A Google Ads-fiók beállításaiban már létrehozhatunk egyetlen, fiókszintű kizáró kulcsszavak listáját.
A kizáró kulcsszavak fontosságáról sokszor írtunk már, röviden arra való egy ilyen lista létrehozása, hogy megakadályozzuk a “pénzégetést”, és a számunkra irreleváns kifejezésekre ne jelenjen meg a hirdetésünk.
A Google most egyszerűsítette a listagyártást! A fiókszintű használattal megkímélhetjük magunkat attól, hogy ugyanazokat a negatív listákat kelljen hozzáadnunk az egyes kampányokhoz, és könnyebbé válik a kizáró kulcsszavak jövőbeni módosításainak kezelése is.
A menüben a „Fiókbeállítások”-nál találjuk a „Kizáró kulcsszavak” menüpontot. Ha erre a szakaszra kattintunk, megkezdhetjük a kizáró kulcsszavak listájának létrehozását.
Azt is megadhatjuk, hogy általános, pontos vagy kifejezésegyezés alapján szeretnénk-e kizárni ezeket a kulcsszavakat. Fiókonként legfeljebb 1000 kulcsszó zárható ki!
Figyelem, a létrehozott kizáró kulcsszavak fiókszintű listája automatikusan érvényes lesz a releváns kampánytípusok összes keresési és vásárlási készletére. Ide tartoznak a Search, Pmax, Shopping, Intelligens Shopping és Helyi kampányok is.
Forrás: