A Google rendszerében PPC-hirdetéseket futtató hirdetők a napokban egy e-mailre ébredhettek, amelyben a Google felvázolta a redundáns kulcsszavakra vonatkozó új irányelvét.
A változtatás lényege, hogy a Google megkezdi a kifejezés- és pontos egyezésű redundáns kulcsszavak eltávolítását az általános egyezésű kulcsszavak javára.
Miért vezetik be ezt a módosítást?
A redundáns kulcsszavak tulajdonképpen jobban teljesítő vagy általánosabb egyezésű kulcsszavak másodpéldányai. Ezeknek a redundáns kulcsszavaknak az eltávolítása, valamint a kulcsszó egyezési típusok egységesítése megkönnyíti egy fiók kezelését. Ez nem befolyásolja negatívan a teljesítményt, a hirdetések továbbra is megjelennek ugyanazokra a keresésekre.
Egy példa a működésre
Ha a hirdetéscsoportban szerepel a “női kalapok” kulcsszó kifejezésegyezéssel és a kalapok hölgyeknek általános egyezésű kulcsszó is, akkor azt fogja javasolni a Google, hogy távolítsuk el a kifejezésegyezésű kulcsszót, mivel az általános egyezésű kalapok hölgyeknek kulcsszó már lefedi a “női kalapok”-ra érkező összes keresést.
Hol lehet ki-/bekapcsolni ezt az automatikus ajánlást?
A Javaslatok – Automatikus alkalmazás ikonra kattintva lehet elmenteni a választott beállítást.
Megfontolandó
Ez a Google újabb kísérlete arra, hogy a fiókokban csak általános egyezésű kulcsszavakra hirdessünk. Érdemes tesztelni, hogy az általános egyezésű kulcsszavak működnek-e a legjobban fiókunkban?! Továbbá egyre inkább előtérbe kerül a kizáró kulcsszavak fokozott használata!
Forrás: https://searchengineland.com/googles-remove-redundant-keywords-recommendations-have-changed-390939