Elindult a helpful content update újabb verziója, ami ezúttal globálisan fejti ki hatását, így a magyar piacon is. Ennek voltak már megelőző változatai, viszont azok nem érintették a magyar piacot, a mostani viszont igen.
Ennek lényege, hogy lejjebb fogja rangsorolni azokat a website-okat, amelyeken nincs hasznos, emberek által írt (!) tartalom, hanem csak alacsonyabb minőségű, az algoritmusnak szánt tartalmak találhatóak rajta. Ha ezek a tartalmak nem adnak kielégítő segítséget és élményt (!) a user számára, akkor ezáltal a Google lejjebb fogja rangsorolni a website-ot. Ez függ attól, hogy mennyi ilyen alacsony minőségű tartalom található a website egészén – nyilván minél több, annál jobban fog romlani az átlagos pozíció. Azaz itt a site egészének arányában nézi (és súlyozza), hogy mennyi hasznos és nem hasznos tartalmat talál rajta az algoritmus.
Viszont azt is írták, hogy amint a webhelytulajdonos eltávolítja ezeket az alacsony minőségű szövegeket, és/vagy feljavítja őket, akkor egy kis idő elteltével a Google felveszi ezt a jelet, és újra feljebb fogja rangsorolni azt. Adott esetben az adatokból láthatjuk, hogy mely tartalmak teljesítménye esett vissza (függetlenül a szezonalitástól), így megtudhatjuk hogy mely kontenteket tekintheti a Google alacsonyabb minőségűnek. Így ezután ezeket fel tudjuk javítani és/vagy el tudjuk távolítani, ha szükséges.
Ha az itt található kérdésekre pozitív választ tud adni egy weboldal, akkor valószínűleg nem kell aggódnia:
https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/creating-helpful-content
Lényegében elmondható, hogy ezt főleg azért indították útjára, mert mostanság nagyon rákaptak arra egyes weboldal-tulajdonosok/SEO-sok (főleg nyugatabbra), hogy AI által generált szöveget írtak. A Google ezt nem szereti, ezért is dolgoznak ellene. Joggal, mert ezek még nem olyan minőségű, és nyelvtanilag sem pontos szövegek.