Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Útmutató a megfelelő YouTube hirdetési típus kiválasztásához

Tartalomjegyzék

Adrienn Laczkó
2022.07.11.

2021-ben a YouTube magyarországi felhasználói bázisa megközelítőleg 6,91 millió főt tett ki, és 2025-re az előrejelzések szerint eléri a 7 milliót. Ezt a számot nem lehet figyelmen kívül hagyni, a platform óriási kapacitással rendelkezik ahhoz, hogy segítsen a cégeknek és márkáknak új közönséget vonzani és hűséges követőket biztosítani.

Az alábbiakban megmutatjuk, miért érdemes a YouTube-ot digitális marketingstratégiád részévé tenni, milyen célokat tűzhetsz ki a használatával, és kitűzött céljaidhoz mely YouTube hirdetési formátumok a megfelelőek.  

Mi az a YouTube marketing?

A YouTube marketing egy márka/termék/szolgáltatás YouTube-on történő reklámozásának gyakorlata. 

Különféle lehetőségeket érthetünk ezalatt, például:

·   Organikusan terjedő (promóciós) videók készítése

·   Influencerekkel való együttműködés (ebben partner irodánk tud segíteni)

·   Reklám a YouTube platformján

Mi ez utóbbiról, a fizetett hirdetésekről fogunk most beszélni! Tudtad, hogy csak egy évtizede lehetséges hirdetni a YouTube-on?

A YouTube-on való hirdetés előnyei

A YouTube-on való hirdetésnek számos előnye van, de a legfontosabb valójában a legegyszerűbb: az Elérés.

·   Sok embert elérhetünk, rövid időn belül.

·   Viszonylag olcsón – Mert általában csak a megtekintések után fizetünk.

·   Meglehetősen pontosan vele lehet célozni.

·   Remarketingre is alkalmas.

·   Esetenként termékfeeddel is kiegészíthető, vagyis tökéletes vásárlásösztönző.

·   A videós tartalmakat az emberek könnyebben fogyasztják és látványosabb is, mint egy kép, jobban tud a márkáról “mesélni”.

A YouTube-hirdetések típusai

Célunktól függően a YouTube-on különféle hirdetésformátumokat használhatunk. 

·   Átugorható, videóba ágyazott hirdetések

·   Nem átugorható, videóba ágyazott hirdetések

·   Rövid hirdetések

·   Feedben elhelyezett videóhirdetések

·   Fejléc-szalaghirdetések

·   Reszponzív vizuális hirdetések

Kezdjük a céloktól!

Mielőtt elkezdenénk egy YouTube videóhirdetést leforgatni, végig kell gondolnunk, mit szeretnénk elérni vele? Vagyis a formátumnál előrevalóbb kérdés, hogy mi a cél?!

A Google leányaként YouTube hirdetéseket GoogleAds-en keresztül adhatunk fel (akár cél nélkül), vagy az alábbi kampánycélok közül választva: 

·   Értékesítés

·   Potenciális ügyfelek

·   Webhelyforgalom

·   Termék és márka fontolóra vétele 

·   Márkaismertség és elérés

Miután megvan a cél, kiválaszthatjuk a kampány altípusát, amely meghatározza, hogy miként érhetjük el a felhasználókat, hol fusson a kampány, és mely hirdetésformátumokat lehet használni.

Ajánlatos ebben a sorrendben haladni, mert ha azzal kezdjük, hogy leforgatunk egy 30 mp-es spotot, később az a kellemetlen meglepetés érhet bennünket, hogy nem tudjuk a céljainknak megfelelően használni, mert arra pl. egy 6 mp-es spot lenne alkalmas.

1. cél: konverziószám növelése

Az Értékesítések/potenciális ügyfelek/webhelyforgalom kampánycéloknál tulajdonképpen a konverziószám növelése a cél.

Ez a konverzió lehet az online értékesítés, a webhelylátogatás, a potenciális ügyfelek cselekvésre ösztönzése. Ezért is a neve: cselekvésre ösztönző videókampányok

Megjegyzés: A TrueView for Action szó lehet még ismerős, de 2022 elejétől kezdve minden meglévő ilyet automatikusan cselekvésre ösztönző videókampánnyá frissített a Google. 

Mitől jobb az új cselekvésre ösztönző verzió?

·   Az átugorható, videóba ágyazott hirdetések és a feedben elhelyezett hirdetések kombinációját használjuk egy kampányon belül.

·   Konverziófókuszú, több helyen jelenhet meg, hosszabb címsor és leírás adható, sőt bővítményeket is hozzátehetünk.

Persze elvárásai is vannak ennek a kampánytípusnak, a min 10 mp-es videó és az, hogy a konverziókövetés be legyen állítva!

Cselekvésre ösztönző videókampányok formátumai:

Példa: Liluland

Termékfeed-et is lehet hozzáadni, ha van Merchant Centerünk, itt vagy a minden termék, vagy csak bizonyos termékek (min. 4 db) kiválasztása is lehetséges.

2. cél: Termék és márka fontolóra vétele 

Ennél a célnál 2 kampány altípust ajánl a rendszer:

a) szempont befolyásolás vagy

b) hirdetéssorozat

Az a) verzió, a szempont befolyásolás az interakciókat és az elköteleződést ösztönzi. Itt átugorható, videóba ágyazott vagy feedben elhelyezett videóhirdetési formátumok mellett dönthetünk, amelyek opcionálisan releváns termékek megjelenítésével (vagyis termékfeed-del) is bővíthetőek.

A b) verzió történetmesélős video sorozat. Itt meghatározott sorrendben jeleníthetjük meg a hirdetéseket az egyes nézők számára. Termékfeed emellett is megadható.  

Klikkmánia példa: 5 db termékvideót mutattunk be így, egymás után ügyfelünknél: “Ha szerettétek a márka tonerét, próbáljátok ki az arcmaszkot is…és így tovább”

3. cél: márkaismertség és elérés

A kampány altípusai: 

a) Elérésen alapuló videokampány

·   Rövid hirdetés, 

·   átugorható, videóba ágyazott hirdetés, 

·   e kettő kombinációja,

·   vagy nem átugorható videóba ágyazott hirdetés használható. (max 15 mp-es video).

Termékfeed itt is hozzáadható.

b) nem beágyazott (outstream):

Ezek mobileszközre készült videohirdetések, amelyek a YouTube-on kívül, a partnerek webhelyein és alkalmazásain keresztül érik el a potenciális ügyfeleket.

Érdekességük: némítva kezdődnek, a felhasználó egy koppintással feloldhatja ezt, de tovább is görgethet. Azzal növelik a márka ismertségét, hogy több embernek mutatják be a videókat.

Itt olyan, ún vCPM ajánlattétel választható, amelynél akkor kell fizetni, ha vki a videóból lejátszik min 2 mp-et.

c) hirdetéssorozat – Video Sorozat

A már említett történetmesélés. Átugorható, videóba ágyazott vagy rövid hirdetés, vagy a kettő vegyesen is alkalmazható.

Amit ennél a típusnál fontolóra kell venni :

·   Nem állítható be kulcsszavakon, témakörökön vagy elhelyezéseken alapuló célzás, azonban ilyen jellegű kizárások felvehetőek. 

·   Alapértelmezett gyakoriságkorlát: 1 felhasználó 7 napon belül 1x látja a sorozatot. Ez széthúzható 30 napra, de ezt a kampány elmentése után már nem lehet változtatni.

·   Folytatásos videóhirdetési kampányokhoz nem állnak rendelkezésre forgalmi becslések.

·   Egyéni vagy automatikus sorozat, illetve 4 további sablon választható.

A YouTube-hirdetések típusai még egyszer, bővebben

1. Átugorható, videóba ágyazott – skippable in-stream ads

·   Más videók előtt, közben vagy után jelenik meg (pre-roll, mid-roll, post-roll)

·   YouTube-on, Google videopartnerek webhelyein és alkalmazásaiban.

