket, és nézzük meg, milyen változások várnak a Google Ads-ben hirdetőkre!
Kampánytípusok
Performance Max
Mivel mi is performancia fókuszú ügynökség vagyunk, így kiemelt figyelemmel kísérjük, a PMAX kampányok fejlesztéseit. Ismét több újdonsággal is találkozhattunk, nézzük meg, melyek ezek!
- Több eszköz a kísérletezéshez: például A/B tesztek, hogy lássuk, hogyan növeli a Performance Max a konverziókat.
- Kibővített kampánykezelési támogatás a Search Ads 360-ban és a Google Ads mobilalkalmazásban.
- Üzletértékesítési célok támogatása: az üzleten belüli eladások optimalizálásához, az üzletlátogatások és a helyi akciók mellett.
- A kívánt hatás maximalizálása a meghatározott időszakra szóló akciós kampányokkal, hogy segíthesd az üzleten belüli célok elérését szezonális események során.
- Új statisztikák és magyarázatok, beleértve az attribúciós, közönség- és aukciós betekintést, hogy tudd, mi mozgatja a teljesítményt.
- Optimalizálási pontszám és ajánlások: így láthatod, hogyan javíthatod a kampányod minőségi pontszámát
- Performance Max for Hotels: Egy másik frissítés, amely 2022 második felében éri el a Performance Max kampányokat, a szállodai hirdetések hozzáadása. A bővítés lehetővé teszi a szállodák számára, hogy a Performance Max segítségével népszerűsítsék az szálláshelyeket a Google összes csatornáján, beleértve a szállás-specifikus lekérdezéseket a keresőben.
Search
- Növelhetjük a hirdetések relevanciáját az adaptív keresési hirdetésekhez automatikusan létrehozott eszközökkel. Még ebben az évben bevezetik az adaptív keresési hirdetésekhez automatikusan létrehozott elemeket angol nyelven, majd más nyelveken is. Ha feliratkozunk, a Google Ads automatikusan létrehozza nekünk az elemeket a céloldalak tartalma és a meglévő hirdetések alapján. A rendszer ezután megjeleníti az automatikusan létrehozott, és a mi általunk megadott elemek legjobban teljesítő kombinációját, hogy hirdetéseink relevánsabbak legyenek.
Shopping
- Több vizuális inspirációt kínálnak a vásárlóknak a Keresésben. Az elmúlt hónapokban a ruházati lekérdezésekhez vizuális találatokat adtak, hogy a vásárlók több terméket és márkát fedezhessenek fel közvetlenül a keresőből. A ruházati vásárlók gazdag vizuális találatokat látnak megbízható márkáktól és kiskereskedőktől, valamint ajánlásokat életmódmagazinokból, blogokból, videós ismertetőkből és még sok más forrrásból.
- A termékek megtalálásának megkönnyítése a vásárlók számára a multisearch révén. A Google alkalmazásban a vásárlók egyidejűleg fényképet készítve és kérdést feltéve is kereshetnek, így könnyebben találnak termékeket akkor is, ha éppen nem jutnának eszükbe a keresett termék leírásához szükséges kulcsszavak.
- Az ügyfelek számára a termékek valós életben való megtekintése az AR segítségével. A 3D és AR funkciókkal a keresőben a márkák növelhetik a vásárlási bizalmat, mivel a vásárlók minden szögből megtapasztalhatják a termékeket, és valós környezetben interakcióba léphetnek velük. Ahhoz, hogy ezeket az élményeket eljuttasd vásárlókhoz, 3D-s tartalmi feedeket tölthetsz fel, vagy frissítheted a meglévő feedjeidet a Manufacturer Centerben.
- Egyszerűsített vásárlási útvonal létrehozása a vásárlók számára. A többlépcsős vásárlási út helyett a vásárlásra kész emberek mostantól közvetlenül a Google-ből a weboldalunkon található fizetési folyamatba léphetnek. Ott a kiválasztott terméket már a kosarukban látják, és a webhelyen bármilyen fizetési móddal fizethetnek. Ezt az élményt kísérleti jelleggel fogják kipróbálni a Google és a YouTube oldalán kiválasztott kereskedőkkel, és amint készen állunk további partnerek bevonására, további információkat fognak megosztani. Itt azért kérdéses az integráció módszertana és ez az izgalmas eszköz egyelőre US. piacon lesz elérhető.
