A kereskedők és hirdetők mostantól további információkat és attribútumokat adhatnak hozzá Shopping kampányaikhoz, beleértve a várható szállítási dátumokat is.
Az ünnepi szezon előtt a Google négy új funkciót jelentett be, amelyeket hirdetési kampányainkban és kereskedői hírfolyamainkban alkalmazhatunk.
- Konverziós értékre vonatkozó szabályok a bolti értékesítésekhez és a bolti látogatásokhoz
- Termékspecifikus betekintések
- Deals Content API
- Szállítási és visszaküldési megjegyzések
1. Konverziós értékre vonatkozó szabályok a bolti értékesítésekhez és a bolti látogatásokhoz.
A hirdetők mostantól kampányszinten beállíthatják a bolti látogatások vagy értékesítések alapértelmezett értékeit. A Google szerint az „üzlet nyitva” kifejezésre való keresések száma több mint 400%-kal nő évről évre, ezért a hirdetőknek ezt figyelembe kell venniük.
Annak érdekében, hogy a vásárlók könnyebben megtalálhassák az üzletünket, a Google azt javasolja, hogy a Google-vállalkozásprofilban tartsuk naprakészen az üzlet címét és nyitvatartását.
Ezután növeljük a bolt látogatottságát azáltal, hogy a Performance Max kampányokkal célozzuk a környék vásárlóit – például bolti promóciókkal vagy különleges ajánlatokkal. Az Intelligens ajánlattétel használható látogatási és/vagy értékesítési célok kitűzésére.
2. Termékspecifikus betekintések.
A termékspecifikus statisztikák fiók szinten érhetők el, és segítenek észrevenni a gyengén teljesítő ajánlatokat, azonosítani a hiányzó feed attribútumokkal rendelkező termékeket, és összehasonlítani legjobb ajánlatainkat a versenytársakéval.
A termékstatisztikák a Shopping és a Performance Max kampányoknál működnek, és célja a hirdetések teljesítményadatainak hasznosítása a termékek optimalizálása érdekében, valamint rálátást biztosítani arra is, hogy milyen lépéseket kell tennünk a problémák megoldására.
A Google azt állítja, hogy a megkérdezett vásárlók 55%-a a kosarában szeretné tartani a választott termékeket addig, amíg azok akciósak lesznek.
Mostantól hozzáadhatjuk az eladási árakat (sale_price) és promócióinkat a listáinkhoz a Content API -n keresztül, ami még egyszerűbbé teszi az ajánlatok nagyarányú feltöltését és kezelését.
A Deals Content API-t már elindították, de a Google hivatalosan nem jelentette be.
4. Szállítási és visszaküldési megjegyzések.
Már közvetlenül a hirdetéseinkben tüntethetjük fel a várható szállítási dátumot („Kézbesítés: XX/YY”) és az ingyenes visszaküldést.
A Google megjegyzi, hogy 10 fogyasztóból 3 aggódik a raktárkészlet és a csomag időben való megérkezésével kapcsolatos problémák miatt. A becsült szállítási idők hozzáadása enyhítheti ezeket az aggodalmakat, és segíthet a vásárlóknak abban, hogy kevésbé stresszeljenek, és többet konvertáljanak. Egyszerűen hozzá lehet már adni a visszaküldési irányelveket is.
Shopping-kampányok bevált gyakorlatai
A Google felvázolt néhány bevált módszert is, amelyek segítségével a hirdetők és a kereskedők felkészülhetnek az ünnepi vásárlási szezonra. Ha a legtöbbet szeretnénk kihozni Shopping vagy Pmax kampányainkból, a Google a következőket javasolja:
- Maximalizálhatjuk az elérést azáltal, hogy hirdetéseinket olyan vásárlóknak jelenítjük meg, akik az általános egyezésű kulcsszavak és az intelligens ajánlattétel használatával a megadott kulcsszavaihoz kapcsolódó kifejezésekre keresnek.
- Használjunk adaptív keresési hirdetéseket az üzenetek személyre szabásához a vásárlók keresési kifejezései alapján.
- Használjuk ki a Google Merchant Center termékfeed erejét YouTube-videó -kampányokkal és Discovery-hirdetésekkel, amelyek új vásárlási lehetőségeket kínálnak márkánknak az inspiráció és a felfedezés pillanataiban.
- Népszerűsítsük alkalmazásunkat a vásárlók körében a Google legnagyobb szolgáltatásaiban, például a Keresőben, a Google Playen, a YouTube-on stb., és biztosítsunk a felhasználóknak zökkenőmentes web-alkalmazás vásárlási élményt a mélyhivatkozások (deep links) beállításával.
Itt elolvasható a Google teljes bejelentése és további információkat, bevált módszereket is megosztanak.
Forrás: https://searchengineland.com/new-google-shopping-campaign-features-387607