·   5 mp után átugorható, de akkor kell fizetni, ha valaki legalább 30 mp-et megnézett vagy (ha ennél rövidebb) végignézte azt, emiatt a legköltséghatékonyabb megoldás. (CPV ajánlattétel esetén, ez ajánlott)

2. Nem átugorható, videóba ágyazott – non-skippable, in-stream ads

·   Más videók előtt, közben vagy után jelenik meg.

·   YouTube-on, Google videopartnerek webhelyein és alkalmazásaiban.

·   Végig kell nézni, de 15 mp-nél nem lehet hosszabb.

Ebből kifolyólag akkor érdemes használni, ha szeretnénk, hogy nézőink biztosan lássák a teljes üzenetet. 

·   Megjelenítések után fizetünk, cél-CPM ajánlattétel alkalmazható.

3. Hírfolyamban elhelyezett videóhirdetés – in-feed video ads

·   Ha olyan helyeken szeretnénk megjelenni, ahol az emberek új tartalmakat fedeznek fel.

·   Kapcsolódó YouTube videók mellett, YouTube-os keresési eredmények között.

·   Megjelenés: videóból származó indexkép + rövid szöveg 

·   Arra ösztönzik a látogatót, hogy kattintson, nézze meg –  díjfizetés is csak a kattintás utáni megtekintésnél van!

·   Különösen alkalmasak a márka vagy termék figyelembevételének növelésére, valamint az online értékesítések vagy leadek ösztönzésére.

4. Rövid hirdetés – bumper

·   Max 6 mp hosszú.

·   Más videók előtt, közben vagy után jelenik meg.

·   YouTube-on, Google videopartnerek webhelyein és alkalmazásaiban.

·   De nem átugorható, ezért egy rövid, de emlékezetes üzenetet szükséges tartalmaznia.

·   Kombinálva alkalmazható átugorható hirdetéssel is.

·   Megjelenítés után fizetünk, cél-CPM ajánlattétel

5. Nem beágyazott hirdetés – out-stream ads

·   Mobilra, tabletre optimalizált.

·   Célja, hogy költséghatékonyan érjünk el minél több embert.

·   Ez a formátum a YouTube-on kívüli megjelenést rejti magában.

·   Szalaghirdetésben, natív hirdetésben is találkozhatunk velük.

·   vCPM ajánlattétel – azaz 1000 látható megjelenés után fizetünk, de csak ha 2 mp-et megnézett az egyén

6. Fejléc- szalaghirdetés – masthead ads

·   Csak Google értékesítési képviselőn keresztül vehető igénybe! 

·   Akkor ajánlott, ha rövid idő alatt jelentős közönséget szeretnénk elérni, pl. új termék bevezetése esetén. És jelentős büdzsé áll rendelkezésünkre.

·   A YouTube kezdőlapjának a tetején jelenik meg.

·   Testreszabható címsor, leírás, CTA

·   CPM ajánlattétel – azaz 1000 látható megjelenés után fizetünk

7. Reszponzív vizuális hirdetések

·   Ezek a display kampányokban használhatóak 

·   Címsorokat, leírásokat, logot, képeket és + videót adhatunk meg (legjobb a 30 mp körüli, fekvő és álló formátumú)

·   Előnyei: Google automatizálás és optimalizálás. Ha a rendszer arra jut, hogy a videó jobb teljesítményt nyújthat, akkor a képek helyett azt használja.

A megjelenítés helye szerint is csoportosíthatjuk őket

Forrás: YouTube

A YouTube számos különböző hirdetésformátumával tehát megtalálhatjuk azt, amelyik a legjobban megfelel konkrét céljainknak.

Tipp: Ne egyféle formátumban gondolkozzunk, a kampányunk hatásának maximalizálása érdekében bátran keverjük a hirdetési típusokat! Így a célzott közönségből a lehető legtöbb embert érhetjük el a legalacsonyabb áron.

A hatékony videóhirdetésről, bevált gyakorlatokról a YouTube Advertise-on további tippeket, tanácsokat találsz.


Forrás: https://support.google.com/google-ads/answer/2375464

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet