Az elmúlt napokban élesedett egy sor új olyan Google-s feature, ami sokkal interaktívabbá teszi a keresést + a Google Search-ön keresztüli vásárlást.
Fontos, hogy ezeket az újdonságokat az USA piacán vezették be, máshol nem élesedtek, 1-2 kivételtől eltekintve.
A teljesség igénye nélkül íme az új keresési eszközök listája:
- Multisearch á la carte: ennek során ha lefotózunk valamit a Google Lens-szel, pl egy ételt, akkor a Google Lens fel fogja azt ismerni. Ez nem újdonság, viszont! Újdonság, hogy ha pontosítjuk a keresésünket ‘near me’ kifejezéssel, akkor fel fog dobni olyan éttermeket a közelünkben, ahol fogyaszthatunk belőle.
- Ráadásul ez fordítva is működik: ha beírjuk egy étel nevét, akkor rengeteg információt kapunk róla a Google-ben (pl hozzávalók, ár, elkészítési idő, tápértékek stb). Ráadásul most már utána szintén feldob olyan helyeket, ahol fogyaszthatunk az adott ételből.
- Szebb Google Lens fordítás: eddig ha ráirányítottuk egy adott felületen lévő szövegre, akkor az app letakarta az eredeti szöveget, és fölé helyezte a lefordított verziót. Mostantól már egy az egyben helyettesíti a képen a szöveget.
- Google Shopping virtuális cipőben: mostantól meg tudjuk nézni, hogy fizikailag kb hogyan nézne ki a lábunkon egy általunk vágyott cipő. Anélkül, hogy elmennénk a boltba. Fontos, hogy ezt jelenleg csak a következő márka termékeire használhatjuk: Vans, Saucony, Merrell.
- Új “Shopping modellek” a sminkáruk jobb kiválasztásához: az olyan márkák, mint pl a Sephora eddig is használt ehhez hasonló szolgáltatást, de most már a Google is bevezetett egy olyan feature-t, aminek segítségével 150 különböző modellen keresztül (különböző bőrszínnel, korban, arcformával stb) 2000 különböző tónusú sminkterméket láthatunk. Aminek célja, hogy megkönnyítse a választást.
- Google Maps live search: a Google Maps-en már live is kereshetünk kiterjesztett valóság formában a közelünkben lévő éttermek, boltok stb között.
- Elektromos töltők + kerekesszékes hozzáférhetőség feltüntetése: végezetül pedig a Google Maps-en most már láthatjuk, hogy hol van a közelünkben elektromos töltőállomás. FONTOS! Ezt kivételesen globálisan vezetik be, nem csak az USA piacán!
Valamint most már ikonosan is láthatjuk a kerekesszékkel látogatható üzleteket is.
És egy rövid algoritmus-történelempontosítás a végére: mint kiderült, anno a Panda algoritmust a Coati algoritmus-frissítés követte. Erről még nem volt hivatalos tudomása a SEO közösségnek, véletlenül derült ki.