- A Web to App Connect segítségével közvetlenül az alkalmazáshoz irányíthatjuk ügyfeleinket. Ha az ügyfelek már telepítették az alkalmazásodat az eszközükre, akkor a mobilkereső, vásárlási vagy YouTube-hirdetésekből közvetlenül oda küldheted őket, hogy a mélyreható hivatkozással zökkenőmentesebb élményt nyújts. Annak érdekében, hogy megkönnyítsd az ügyfelek releváns alkalmazásoldalakra történő elvezetését, a Web to App Connect segít azonosítani a mélylinkelendő URL-címeket, megbecsülni a mélylinkelés bevételi hatását, és hatékonyan mérni az alkalmazás konverzióit.
- Tekintsd meg a termékek lapot a Google Hirdetésekben, hogy optimalizálhasd a termékajánlatok teljesítményét. Mostantól fiókszinten is elérhető a termékek lap, annak érdekében, hogy könnyen kiszűrhetőek legyenek az inaktív ajánlatok a standard Shopping kampányokban és hamarosan a Performance Max kampányokban is. Még ebben az évben lehetőséged lesz arra is, hogy azonosítsd a hiányzó attribútumokkal rendelkező termékeket, lásd, ha a versenytársak erősebb termékajánlatokat mutatnak, mint te, és kiszúrd azokat az ajánlatokat, amelyekben további optimalizálási potenciál van. Ezek a meglátások segítenek majd abban, hogy hatékonyabban javíthasd a kínálat minőségét, és a versenyképesség megőrzése érdekében módosíthasd licitálási stratégiát is.
A keresőben megjelenő, rendkívül vizuális hirdetési élményekkel is isnpirálhatjuk a usereket a vásárlásra. Már említettük, hogy az organikus keresési eredmények egyre vizuálisabbá válnak. Még ebben az évben a hirdetők jogosultak lesznek új, rendkívül vizuális Shopping hirdetések megjelenítésére az amerikai piacon. Ezek egyértelműen hirdetésekként lesznek megjelölve, és az egész oldalon dedikált hirdetési helyeken jelenhetnek meg. Az Egyesült Államokban új módokat is bevezetnek azért, hogy a Shopping hirdetéseken belül több termékképet is megjeleníthessünk, olyan információkkal együtt, mint a termékleírások, értékelések és a termék elérhetősége, anélkül, hogy további lépéseket kellene tenniük a hirdetőknek. Ez is izgalmasnak ígérkezik, és így néz ki a valóságban:
Display
Megjelennek az adaptív vizuális hirdetések új, mobile-first elrendezései. Vadonatúj, mobile-first elrendezés segítségével a hirdetők bemutathatják márkáikat a teljes képernyős álló hirdetéskészletben. Bevezetik továbbá a görgethető hirdetéseket és videókat a termékfeed alapján a vonzóbb vásárlási élmény érdekében. A Google szerint a globális bevezetés az év végére befejeződik.
Youtube Shorts Ads
Azoknál a hirdetőknél, akik jelenleg Video Action-kampányokat és alkalmazáskampányokat futtatnak, a hirdetések automatikusan a Google TikTok versenytársának szánt YouTube Shorts-ban jelennek meg. A videók maximum 1 percesek lehetnek és fontos lesz ezentúl figyelni arra, hogy minél kreatívabban jelenítsük meg a felhasználóknak szánt üzeneteinket, hiszen a Youtube Shorts már több mint 30 milliárd megtekintést ér el naponta. Az év végén a kampányokhoz kapcsolódó termékfeedek is megjelennek a YouTube Shorts-on, így a videohirdetések még inkább fókuszálhatnak a vásárlások ösztönzésére.
Discover Video Ads
A videohirdetők számára nagy előrelépés a Discoverben közvetlenül megjelenő videohirdetések bejelentése. Innentől még fontosabb lesz a kisebb cégek számára is a jó minőségi videók készítése, hiszen már ennél is a kampánytípusnál is versenyhátrányt szenvedhet az, aki nem alkalmaz videókat.
Google Ads és a Display & Video 360
Idén fog élesedni az a fejlesztés, amelynek segítségével közvetlenül a Google Ads és a Display & Video 360 szolgáltatásban is futtathatunk keresési és konverziónövekedési teszteket. A konverziónövekedési tesztekkel mérhetjük a konverziókat a felhasználók és a földrajzi elhelyezkedés alapján, a Keresés növekedési tesztjei pedig mérni tudja YouTube-kampányaink hatását az organikus keresések ösztönzésére a Google-on és a YouTube-on.
Még ebben az évben megkezdik majd az érdeklődésen alapuló hirdetési és remarketingfrissítések világméretű tesztelését a Google Ads és a Display & Video 360 szolgáltatásban. Ezek a tesztek beépítik az új Privacy Sandbox API -kból származó jeleket is.
Mérések, statisztikák
Insights
Az Insights (azaz Statisztika) oldalon személyre szabott trendadatokat kaphatunk. Csak a Google tud ilyen jellegű betekintést nyújtani a naponta látott több milliárd keresés és az általuk minden hirdetési aukciónál elemzett több millió jel alapján. Most három új jelentést mutattak be, amelyek az elkövetkező hónapokban világszerte megjelennek majd:
- A hozzárendelési statisztikák megmutatják, hogyan működnek együtt hirdetéseink a Google felületein – például a Keresésben, a Display Hálózaton és a YouTube-on – a konverziók növelése érdekében.
- A költség statisztikák új lehetőségeket találnak a költségkeret optimalizálására, és megmutatják, hogy a kiadások hogyan viszonyulnak a költség céljainkhoz.
- A belső adatokra vonatkozó közönségstatisztikák megmutatják, hogy mi ügyfélszegmenseink – például az Ügyfélegyezéssel létrehozottak – hogyan javítják a kampány teljesítményét.
Google Tag
Mostanában rengeteg szó esik szakmai körökben a mérések fontosságáról és a változásokról. A következő hetekben a globális webhelycímke helyett a Google Tag fog megjelenni, és új funkciókat kap, amelyek egyszerűbbé teszik a címkézést. A meglévő globális webhelycímke-implementálások továbbra is működni fognak. A soron következő fejlesztések közül az elsőben a hirdetők világszerte használhatják ezt az egyetlen címkét a Google Ads és a Google Analytics szolgáltatásban. Nincs szükség további kódra a címkék kombinálásához, a címkék újra felhasználásához vagy a címkebeállítások kezeléséhez.
Egyéb újdonságok
Loyalty Program
A Google bejelentette, hogy a Performance Max-ot és a termékfeedet használó hirdetőket több hűségprogram-feliratkozás szerzésének lehetőségével ösztönzik a YouTube, a Display, a Search, a Discover, a Gmail és a Maps oldalakon.
Bár ez papíron érdekesen hangzik, a program végrehajtása során sok mindent ki kell majd tisztázni. A termék feedekkel rendelkező hirdetők általában a hirdetésekből származó bevételeket szeretnék elérni, nem pedig a feliratkozásokat.
A részletek egyelőre elég homályosak, de a Google szerint 2022 második felében további frissítések érkeznek. Ezt az eszközt csak az Egyesült Államokra tervezik bevezetni.
CRM integrációk
Ezentúl növelhetjük az eladásokat a potenciális ügyfelek űrlapbővítményeinek fejlesztésével és az új CRM-integrációkkal:
- Fokozott elköteleződés: Több mint 2500 kérdés közül választhatunk az angol nyelvű kampányok potenciális ügyfelek űrlapbővítményeihez. Ha nem találunk olyan kérdést, amelyet fel szeretnénk használni, javasolhatjuk az ezzel való katalógus bővítést. Hamarosan további nyelveket is támogatnak.
- Továbbfejlesztett mérés: A Zapiert integrálják a Google Ads szolgáltatásba, ami lehetővé teszi a plug-and-play integrációt több száz típusú CRM-el. Képesek leszünk megérteni, hogy a potenciális ügyfelek mikor válnak minősítetté és mikor hoznak konverziót, ami javítja majd az ajánlattételi stratégia hatékonyságát és a jövőbeni potenciális ügyfelek minőségét.
- Továbbfejlesztett jelentéskészítés: Az új potenciális ügyfelek magatartása a funnel jelentés segítségével könnyen láthatóvá válik, hogyan jönnek létre a potenciális leadek, és hogyan haladnak a vásárlás felé.
My Ad Center
A Saját hirdetési központ javítani fogja a felhasználói élményt, és elősegíti a vállalkozások virágzását az adatvédelem előtt álló környezetben. A felhasználók hatékony, egyszerűsített vezérlőkkel finomhangolhatják hirdetési élményüket. A hirdetőknek nincs szükségük semmilyen teendőre – a Saját hirdetési központ még ebben az évben elindul, és felváltja a Hirdetésbeállítások és A hirdetésről című részt .
Forrás: Search Engine Journal, Google