Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

e-kereskedelem

Webshop manager szemmel: 3 tipikus feed hiányosság

Tartalomjegyzék

Anna Rózsa
2022.09.26.

A termékfeed egy olyan termékadatokat tartalmazó adatállomány, melyet az egyes marketplace és hirdetési rendszerek automatikusan fel tudnak dolgozni. Ebben megtalálható az összes termékinformáció a webáruház termékeihez, tartalmazza az összes alapvető attribútumot. A feed-eket pl. Árukereső-n, Google Shopping-ban, Facebook Marketplace-n és ezekhez hasonló platformokhoz tudjuk használni a termékadatok átviteléhez.

Azonban, ha hiányos vagy rossz a webáruházadhoz tartozó feed, akkor nem lesz annyira jövedelmező, mintha az összes fontos információt tartalmazná. Továbbá le is tilthatja termékeidet például a Facebook Shopping vagy a Google Merchants a hibák miatt.

A következőkben összeszedtük a leggyakoribb hiányosságokat. Ezekre figyelj oda, ha optimalizált feed-et szeretnél

1. Hiányzó vagy rossz termékkategóriák

Azért fontos, hogy a termékekhez helyes termékkategória legyen rendelve, hogy a különböző PPC hirdetésekben és rendszerekben, valamint az árösszehasonlító oldalakon minél jobb helyezést érjenek el és jó kategóriába kerüljenek a termékeid.

A Google automatikusan termékkategóriát rendel a termékekhez, azonban, ez nem minden esetben megfelelő, néha hibás is lehet. Ebben segít, ha megfelelő megnevezések, leírások, árak, márkanév és GTIN adatok vannak megadva. Ezen felül pedig, ha megadjuk a lehető legpontosabb google_product_category-t termékeinkhez. 

Fontos, hogy a termékeket amennyire lehetséges minél szűkebb kategóriába (2-3 szint mélységig) tegyük és típus szerint legyenek kategorizálva

Például: Ruházat és kiegészítők > Ruházat > Felsőruházat > Kabátok és dzsekik > Denim dzsekik.

Itt találhatod meg, hogy melyek ezek a meghatározott kategóriák:

2. Szegmentálás, custom_label hiánya

A custom_label elemmel még hatékonyabban kezelheted hirdetéseid, például úgy, hogy a választékot az áruk szezonalitása szerint rendezheted vagy megtérülés szerint szegmentálhatod azokat. A Google lehetővé teszi, hogy minden termékhez legfeljebb 5 egyéni címkét hozz létre – ezek lehetnek top termékekhez, kedvezményes, vagy alacsony-magas megtérülésű termékekhez rendelt címkék.

Adhatsz hozzá custom_label-t például:

  • Szezonális termékekhez (Ünnepek, tanévkezdés, karácsony)
  • Eladás alapján (top 10 termék, kevésbé népszerű termékek)
  • Kedvezmény alapján (1-100%)
  • Megtérülés alapján (alacsony megtérülésű, magas megtérülésű)
  • Termék típusa alapján (ajándék termékek, szuvenírek, gyűjthető termékek)

3. Azonosítók hiánya

Egy termékazonosító lehet például a BRAND, a GTIN vagy MPN, ezek olyan adatokat tartalmaznak, melyek a termékek azonosítására szolgálnak. A Google az említettek közül általában kettőt igényel. Az optimalizáláshoz a gyártó által megadott GTIN (globális kereskedelmi tételszám) kiemelten fontos.

A GTIN azonosító lehet 8 jegyű, 12 jegyű, 13 jegyű (pl. ISBN) és 14 jegyű. Amennyiben nincs GTIN azonosító, helyettesíthető MPN (gyártó által megadott érték) vagy UPC (Universal Product Code – univerzáis termékkód) azonosítóval.

A GTIN azonosító megadásával:

  • Láthatod a megjelenésének növekedését.
  • A vásárlók össze tudják hasonlítani a terméket ez alapján is.
  • Megjelenik olyan keresésekben, ahol a vásárlók ezt az adott terméket keresik.
  • Megjelenhet a termék az ingyenes hirdetésekben és listákon.
  • Előnyben lesz a hamisított termékekkel szemben.
  • A GTIN jól jön az olyan keresések helyezésénél, mint a “legjobb” és “top” termékek.

Fontos, hogy a helyes GTIN használata mellett, használj egyedi értéket az ID [id] és a cím [title] attribútomokhoz is. Hiszen ezek mind segítenek abban, hogy a termék egyedi legyen, valamint a termék bemutatásában is, hogy azt minél jobban meg tudják ismerni a vásárlók.

Összességében tehát látható, hogy lényeges, hogy optimalizáld a termékfeeded, hiszen sokkal több vásárlót tudsz elérni termékeiddel, hirdetéseiddel. Ezért, hogy elérjük a kitűzött eredményeket, érdemes a fenti pontokban említett elemeket is megadni helyesen a termékcsatornánkban. Amennyiben nem is tudod hogyan kezdj hozzá, akkor a KLIKKFEED szolgáltatásunkat Neked találtuk ki, hiszen Mergado által minősített kollégáink szívesen segítenek ebben is.

Források:

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet