Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Szeptemberi alapalgoritmus frissítés hatásai – mit látunk eddig?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.10.05.

Még nem futott ki ugyan teljesen ez a frissítés, de már most körvonalazódni látszik pár hatás. Az alább következő eredményeket több elemzőeszköz vizsgálata alapján állították össze.

Abban az összes tanulmány egyetért, hogy az előző frissítésekkel ellentétben ez egy sokkal gyengébb hatású algoritmus frissítés volt, ellenben hasonlóan rapid. Már a megjelenése után azonnal elkezdtek ugrálni a rangsorok, de a azok mértéke – mint mondtuk – átlagosan alacsonyabb volt az előző frissítésekhez képest.

Az iparági változásokban azonban eltérnek az eszközök eredményei. A Semrush adatai szerint a következő iparágakban volt a legnagyobb mértékű az átlagos rangsor változás (csökkenő sorrendben):

  • Pets & Animals
  • Beauty & Fitness – Games (ugyanolyan mértékben)
  • Autos & Vehicles
  • Health – Law & Government (ugyanolyan mértékben)
  • Finance – Shopping (ugyanolyan mértékben)

Legkisebb mértékben pedig az Arts & Entertainment, a Travel, és a Food & Drink iparágakban változott a rangsorolás.

A RankRanger egy kicsit más bontásban ugyan, de más következtetésekre jutott. Eszerint a TOP 3 és TOP 5 találatokban a(z):

  • Retail
  • Finance
  • Health
  • Travel

Iparágakban voltak a legnagyobb mozgások, míg a TOP 10-es listát nézve kis különbséggel ugyanakkora mértékben az imént említett 4 iparág között. Ezek között 1%-kal a Retail volt az első helyen.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet